Laitoin uuden tuplakytkimen -08 GT:hen kun vakio kytkin alkoi luistella liikaa(550hv). Kytkimen mukana vaihdettiin vauhtipyora, sylinteri ja laakeri. Kytkin merkki on McLeod ja malli on RST. Ongelmaksi tuli hirveet rahinat 1500 kiekassa joka vaihteella. Aanet on laskenu jonkun verran kun maileja on tullu lisaa, mutta edelleen se peittaa moottorin aaneen kun polkee. Toinen ongelma on tärinä 120-160km/h vauhdissa vitosvaihteella. Tärinätaajuus on noin 30-40Hz ja se katoaa jos laitan vapaalle tai poljen kytkinta. Nelosvaihteella ei ole mitaan ongelmia. Tosin en tanaan ajannu niin lujaa kun kytat oli lasertutkalla tienpuolessa.
Arvauksia? Kardaani se ei voi olla koska on testattu vakiokardaanilla ja ongelmat ei katoa.
S197 kytkin ongelma
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 28 Syys 2009, 20:33
- Auto: 2008 Mustang GT, Whipplen puhallin ja muuta mukavaa, 464 RWHP
- Paikkakunta: San Jose, CA
Re: S197 kytkin ongelma
Tyokaverin GT500:ssa on myos rahinat Mcleod RXT kytkimessa mutta paljon hiljasemmat. Pitaa laittaa ikkunat kiinni etta kuulee ja kuunnella tarkasti. Tuosta tyokaverin autosta sen verran etta melko kestavia nuo uudet Mustangit. 2007 GT500 ja mittarissa 130 000 milea eli 208tkm. Kolmas kytkin taitaa olla menossa. Kaksi ekaa oli Fordin omia jotka meni melko nopeasti.
Luulen etta asennus on ok koska asennuksen teki paja joka tekee rata-autoja esim. Mustangeista. Ne on asentanu aikasemmin McLeod kytkimia mutta ei nekaan ole tormanny vastaavaan ongelmaan. Kytkinkoppa on sama ja silmalaakeri(throughout bearing) laitettiin uusiksi.
Varina tuntuu perseessa. Koko auto alkaa tarista ja katoaa kun laitan vapaalle tai poljen kytkimen pohjaan. Varsinkin 90-100mph:ssa tuntuu selvasti. Pitaa kayda viela ajelemassa uudella asfaltilla ja eri tiella. Auton ollessa paikoillaan ei tunnu mitaan.
Luulen etta asennus on ok koska asennuksen teki paja joka tekee rata-autoja esim. Mustangeista. Ne on asentanu aikasemmin McLeod kytkimia mutta ei nekaan ole tormanny vastaavaan ongelmaan. Kytkinkoppa on sama ja silmalaakeri(throughout bearing) laitettiin uusiksi.
Varina tuntuu perseessa. Koko auto alkaa tarista ja katoaa kun laitan vapaalle tai poljen kytkimen pohjaan. Varsinkin 90-100mph:ssa tuntuu selvasti. Pitaa kayda viela ajelemassa uudella asfaltilla ja eri tiella. Auton ollessa paikoillaan ei tunnu mitaan.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: S197 kytkin ongelma
tuo tuli mullekkin ensimmäisenä mieleen kun luin nämä..kaara91 kirjoitti:Onhan tuossa myös olemassa valmistus virhe painotuksen tai muun rakenteen maanantai kappale, joka on päässyt vahingossa läpi myyntiin. Jos ollaan varmoja että vaihteiston jälkeisissä osissa ei ole vikaa, renkaat, jarrulevyt mukaanlukien. Ainoa joka tulee kyseeseen ja vaikuttaa kun kytkintä painetaan on, että moottori ja vaihteisto irtoaa toisistaan. Mutta jos paikallaan vapaalla nostetaan kierroksia ja tärinää ei ilmene viittaa se, että tärinä johtuu kuitenkin laatikon jälkeisistä osista kun auto on liikkeessä. Outo ilmiö on täytyy myöntää. Ei kait vaan joku moottorin tai vaihteiston osa osu runkoon. Moottori ja vaihteistohan on kumityynyjen varassa irti rungosta. Samoin pakoputkiston kannakkeet ja välykset runkoon kannattaa tarkistaa. Kerrothan syyn kun saatte sen selville. Vaikea tuohon on arvuutella mahdollista syytä näkemättä potilasta. Rullien päällä ajotesti ja mahdollisesti tärinämittarilla ja kuulohavaintoihin perustuva perusteellinen tutkimus on varmaankin paikallaan, ennekuin kytkin menee aukaisuun uudestaan.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 28 Syys 2009, 20:33
- Auto: 2008 Mustang GT, Whipplen puhallin ja muuta mukavaa, 464 RWHP
- Paikkakunta: San Jose, CA
Re: S197 kytkin ongelma
Moro,
Nyt kun muistin niin laitetaan syy mistä tärinä johtui. Hyvin yksinkertainen syy. Prikat jotka laitetaan tuotannossa oli jäänny poistamatta uusien vanteiden tieltä. Mustangin orkkis vanteissa on tilaa pyöränpulteissa oleville prikoille mutta uusissa vanteissa ei ollu. Vanne oli kierossa hieman. Sen huomas kun auto nostettiin ylös ja vaihde silmään. En voi syyttää kuin itseäni kun en hokannu niitä poistaa...
Nyt kun muistin niin laitetaan syy mistä tärinä johtui. Hyvin yksinkertainen syy. Prikat jotka laitetaan tuotannossa oli jäänny poistamatta uusien vanteiden tieltä. Mustangin orkkis vanteissa on tilaa pyöränpulteissa oleville prikoille mutta uusissa vanteissa ei ollu. Vanne oli kierossa hieman. Sen huomas kun auto nostettiin ylös ja vaihde silmään. En voi syyttää kuin itseäni kun en hokannu niitä poistaa...