Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
- Colognevsa
- Aktiivi
- Viestit: 48
- Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
- Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
- Paikkakunta: Vaasa
Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Tuo -06 Roush on tehnyt nyt samaa koko kesän, eli sytyttää engine-valon satunnaisesti, koodi on "tyhjäkäynnin säädin,kierrosluku odotettua alhaisempi"
Vikana ei ollut kesällä muuta kuin se valon syttyminen, MUTTA, kun ilmat alkoi kylmenemään, niin jos autolla lähti liikenteeseen edes vähän viileellä koneella ja sattui pysähtymään esim liikennevaloihin, niin ensin meinaa sammua, sitten itsestään nostaa kierrokset johonkin 1800rpm, sitten sammuu. Tämän jälkeen ei millään käyntiin ellei paina kaasua kokonaan pohjaan(ilmeisesti Flood Clear-metodi ruiskussa olemassa) ja starttaa, tällöin on sitten perä mustana savusta ja bensa haisoo aikalailla kabiinissakin. Lämpimällä koneella ei ole mitään ongelmaa, kaasu tosin tuntuu todella herkältä käytökseltään, mutta eipä ole toisesta tuollaisesta kokemusta joten jätän sen huomioitta...
Toinen vika on e-mallin takavalot ja ilmeisesti niiden kytkennät, cruise lakkaa toimimasta välillä, asiaan auttaa auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen. Tätä vikaa ei ollut ennen takavalojen vaihtoa...
Tässä nyt googlattuani aikani, tuo P0504-koodi näyttää siellä sun täällä lähteistä riippuen liittyvän tosiaan tuohon tyhjäkäyntiin, mutta MYÖS jarruvaloihin(jarrupolkimen kytkimeen) joissain autoissa(Taurus,F150,Mustang...).
Kysymys nyt kuuluukin, että löytyykö täältä kokemusta taikka ideaa miksi tuo noin tekee? Takavalot vaihdan takaisin kunhan jostain sellaiset löydän, tuntuu kaikki auton ongelmat tulleet niiden vaihdon jälkeen...
Vikana ei ollut kesällä muuta kuin se valon syttyminen, MUTTA, kun ilmat alkoi kylmenemään, niin jos autolla lähti liikenteeseen edes vähän viileellä koneella ja sattui pysähtymään esim liikennevaloihin, niin ensin meinaa sammua, sitten itsestään nostaa kierrokset johonkin 1800rpm, sitten sammuu. Tämän jälkeen ei millään käyntiin ellei paina kaasua kokonaan pohjaan(ilmeisesti Flood Clear-metodi ruiskussa olemassa) ja starttaa, tällöin on sitten perä mustana savusta ja bensa haisoo aikalailla kabiinissakin. Lämpimällä koneella ei ole mitään ongelmaa, kaasu tosin tuntuu todella herkältä käytökseltään, mutta eipä ole toisesta tuollaisesta kokemusta joten jätän sen huomioitta...
Toinen vika on e-mallin takavalot ja ilmeisesti niiden kytkennät, cruise lakkaa toimimasta välillä, asiaan auttaa auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen. Tätä vikaa ei ollut ennen takavalojen vaihtoa...
Tässä nyt googlattuani aikani, tuo P0504-koodi näyttää siellä sun täällä lähteistä riippuen liittyvän tosiaan tuohon tyhjäkäyntiin, mutta MYÖS jarruvaloihin(jarrupolkimen kytkimeen) joissain autoissa(Taurus,F150,Mustang...).
Kysymys nyt kuuluukin, että löytyykö täältä kokemusta taikka ideaa miksi tuo noin tekee? Takavalot vaihdan takaisin kunhan jostain sellaiset löydän, tuntuu kaikki auton ongelmat tulleet niiden vaihdon jälkeen...
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Kuullostais aika oudolta vialta jos kone ei käy kunnolla takavalojen kautta? Jospa siinä on oikeesti vikaa? 
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Mulla kadotti tuo -05 GT tyhjäkäynnin viimetalvena ja oireet oli osaltaan samat. Tyhjäkäynti putos kylläkin koneen lämmettyä
vasta luokkaan 400 rpm ja sammuili usein risteykseen saapuessa kun kierrokset putos reilusta 1500 rpm tyhjäkäynnille. Varsinkin
ilmastointi päällä kone ei pysynyt käynnissä lainkaan. Mulle apu tuli uusimalla kaasuläppäkotelo (throttlebody) joka ei ainakaan
täällä Tampereella RS-Huollon kautta kovinkaan kallis ollut. Mulla ei kylläkään kertaakaan nostanut kierroksia sun kuvaamaan
malliin eli ei varmuutta onko samasta ongelmasta kyse.
Vesa
vasta luokkaan 400 rpm ja sammuili usein risteykseen saapuessa kun kierrokset putos reilusta 1500 rpm tyhjäkäynnille. Varsinkin
ilmastointi päällä kone ei pysynyt käynnissä lainkaan. Mulle apu tuli uusimalla kaasuläppäkotelo (throttlebody) joka ei ainakaan
täällä Tampereella RS-Huollon kautta kovinkaan kallis ollut. Mulla ei kylläkään kertaakaan nostanut kierroksia sun kuvaamaan
malliin eli ei varmuutta onko samasta ongelmasta kyse.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Colognevsa
- Aktiivi
- Viestit: 48
- Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
- Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
En mäkään tuota usko, mutta tuon koodin selitys on tuolla lontooksi "idle problems,brake switch trouble code P0504" ja tuo pamahtaa vastaa melkein joka haussa... Oli merkki mikä tahansa. Se vaan selittäis monta asiaa kerralla, ei 06 kumminkaan kovinkaan edistynyt laite oleFirebolt kirjoitti:Kuullostais aika oudolta vialta jos kone ei käy kunnolla takavalojen kautta? Jospa siinä on oikeesti vikaa?
- Colognevsa
- Aktiivi
- Viestit: 48
- Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
- Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Sytyttikö myös engine-valoa?CFR-759 kirjoitti:Mulla kadotti tuo -05 GT tyhjäkäynnin viimetalvena ja oireet oli osaltaan samat. Tyhjäkäynti putos kylläkin koneen lämmettyä
vasta luokkaan 400 rpm ja sammuili usein risteykseen saapuessa kun kierrokset putos reilusta 1500 rpm tyhjäkäynnille. Varsinkin
ilmastointi päällä kone ei pysynyt käynnissä lainkaan. Mulle apu tuli uusimalla kaasuläppäkotelo (throttlebody) joka ei ainakaan
täällä Tampereella RS-Huollon kautta kovinkaan kallis ollut. Mulla ei kylläkään kertaakaan nostanut kierroksia sun kuvaamaan
malliin eli ei varmuutta onko samasta ongelmasta kyse.
Vesa
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1374
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Koriohjainlaitteet näistä saattaa hajota kun eurovalot johdotetaan ilman releitä ja kuormitus lisääntyy suunniteltua suuremmaksi.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Kyllä vain syttyi kun kierrokset putos alas. Mutta mulla valo kylläkin jäi palamaan eikä sammunut ennenkuin kävin sen nollaamassa.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Colognevsa
- Aktiivi
- Viestit: 48
- Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
- Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Joo ok. Niin mäki oon ajanu koko kesän nollaaja mukana, josko se katois lopullisesti, mutta takas tulee aina yhtä varmasti ku pommi hiroshimaan.CFR-759 kirjoitti:Kyllä vain syttyi kun kierrokset putos alas. Mutta mulla valo kylläkin jäi palamaan eikä sammunut ennenkuin kävin sen nollaamassa.
- Colognevsa
- Aktiivi
- Viestit: 48
- Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
- Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Sehän siinä onkin kun en itte oo noita vaihtanu, oli entisen omistajan rekisteröintipuuhia alkuvuodesta...Pappacosworth kirjoitti:Koriohjainlaitteet näistä saattaa hajota kun eurovalot johdotetaan ilman releitä ja kuormitus lisääntyy suunniteltua suuremmaksi.
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Pari juttua tulee mieleen esim! Mikäli jokin jarru tai luistonesto valo herjaa, niin kannattaa putsata tunnistimet joka pyörästä.
Sitten käynti ongelma, mikäli olet vaihtanut suuttimia,rullaa,ilmanottoa,syöttänyt uuden ohjelman ym TARKISTA KAIKKI UUDELLEEN,KATSO ETTÄ AUTO SAA OIKEASSA SUHTEESSA BENSAA SEKÄ ILMAA.
Esim jos yksikin suutin on ns väärässä asennossa vaikutus on kohtalokas,myös voit puhdistaa sen ilma anturin (oikealla aineella,motonetistä löytyy)
Jos ns viritelty laite niin erittäin arka kylmälle ilmalle, mikäli bensan saanti on rajoilla riittääkö (tupla pumppu)
Vaikuttaisi tuolta suutin ongelmalta, itselläni oli hyvin samantapainen ongelma ja ihmettelin pitkään, kunnes tajusin tarkistaa että jokainen suutin on oikeassa kohdassa ja tuon throttlebodyn voi puhdistaa helposti myös
ps minulta löytyy ameriikan orginal takavaloja 2kpl vasen sekä 2kpl oikea
Sitten käynti ongelma, mikäli olet vaihtanut suuttimia,rullaa,ilmanottoa,syöttänyt uuden ohjelman ym TARKISTA KAIKKI UUDELLEEN,KATSO ETTÄ AUTO SAA OIKEASSA SUHTEESSA BENSAA SEKÄ ILMAA.
Esim jos yksikin suutin on ns väärässä asennossa vaikutus on kohtalokas,myös voit puhdistaa sen ilma anturin (oikealla aineella,motonetistä löytyy)
Jos ns viritelty laite niin erittäin arka kylmälle ilmalle, mikäli bensan saanti on rajoilla riittääkö (tupla pumppu)
Vaikuttaisi tuolta suutin ongelmalta, itselläni oli hyvin samantapainen ongelma ja ihmettelin pitkään, kunnes tajusin tarkistaa että jokainen suutin on oikeassa kohdassa ja tuon throttlebodyn voi puhdistaa helposti myös
ps minulta löytyy ameriikan orginal takavaloja 2kpl vasen sekä 2kpl oikea
- Colognevsa
- Aktiivi
- Viestit: 48
- Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
- Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06
Auto on Stage "0.5", eli eipä Roushin paja oo hirveesti kajonnut. Rikkaalle menee rajusti rikastus päällä(Lambda-korjaus ei silloin käytössä)FBFIN65 kirjoitti:Pari juttua tulee mieleen esim! Mikäli jokin jarru tai luistonesto valo herjaa, niin kannattaa putsata tunnistimet joka pyörästä.
Sitten käynti ongelma, mikäli olet vaihtanut suuttimia,rullaa,ilmanottoa,syöttänyt uuden ohjelman ym TARKISTA KAIKKI UUDELLEEN,KATSO ETTÄ AUTO SAA OIKEASSA SUHTEESSA BENSAA SEKÄ ILMAA.
Esim jos yksikin suutin on ns väärässä asennossa vaikutus on kohtalokas,myös voit puhdistaa sen ilma anturin (oikealla aineella,motonetistä löytyy)
Jos ns viritelty laite niin erittäin arka kylmälle ilmalle, mikäli bensan saanti on rajoilla riittääkö (tupla pumppu)
Vaikuttaisi tuolta suutin ongelmalta, itselläni oli hyvin samantapainen ongelma ja ihmettelin pitkään, kunnes tajusin tarkistaa että jokainen suutin on oikeassa kohdassa ja tuon throttlebodyn voi puhdistaa helposti myös
ps minulta löytyy ameriikan orginal takavaloja 2kpl vasen sekä 2kpl oikea
Mutta kiitos paljon ideoista, pitääpä tarkistaa tuo seos, onneks löytyy dyno omasta kimppatallista, sillä saan tuon asian kuntoon. Throttlebodyä just kattelen uutta,josko sitten paremman samalla :/
PS.laitoin privaa