Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Colognevsa
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
Paikkakunta: Vaasa

Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja Colognevsa »

Tuo -06 Roush on tehnyt nyt samaa koko kesän, eli sytyttää engine-valon satunnaisesti, koodi on "tyhjäkäynnin säädin,kierrosluku odotettua alhaisempi"

Vikana ei ollut kesällä muuta kuin se valon syttyminen, MUTTA, kun ilmat alkoi kylmenemään, niin jos autolla lähti liikenteeseen edes vähän viileellä koneella ja sattui pysähtymään esim liikennevaloihin, niin ensin meinaa sammua, sitten itsestään nostaa kierrokset johonkin 1800rpm, sitten sammuu. Tämän jälkeen ei millään käyntiin ellei paina kaasua kokonaan pohjaan(ilmeisesti Flood Clear-metodi ruiskussa olemassa) ja starttaa, tällöin on sitten perä mustana savusta ja bensa haisoo aikalailla kabiinissakin. Lämpimällä koneella ei ole mitään ongelmaa, kaasu tosin tuntuu todella herkältä käytökseltään, mutta eipä ole toisesta tuollaisesta kokemusta joten jätän sen huomioitta...

Toinen vika on e-mallin takavalot ja ilmeisesti niiden kytkennät, cruise lakkaa toimimasta välillä, asiaan auttaa auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen. Tätä vikaa ei ollut ennen takavalojen vaihtoa...

Tässä nyt googlattuani aikani, tuo P0504-koodi näyttää siellä sun täällä lähteistä riippuen liittyvän tosiaan tuohon tyhjäkäyntiin, mutta MYÖS jarruvaloihin(jarrupolkimen kytkimeen) joissain autoissa(Taurus,F150,Mustang...).

Kysymys nyt kuuluukin, että löytyykö täältä kokemusta taikka ideaa miksi tuo noin tekee? Takavalot vaihdan takaisin kunhan jostain sellaiset löydän, tuntuu kaikki auton ongelmat tulleet niiden vaihdon jälkeen...
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kuullostais aika oudolta vialta jos kone ei käy kunnolla takavalojen kautta? Jospa siinä on oikeesti vikaa? :|
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Mulla kadotti tuo -05 GT tyhjäkäynnin viimetalvena ja oireet oli osaltaan samat. Tyhjäkäynti putos kylläkin koneen lämmettyä
vasta luokkaan 400 rpm ja sammuili usein risteykseen saapuessa kun kierrokset putos reilusta 1500 rpm tyhjäkäynnille. Varsinkin
ilmastointi päällä kone ei pysynyt käynnissä lainkaan. Mulle apu tuli uusimalla kaasuläppäkotelo (throttlebody) joka ei ainakaan
täällä Tampereella RS-Huollon kautta kovinkaan kallis ollut. Mulla ei kylläkään kertaakaan nostanut kierroksia sun kuvaamaan
malliin eli ei varmuutta onko samasta ongelmasta kyse.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Colognevsa
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja Colognevsa »

Firebolt kirjoitti:Kuullostais aika oudolta vialta jos kone ei käy kunnolla takavalojen kautta? Jospa siinä on oikeesti vikaa? :|
En mäkään tuota usko, mutta tuon koodin selitys on tuolla lontooksi "idle problems,brake switch trouble code P0504" ja tuo pamahtaa vastaa melkein joka haussa... Oli merkki mikä tahansa. Se vaan selittäis monta asiaa kerralla, ei 06 kumminkaan kovinkaan edistynyt laite ole :D
Avatar
Colognevsa
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja Colognevsa »

CFR-759 kirjoitti:Mulla kadotti tuo -05 GT tyhjäkäynnin viimetalvena ja oireet oli osaltaan samat. Tyhjäkäynti putos kylläkin koneen lämmettyä
vasta luokkaan 400 rpm ja sammuili usein risteykseen saapuessa kun kierrokset putos reilusta 1500 rpm tyhjäkäynnille. Varsinkin
ilmastointi päällä kone ei pysynyt käynnissä lainkaan. Mulle apu tuli uusimalla kaasuläppäkotelo (throttlebody) joka ei ainakaan
täällä Tampereella RS-Huollon kautta kovinkaan kallis ollut. Mulla ei kylläkään kertaakaan nostanut kierroksia sun kuvaamaan
malliin eli ei varmuutta onko samasta ongelmasta kyse.

Vesa
Sytyttikö myös engine-valoa?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1374
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Koriohjainlaitteet näistä saattaa hajota kun eurovalot johdotetaan ilman releitä ja kuormitus lisääntyy suunniteltua suuremmaksi.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Kyllä vain syttyi kun kierrokset putos alas. Mutta mulla valo kylläkin jäi palamaan eikä sammunut ennenkuin kävin sen nollaamassa.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Colognevsa
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja Colognevsa »

CFR-759 kirjoitti:Kyllä vain syttyi kun kierrokset putos alas. Mutta mulla valo kylläkin jäi palamaan eikä sammunut ennenkuin kävin sen nollaamassa.
Joo ok. Niin mäki oon ajanu koko kesän nollaaja mukana, josko se katois lopullisesti, mutta takas tulee aina yhtä varmasti ku pommi hiroshimaan.
Avatar
Colognevsa
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja Colognevsa »

Pappacosworth kirjoitti:Koriohjainlaitteet näistä saattaa hajota kun eurovalot johdotetaan ilman releitä ja kuormitus lisääntyy suunniteltua suuremmaksi.
Sehän siinä onkin kun en itte oo noita vaihtanu, oli entisen omistajan rekisteröintipuuhia alkuvuodesta...
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Pari juttua tulee mieleen esim! Mikäli jokin jarru tai luistonesto valo herjaa, niin kannattaa putsata tunnistimet joka pyörästä.

Sitten käynti ongelma, mikäli olet vaihtanut suuttimia,rullaa,ilmanottoa,syöttänyt uuden ohjelman ym TARKISTA KAIKKI UUDELLEEN,KATSO ETTÄ AUTO SAA OIKEASSA SUHTEESSA BENSAA SEKÄ ILMAA.

Esim jos yksikin suutin on ns väärässä asennossa vaikutus on kohtalokas,myös voit puhdistaa sen ilma anturin (oikealla aineella,motonetistä löytyy)
Jos ns viritelty laite niin erittäin arka kylmälle ilmalle, mikäli bensan saanti on rajoilla riittääkö (tupla pumppu)

Vaikuttaisi tuolta suutin ongelmalta, itselläni oli hyvin samantapainen ongelma ja ihmettelin pitkään, kunnes tajusin tarkistaa että jokainen suutin on oikeassa kohdassa ja tuon throttlebodyn voi puhdistaa helposti myös

ps minulta löytyy ameriikan orginal takavaloja 2kpl vasen sekä 2kpl oikea
Avatar
Colognevsa
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Viesti Kirjoittaja Colognevsa »

FBFIN65 kirjoitti:Pari juttua tulee mieleen esim! Mikäli jokin jarru tai luistonesto valo herjaa, niin kannattaa putsata tunnistimet joka pyörästä.

Sitten käynti ongelma, mikäli olet vaihtanut suuttimia,rullaa,ilmanottoa,syöttänyt uuden ohjelman ym TARKISTA KAIKKI UUDELLEEN,KATSO ETTÄ AUTO SAA OIKEASSA SUHTEESSA BENSAA SEKÄ ILMAA.

Esim jos yksikin suutin on ns väärässä asennossa vaikutus on kohtalokas,myös voit puhdistaa sen ilma anturin (oikealla aineella,motonetistä löytyy)
Jos ns viritelty laite niin erittäin arka kylmälle ilmalle, mikäli bensan saanti on rajoilla riittääkö (tupla pumppu)

Vaikuttaisi tuolta suutin ongelmalta, itselläni oli hyvin samantapainen ongelma ja ihmettelin pitkään, kunnes tajusin tarkistaa että jokainen suutin on oikeassa kohdassa ja tuon throttlebodyn voi puhdistaa helposti myös

ps minulta löytyy ameriikan orginal takavaloja 2kpl vasen sekä 2kpl oikea
Auto on Stage "0.5", eli eipä Roushin paja oo hirveesti kajonnut. Rikkaalle menee rajusti rikastus päällä(Lambda-korjaus ei silloin käytössä)
Mutta kiitos paljon ideoista, pitääpä tarkistaa tuo seos, onneks löytyy dyno omasta kimppatallista, sillä saan tuon asian kuntoon. Throttlebodyä just kattelen uutta,josko sitten paremman samalla :/

PS.laitoin privaa
Vastaa Viestiin