C4 pakkojen välykset hp levyillä
C4 pakkojen välykset hp levyillä
Pitääkö ohjekirjan arvot edelleen paikkansa? Entä jos lisätään levyjen määrää? Onko käytössä nyrkkisääntöä esim. x"/levy?
Re: C4 pakkojen välykset hp levyillä
Performance-käytössä tulee välykset asettaa 0,005"-0,010" per kitkalevy eli 0,12-0,25 mm/kitkalevy. Neljällä levyllä kokonaisvälys siis 0,50-1,00 mm ja viidellä levyllä 0,60-1,25 mm. Mitkä hp-levyt sulla on?
Ohjekirjan arvoja tulee noudattaa vain vakion kaltaiseen käyttöön tulevassa laatikossa ja silloinkin mieluummin tiukemmaksi kuin väljemmäksi. Ohjekirjan arvojen ylärajaan säätämistä en suosittele missään tilanteessa.
C4:lle ominaisen 2-3 vaihdon viive/luisto korjaantuu pienentämällä direct-kytkimen välystä tuohon performance-ohjearvoon ja huolehtimalla etupannan säädöstä. Tarvittaessa pitää valita etuservo sitten käyttötarkoituksen mukaan paremmin sopivaksi.
Ohjekirjan arvoja tulee noudattaa vain vakion kaltaiseen käyttöön tulevassa laatikossa ja silloinkin mieluummin tiukemmaksi kuin väljemmäksi. Ohjekirjan arvojen ylärajaan säätämistä en suosittele missään tilanteessa.
C4:lle ominaisen 2-3 vaihdon viive/luisto korjaantuu pienentämällä direct-kytkimen välystä tuohon performance-ohjearvoon ja huolehtimalla etupannan säädöstä. Tarvittaessa pitää valita etuservo sitten käyttötarkoituksen mukaan paremmin sopivaksi.
Re: C4 pakkojen välykset hp levyillä
Levyt on alton red hp
Re: C4 pakkojen välykset hp levyillä
Todella pienet on toleranssit.Löysin alton ohjeen reverse high powerpack sarjalle jossa 6/6 levyä,
välykseksi ilmoittavat 0,6-1.27mm.Alarajalla toi tekee 0,05mm/liukupinta jos mitataan kuivilla levyillä.
Kysymys kuuluukin,mitataanko kuivilla vai uitetuilla levyillä,ohjeessa ei ole tästä mitään mainintaa.
välykseksi ilmoittavat 0,6-1.27mm.Alarajalla toi tekee 0,05mm/liukupinta jos mitataan kuivilla levyillä.
Kysymys kuuluukin,mitataanko kuivilla vai uitetuilla levyillä,ohjeessa ei ole tästä mitään mainintaa.
- sininenIII
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Touko 2007, 04:04
- Auto: 1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: C4 pakkojen välykset hp levyillä
Levyt pitää olla uineet, ne imee nestettä ja turpoaa aavistuksen.jusu kirjoitti:.
Kysymys kuuluukin,mitataanko kuivilla vai uitetuilla levyillä,ohjeessa ei ole tästä mitään mainintaa.
1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
Re: C4 pakkojen välykset hp levyillä
Alton ohje on siis 0,1-0,2 mm per kitkalevy.jusu kirjoitti:Todella pienet on toleranssit.Löysin alton ohjeen reverse high powerpack sarjalle jossa 6/6 levyä,
välykseksi ilmoittavat 0,6-1.27mm.Alarajalla toi tekee 0,05mm/liukupinta jos mitataan kuivilla levyillä.
Kysymys kuuluukin,mitataanko kuivilla vai uitetuilla levyillä,ohjeessa ei ole tästä mitään mainintaa.
Olen säätänyt välykset kuivilla levyillä ja monesti tarkistanut märkänä, ohjeen mukaisesti ~1/2 tuntia uineena, ja aika pientä on turpoaminen ollut. Eli kun välys meinaa olla lähellä alarajaa, niin silloin märkänä voi mennä liian tiukille.
Re: C4 pakkojen välykset hp levyillä
Mites toi direct rummun päittäisvälys,onko merkitystä toiminnan kannalta.Välystä löytyy 0,8mm
Laatikon päittäisvälys ok,välilevy 1 ok.Syy näin suureen välykseen löyty rummun sisä holkista jonka
aksiaali laakeroinnin laippa on 0,5mm lyhyempi kuin alkuperäisen.
Laatikon päittäisvälys ok,välilevy 1 ok.Syy näin suureen välykseen löyty rummun sisä holkista jonka
aksiaali laakeroinnin laippa on 0,5mm lyhyempi kuin alkuperäisen.
Re: C4 pakkojen välykset hp levyillä
Eikö kukaan oo tehny havaintoja rummun välyksestä?Manuaalissa sille ei ole mittaa eikä ohjetta sen mittaamiseen.
Sen oletetaan olevan oikea kun välilevyt 1 ja 2 on oikein valittu.Siihen vaikuttaa myös rummun sisällä olevan laakeriholkkin
laipan paksuus.Nyt on uusi cleviten holkki ja sillä välystä on 1,2mm.vm-70 laatikosta jossa alkuperäiset osat mittasin välykseksi
0,15mm.Eli alkuperäisosalla ja varaosalla on eroa.Amerikan foorumilla ollaan sitä mieltä että tää pitää mitata sen jälkeen
kun laatikon päittäisvälys on saatu oikeaksi,sopiva mitta 0,10-0,20mm.Säätö tapahtuu välilevyn1 alle tulevalla shimmillä.
Sen oletetaan olevan oikea kun välilevyt 1 ja 2 on oikein valittu.Siihen vaikuttaa myös rummun sisällä olevan laakeriholkkin
laipan paksuus.Nyt on uusi cleviten holkki ja sillä välystä on 1,2mm.vm-70 laatikosta jossa alkuperäiset osat mittasin välykseksi
0,15mm.Eli alkuperäisosalla ja varaosalla on eroa.Amerikan foorumilla ollaan sitä mieltä että tää pitää mitata sen jälkeen
kun laatikon päittäisvälys on saatu oikeaksi,sopiva mitta 0,10-0,20mm.Säätö tapahtuu välilevyn1 alle tulevalla shimmillä.