351 C 2V ongelma

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Kone on kunnossa nyt muuten,mutta on alkanut vuotaa öljyä moottorin/vaihdelaatikon "välistä".Onko muuta keinoa,kun syksyllä kone pois ?Miten varmistaa,että onnistuu tällä kertaa "tiivisteissä" paremmin?
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Kyllä tiiviste oli kaksiosanen,enkä "älynnyt" panna sitä "ei vaateriin".Löytyykö "varmempaa" tiivistettä.Yksiosanen tai teffa?
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Yksiosaisen käyttäminen edellyttäis lohkon käyttöä koneistamolla tiivistepesän koneistuksessa.

Pitämisen puute ei ole tiivisteessä vaan kyllä kaksiosainenkin pitää kun sen asentaa oikein 10 mm "vinoon" kuten tuossa kuvassa, sekä laittaa ohuelti tiivisteliimaa laakerikannen liitospinnan väliin ulkoreunaan. Laakerikannen liitospinta on koneistettu viistoksi, joten liima ei aiheuta laakerikannen menemistä vinoon. Vaihtaminen onnistuu moottori paikallaan. Öljypohja ja takimmainen runkolaakerikansi vain irti. Muista öljytä/rasvata tiivisteen huuli asentaessa ettei pala startissa.

Kuva
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Minulle tulleessa sarjasaa oli huopatiiviste,jota lienee hankala laittaa noin?
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mustang73 kirjoitti:Minulle tulleessa sarjasaa oli huopatiiviste,jota lienee hankala laittaa noin?
Alunperin kun nämä on keksitty, on käytetty juurikin huopatiivistettä, joka on asennettu tuossa edellä kuvatulla tavalla. Huulitiivisteestä on olemassa kuvassa näkyvä oranssi ja myös musta huuliversio.

Tämä tarkoittaa vetolevyn/vauhtipyörän puoleista reunaa laakerikannen tasopinnassa. Tuossa edellä olevassa kuvassa tämä liima puuttuu.
SamiM kirjoitti:...sekä laittaa ohuelti tiivisteliimaa laakerikannen liitospinnan väliin ulkoreunaan.
Tiivistesarjana parhaaksi olen todennut Fel-Pro FS 8347 PT sarjan, joka sisältää kaikki moottorin tiivisteet. Siinä tulee myös musta huulitiiviste, joka on muuten Fordin valmistama, tai no ainakin Fordin logolla varustettu.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

kaara91 kirjoitti:Tuossa pitää olla tarkka asennuksen suhteen. Jos laakerin puoliskon väliin jää materiaalia laakerikuori ei mene lohkon pinnan kanssa kiinni, vaikka pultit onkin vedetty momenttiin. Tällöin myös laakerin välys jää takapuolella suuremmaksi ja laakeripinta öljykalvolle akseliin muodostuu kiilamaisesksi. Asian huomaa vanhassa laakerissa, jos näin on käynyt, kun laakeripukin etupuoli laakeripinnasta on vain kulunut.
SAMI M: Laakerikannen liitospinta on koneistettu viistoksi, joten liima ei aiheuta laakerikannen menemistä vinoon.

Eikös tämä jo tässä SamiM:n kirjoituksessa tullut esille että ei ole ongelma?
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Onnistuuko tosiaan moottorin ollessa paikoillaan.Takimmaisen laakeripukin pois oton jälkeen miten saa tiivisteen "puolikkaan"yläosan paikalleen.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mustang73 kirjoitti:Onnistuuko tosiaan moottorin ollessa paikoillaan.Takimmaisen laakeripukin pois oton jälkeen miten saa tiivisteen "puolikkaan"yläosan paikalleen.
No työntää öljyttynä sinne uraansa.
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Nyt on ilmaantunut vähän "mustaa" öljyä jäähdyttäjään(nesteen päällä hiukan,ei paljon,eikä lämpö nouse).Mistäköhän voisi olla peräisin?
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Minusta ei onnistu öljypohjan poisotto ilman "ripustusten yms."mittavaa purkamista,joten paikoillaan olevaan moottoriin lienee hankala vaihtaa tiivistettä,vai onko jokin "niksi".
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mustang73 kirjoitti:Minusta ei onnistu öljypohjan poisotto ilman "ripustusten yms."mittavaa purkamista,joten paikoillaan olevaan moottoriin lienee hankala vaihtaa tiivistettä,vai onko jokin "niksi".
Vakioöljypohja on käytetty irti moottorin ollessa autossa paikoillaan. Moottoria pitää nostaa hieman, jotta öljypohja mahtuu ohittamaan öljypumpun.
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Otin moottorin pois ja purin alakerran.Laakeripukissa (vaihdelaatikon-moottorin päässä)ei ole "natsaa"tiivistepuolikkaan" "kiinnitykseen" vaan reikä?Rungossa on "natsa",pitäisikö olla "molemmissa ?
Lisäksi sen puolen tiiviste "puolikas",jossa natsa on "supistunut"n. 5 mm verrattuna pariin ja uusiin varaosa puolikkaisiin,siis "kasassa" ? onko oikein?
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mustang73 kirjoitti:Otin moottorin pois ja purin alakerran.Laakeripukissa (vaihdelaatikon-moottorin päässä)ei ole "natsaa"tiivistepuolikkaan" "kiinnitykseen" vaan reikä?Rungossa on "natsa",pitäisikö olla "molemmissa ?
Lisäksi sen puolen tiiviste "puolikas",jossa natsa on "supistunut"n. 5 mm verrattuna pariin ja uusiin varaosa puolikkaisiin,siis "kasassa" ? onko oikein?
Siis toinen tiivisteen puolikas on supistunut pituudestaan vai säteissuunnassa (jossa suunnassa siis tiivistää)? Jos pituudestaan niin silloinhan tiivistepuolikkaiden väliin jää rako ja ei ihme jos vuotaa. Missä asennossa olivat tiivistepuolikkaiden katkoskohdat suhteessa natsaan? Kumitiivisteen kanssa niitä natsoja ei tarvitse olla. Kumitiivisteessä on teräsrunko.
Mustang73
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2011, 17:02
Auto: Mustang Avo

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustang73 »

Säteisuunnassa se puoli on halkaisija pienempi.Tiiviste kumia ja sisällä teräsvahvistus."tappi" on lohkon puolessa,mutta ei "pukissa".Johtuuko "kasaan" meno tiivisteessä,koska siinä oli "tappi".
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351 C 2V ongelma

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mustang73 kirjoitti:Säteisuunnassa se puoli on halkaisija pienempi.Tiiviste kumia ja sisällä teräsvahvistus."tappi" on lohkon puolessa,mutta ei "pukissa".Johtuuko "kasaan" meno tiivisteessä,koska siinä oli "tappi".
Kasaan meno johtuu tapista ja sen voi tosiaan poistaa tai leikata poikki. Kumitiivisteessä oleva teräsvahvike jännittää tiivisteen pesään säteissuunnassa, jolloin se pysyy paikoillaan ilman stopparia.
Vastaa Viestiin