Moottorimuutos

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Erisan
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Elo 2011, 11:58

Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja Erisan »

Minkälaisia moottorimuutoksia olette tehneet 289 Mustangiin? Onko vertailu autoksi käynyt uudempi HiPo auto? elikkästä miten suuria motteja mennyt muutoskatsastuksesta läpi ja millä argumenteilla.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

271hp 289 kelpaa, eli esim. -69 vuoden 351 menee pykälien mukaan prosenttien sisään...
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja hannu »

Antti66HT kirjoitti:271hp 289 kelpaa, eli esim. -69 vuoden 351 menee pykälien mukaan prosenttien sisään...
hmm...eiköhän täällä meitin kylässä eilen leimattu -65Fb 32V 5,4 Modular-moottorilla... :roll: :shock:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos auto on 64½ - 66 niin suurin kone lienee 351 W pohjainen, eli pienellä urakoinnilla max kuutiotilavuus +427cid.
Jos kyseessä on 67 (viimeinen 289 Mustang, tämän jälkeen tuli 302) niin suurin kone lienee 390 pohjainen, eli +pienin muutoksin max kuutiotilavuus +500cid.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mexico65 kirjoitti:Jos auto on 64½ - 66 niin suurin kone lienee 351 W pohjainen, eli pienellä urakoinnilla max kuutiotilavuus +427cid.
Jos kyseessä on 67 (viimeinen 289 Mustang, tämän jälkeen tuli 302) niin suurin kone lienee 390 pohjainen, eli +pienin muutoksin max kuutiotilavuus +500cid.
'67 tuli 390 cid, joten vertailukoneeksi käy myös 429/460 ja niillä on taivas auki verrattuna FE-koneisiin, eli +600 cid.... Mutta joo, jos pysytään kohtuudessa. '64 1/2 - '66 mussen kanssa leimalle on turha yrittää 427w moottoria, eli virallisiin lottokuponkeihin tulee merkintä 351 tai 5,8xxx litraa. Näissä kinkereissä ei pelkillä argumenteilla selviä, vaan pitää olla kirjallista dokumenttia jolla näyttää, että auton alusta vastaa mallisarjan parhainta esim. '67 GT 390 tms. Näissä toimii osakataloogit, service manualit jne. Uudesta koneesta pitää olla osanumerot kuten lohkon tunnistetieto - näin oli meillä päin kun viimeinen muutoskatsastus on tehty. Ainahan on eroja paikallisten konttoreiden kesken.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Fastback kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:Jos auto on 64½ - 66 niin suurin kone lienee 351 W pohjainen, eli pienellä urakoinnilla max kuutiotilavuus +427cid.
Jos kyseessä on 67 (viimeinen 289 Mustang, tämän jälkeen tuli 302) niin suurin kone lienee 390 pohjainen, eli +pienin muutoksin max kuutiotilavuus +500cid.
'67 tuli 390 cid, joten vertailukoneeksi käy myös 429/460 ja niillä on taivas auki verrattuna FE-koneisiin, eli +600 cid.... Mutta joo, jos pysytään kohtuudessa. '64 1/2 - '66 mussen kanssa leimalle on turha yrittää 427w moottoria, eli virallisiin lottokuponkeihin tulee merkintä 351 tai 5,8xxx litraa. Näissä kinkereissä ei pelkillä argumenteilla selviä, vaan pitää olla kirjallista dokumenttia jolla näyttää, että auton alusta vastaa mallisarjan parhainta esim. '67 GT 390 tms. Näissä toimii osakataloogit, service manualit jne. Uudesta koneesta pitää olla osanumerot kuten lohkon tunnistetieto - näin oli meillä päin kun viimeinen muutoskatsastus on tehty. Ainahan on eroja paikallisten konttoreiden kesken.
Multa ei ole koskaan kysytty mitään papereita , eikä todistuksia. Auto -65, kone 302/327, tehot 270+.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Homer65 kirjoitti:Multa ei ole koskaan kysytty mitään papereita , eikä todistuksia. Auto -65, kone 302/327, tehot 270+.
Oletko ikinä tilannut aikaa muutoskatsastukseen? Onko rekisteriotteessa 289, 302 vai 327 cid? Jos auto on ollut 289 cid ja sinne 302:n laittaa niin en tilaisi muutoskatsastusta. 351w jos laittaisi tupaan, niin saattaa olla että terävä katsuri ottaa metrimitan ja mittaa koneen leveyden. Sitten saattaa tulla muutoskatsastus eteen. Lisätieto suunnitellusta koneswapista toki auttaisi asiaa. Ostetaan osiossa etsitään '65 fb autoon konepeittoa, johon sahataan reikä!! Asiaa, ainakin korkeutta tulee vakiota enempi... =)

Kuten sanoin tuossa yllä, että konttorikohtaisia eroja voi olla suuria. Minä sain perustella ja näyttää kaikki mahdolliset dokumentit ja todistaa tukivarsia, kierrejousia, takajousia yms. myöden että kosla vastasi 429 CJ autoa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Fastback kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Multa ei ole koskaan kysytty mitään papereita , eikä todistuksia. Auto -65, kone 302/327, tehot 270+.
Oletko ikinä tilannut aikaa muutoskatsastukseen? Onko rekisteriotteessa 289, 302 vai 327 cid? Jos auto on ollut 289 cid ja sinne 302:n laittaa niin en tilaisi muutoskatsastusta. 351w jos laittaisi tupaan, niin saattaa olla että terävä katsuri ottaa metrimitan ja mittaa koneen leveyden. Sitten saattaa tulla muutoskatsastus eteen. Lisätieto suunnitellusta koneswapista toki auttaisi asiaa. Ostetaan osiossa etsitään '65 fb autoon konepeittoa, johon sahataan reikä!! Asiaa, ainakin korkeutta tulee vakiota enempi... =)

Kuten sanoin tuossa yllä, että konttorikohtaisia eroja voi olla suuria. Minä sain perustella ja näyttää kaikki mahdolliset dokumentit ja todistaa tukivarsia, kierrejousia, takajousia yms. myöden että kosla vastasi 429 CJ autoa.
Muutoskatsastettu 302.een. Ei ol kukka kysyn, mitä sisäl :devilhehe: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorimuutos

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Kaveri toi 80-luvulla 60 vuoden chevy pickupin. Katsastuksessa leimamies kysy mikä kone, kaveri sano en tiä, johon leimamies että 350:siä näis on ollu...

No autolla ja sillä 454:lla ajeltu kohta 30-vuotta Suomen teillä... :)
Vastaa Viestiin