Boss 302
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Boss 302
Ratakaste Boss 302 69 FIA passi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Boss 302

Nää racing laitteet iskee kyllä kovaa!
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Boss 302
Voi veljet! Onko tuo tulos kiertää Suomen ratakahinoit? Jos on niin ihan oikeest tarttee lähtä kisoja katsoo, ku muutenki on ollu tarkotus tulla, mut ei vaa oo saanu aikaseks.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Boss 302
Helgen? Hieno on ja varmasti pieteetillä tehty. Ensi vuonna Historicissa kova sana, jopa euroopassa?
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Boss 302


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Boss 302
Eleettömän kaunis vehje. Ei tarvita 17" vanteita jotta näyttää hyvältä. Hieno!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Boss 302
Jep.Fastback kirjoitti:Eleettömän kaunis vehje. Ei tarvita 17" vanteita jotta näyttää hyvältä. Hieno!
Nuo "kapeat" harjoitus vanteet ja renkaatkin näyttää hyvältä, vanteet edessä 8,5" x 15 takana 10" x 15.
Valitettavasti en voi kuvata auton ääniä. Ne ei kuitenkaan mitenkään muistuta V8 lotkotusta. Pakosarjat ja putkisto joita en aikaisemmin ole nähnyt toteutettavan tuolla tavalla, tuottavat mahtavan äänimaailman.
Kilpa-auto viimeistely, on kokonaisuudessaan korkeampaa tasoa kuin monissa näyttelyautoissa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Boss 302
Oho, viimeksi näin 22.8. eikä näyttänyt siltä, että nyt olisi jo testissä. Vai oliko tässä "mitä vasten se viimeinen yö on!" toimintaa. Hieno homma.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Boss 302
Onko mitään osviittaa putkistosta, kuvaa jonka voi julkaista tai mitä putkistoa tuo muistuttaa? Tuossa justiinsa tuli opiskeltua putkiston tekoa & mitoitusta siten, että putkistossa ei todellakaan ole mitään rallimiesten hehkuttamaa vastapainetta, mutta juuri sopivasti mitoitettu putkisto & hyvin virtaavat vaimentajat siten, että putkistossa on jatkuva imu, parhaillaan tuo imu vastaa 50 kertaisesti männän pakokaasun työntövoimaa. Todellisissa kisakoneissa alkaa pakosarjojen mitoittamisella olevan oikea merkitys - katuautoissa se on lähinnä sitä että mistä saadaan vedettyä putket ulos ilman hirveitä peltitöitä.Mexico65 kirjoitti: Valitettavasti en voi kuvata auton ääniä. Ne ei kuitenkaan mitenkään muistuta V8 lotkotusta. Pakosarjat ja putkisto joita en aikaisemmin ole nähnyt toteutettavan tuolla tavalla, tuottavat mahtavan äänimaailman.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Boss 302
On kyllä ihan törkeen hieno.. Kyllä tollasella kelpaa rataa tormuuttaa.. 

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Boss 302
Pakosarjasta ja putkistosta en tietyistä syistä julkaise kuvia.Fastback kirjoitti:Onko mitään osviittaa putkistosta, kuvaa jonka voi julkaista tai mitä putkistoa tuo muistuttaa? Tuossa justiinsa tuli opiskeltua putkiston tekoa & mitoitusta siten, että putkistossa ei todellakaan ole mitään rallimiesten hehkuttamaa vastapainetta, mutta juuri sopivasti mitoitettu putkisto & hyvin virtaavat vaimentajat siten, että putkistossa on jatkuva imu, parhaillaan tuo imu vastaa 50 kertaisesti männän pakokaasun työntövoimaa. Todellisissa kisakoneissa alkaa pakosarjojen mitoittamisella olevan oikea merkitys - katuautoissa se on lähinnä sitä että mistä saadaan vedettyä putket ulos ilman hirveitä peltitöitä.Mexico65 kirjoitti: Valitettavasti en voi kuvata auton ääniä. Ne ei kuitenkaan mitenkään muistuta V8 lotkotusta. Pakosarjat ja putkisto joita en aikaisemmin ole nähnyt toteutettavan tuolla tavalla, tuottavat mahtavan äänimaailman.
Mutta sarjat ovat ns. 180 asteiset, ja ne on tietenkin tehty Suomessa suoraan autoon, joten ei suurempia sovitus ongelmia.
Sarjat asennetaan autoon primääri putket yksi kerrallaan ja tietyssä järjestyksessä (muuten ei onnistu asennus).
Kollektorit 2½" ovat ns. ventturi tyyppiset ja loppu putkisto samoin 2½" rosteri rööriä. Kaikki putkiston hitsaukset ovat tig hitsattuja.
Most modern V-8s have what is known as 90-degree cranks (aka crucified cranks, bent cranks, cross-plane cranks) wherein the cylinder firing order is such that two cylinders on each bank fire consecutively as opposed to alternating banks. The purpose of the 90-degree crank is to minimize vibrations inherent to “flat-plane” cranks. Some racing and high performance engines including Ferraris use a flat-plane crank to optimize the intake and exhaust processes, accepting the additional vibrations. The problem is that for a conventional 4-1 exhaust header, the separation between two firing (or exhaust) impulses is 90 crank degrees in each collector versus 180 crank degrees for a flat crank engine.This gives the engine that inherent “American V-8” exhaust burble, but also causes a “crowded” condition in the collector when two exhaust pulses, separated by only 90 crank degrees are trying to exit through the collector.To accommodate this, the collector for a 90-degree crank motor must be larger than for an “all-other-things-being-equal” flat-crank motor, thereby losing some low and mid-range torque.The “bundle of snakes” design collects two tubes from each bank into a single 4-1 collector resulting in four evenly spaced exhaust pulses as in the flat-crank header design.A broad power band is inherent to the 180 degree header design due to the smaller collector size. This was a great idea, and I am sure contributed to the success of the GT40 “back-in-the-day.”
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Boss 302
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Boss 302
Aivan mahtava uutinen! Pidä Jyri meitä tietoisena missä tätä Bossia pääsee näkemään / kuulemaan ensikaudella.Mexico65 kirjoitti:Ratakaste Boss 302 69 FIA passi.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110