Boss 302
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Re: Boss 302
Hieno peli livenäkin. On ollut hienoa sivusta seurata tämän etenemistä. Ja äänet, ne on todellakin kohdillaan!!!
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Boss 302
On se aika nätti! 

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Boss 302
Minä kun luulin, että kyseessä on oikeasti ennennäkemätön putkisto, tuohan on vanhan hyväksi todetun apinointia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Boss 302
Minä en ole aikasemmin nähnyt livenä Suomessa mustangissa 180 asteista pakosarjaa. Muutoin systeemi on kyllä tuttu.Fastback kirjoitti:Minä kun luulin, että kyseessä on oikeasti ennennäkemätön putkisto, tuohan on vanhan hyväksi todetun apinointia.
Tosin jos tarkoja ollaan niin putkisto on ennen näkemätön koska se on custom, näin ollen lajinsa ainoa, suuniteltu ja toteuttetu vain kyseseen autoon ja sen moottoriin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Boss 302
Tottakai se on apinoitu!! Kaasehan rakensi tommotten T-Foorttiin jo 1800-luvun loppupuolella, pelkkään dyno käyttöön tosin!!Fastback kirjoitti:Minä kun luulin, että kyseessä on oikeasti ennennäkemätön putkisto, tuohan on vanhan hyväksi todetun apinointia.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Boss 302
Homer älä ota ihtees, se oli kyl Holman & Moody kuka noita teki perinteiseen kasiin ekaa kertaa 1900-luvulla. Tätä ennen Fordin indy mekaanikot puuhastelivat noitten eksoottisempia dohc kasien kanssa turboja myöten ja pakosarjat olivat parhaillaan taidetta. Holman & Moody ja Ford R&D osasto tekivät syvää yhteistyötä noina vuosina ja Holman & Moodysta tuli Fordin kisahovihankkija. On tämä mahtavaa olla Fordimies.
Saatoin tölväistä asiasta ihan tarkoituksella. Holman & Moodyllä 1960 luvulla GT-40 "crossover" pakosarjoja valmistanut kaveri on lupautunut konsultoimaan erään katiskani pakosarjaprojektissa. On kivaa kun on kavereita kenellä on suhteen kohillaan...
Pakosarjoilla ja pakoputkistolla on iso merkitys kun halutaan siirrellä vääntöä tai huipputehoa paikasta toiseen. Kisamoottoreissa pakosarjojen & putkiston mitoituksella voidaan saavuttaa hyötyjä, joita ei välttämättä persdynossa huomaa, mutta 10 hv enempi mitä kilpakumppanilla voi ratkaista kisan voiton. Itseasiassa on kaverien kanssa ollut puhetta pakosarjoista ja niiden teettämisestä pariin kaverin autoon kun kannet ovat sen verran eksoottiset ettei valmiina ole olemassa. Tätä kautta olen ajatellut asiaa, että vaikka machissani on std. CJ/SCJ pakokanava, niin +700 € maksaneiden mustasta räkäputkesta mustaksi maalatut Hookerin Super Comppien sijaan teettäisin nyt mittatilaustyönä pakosarjat. Sijoittaisi n. tonnin lisää Hookereihin nähden niin peltipakosarjojen tekijöitä löytyy kotomaastakin. Esim. KH Motors Nummelsta eli Kari Hätönen osaa & pystyy laskemaan putken halkaisijat, primäärien pituudet, kollektorin pituudet ja paikat, kun moottorin speksit tunnetaan. Näillä keinoin saisi maavaran maksimoitua, putket menemään oikeasti hyvin, eikä vain sinnepäin jne. Kirpaisee vain kerran. Kari on tehnyt muuten omaan GT-40 replicaansa crossover pakosarjat.
Saatoin tölväistä asiasta ihan tarkoituksella. Holman & Moodyllä 1960 luvulla GT-40 "crossover" pakosarjoja valmistanut kaveri on lupautunut konsultoimaan erään katiskani pakosarjaprojektissa. On kivaa kun on kavereita kenellä on suhteen kohillaan...
Pakosarjoilla ja pakoputkistolla on iso merkitys kun halutaan siirrellä vääntöä tai huipputehoa paikasta toiseen. Kisamoottoreissa pakosarjojen & putkiston mitoituksella voidaan saavuttaa hyötyjä, joita ei välttämättä persdynossa huomaa, mutta 10 hv enempi mitä kilpakumppanilla voi ratkaista kisan voiton. Itseasiassa on kaverien kanssa ollut puhetta pakosarjoista ja niiden teettämisestä pariin kaverin autoon kun kannet ovat sen verran eksoottiset ettei valmiina ole olemassa. Tätä kautta olen ajatellut asiaa, että vaikka machissani on std. CJ/SCJ pakokanava, niin +700 € maksaneiden mustasta räkäputkesta mustaksi maalatut Hookerin Super Comppien sijaan teettäisin nyt mittatilaustyönä pakosarjat. Sijoittaisi n. tonnin lisää Hookereihin nähden niin peltipakosarjojen tekijöitä löytyy kotomaastakin. Esim. KH Motors Nummelsta eli Kari Hätönen osaa & pystyy laskemaan putken halkaisijat, primäärien pituudet, kollektorin pituudet ja paikat, kun moottorin speksit tunnetaan. Näillä keinoin saisi maavaran maksimoitua, putket menemään oikeasti hyvin, eikä vain sinnepäin jne. Kirpaisee vain kerran. Kari on tehnyt muuten omaan GT-40 replicaansa crossover pakosarjat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Boss 302
Äl ol huolissa FB!! Kai sää huomasit hymiöt tuolla lopussa? Koko heitto olikin tarkotettu yhelle kaverille, Aurasta, niinko syötiksi!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Boss 302
No olisin tajunnut vaikka ilman hymiöitä, eipä näillä sivuilla kauhean moni esim. Kaasen nimeä mainitse... Minä olen jättänyt tietoisesti hymiöt vähemmällä, ketä minua tuntevat niin näkevät hymiöt tekstissäni vaikka sellaista ei oikeasti tekstissä olisikaan... Minä odotan aikas paljon näkeväni Helgen Bossin ratatoimissa, pahus soikos, tuossa on Ford Champ ainesta, pystyisikö Mexico, 1969, sport1965, Kno1 tms. ylipuhumaan miestä reenailemaan Ford Nationalsseihin?Homer65 kirjoitti:Äl ol huolissa FB!! Kai sää huomasit hymiöt tuolla lopussa? Koko heitto olikin tarkotettu yhelle kaverille, Aurasta, niinko syötiksi!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Boss 302
Voi sviddu, siinä on oikeasti pakoputkiston mallia. Mua niin harmittaa kun nykyään 1,5 honra sivikissäkin on jotkut tupla 4" putkenpäät jo tehtaalta.Sitten kun kurkkaa sinne kiiltävän sisään niin siellä on sellaiset savukkeen kokoiset putket sisällä.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.