Sähköflekti 68/94 5.0
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Sähköflekti 68/94 5.0
Olen vastikään hankkinut Mustangin, joten ihan noviisi olen! Auto on 1968 mallinen coupé johon on laitettu 94:n 5.0 AOD teknikka automaatilla ylivaihteineen. Perä on lukoton 9 tuumanen (tai sitten lukko on vaan rikki). Pähkäilin sähköflektin laittamista. Onko kellään kokemusta? Mistähän moisen flektin, termarin ja ohjauslaitteet sun muut kilkkeet mahtaisi parhaiten löytyä? t. jari
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Eikö siinä nyt ole mitään tuuletinta?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Ööö... en minä ihan noviisi ole kuitenkaan tekniikan kanssa, vaikka Musse hiukan vieras onkin
Toki tuossa ropeli on ja iso onkin! Ihme ettei lähde lentoon koko vekotin. Sellainen tosin on kummallinen juttu, etteivät roottorin lavat ole tasaisesti kehällä, vaan nimenomaan epätasaisesti. Toiset lavat ovat toisiaan lähempänä kuin sitten taas toiset!? Yhteensä viisilapainen ropelli
Joo ja kaupasta saa kaikenmoista uutta ja joskus jopa hienoakin kilketttä, mutta ihan mitä tahansa joka päältä kiiltää ei kannata ostella, siksipä siis täällä kyselen "tyhmiä". -jari-
Ps. amerikan-joe on täpännyt kiinalaisen ilmastoinnin kompuran ja siimapyörä on siinä ihan omassa ylhäisessä linjassaan verrattuna muihin hihnapyöriin ja aika komeesti on siksi keskeltä halkaissut kiilahihnan!!! Pitäsköhän koko kompura lähettää kiinaan katiskan kohoksi?


Ps. amerikan-joe on täpännyt kiinalaisen ilmastoinnin kompuran ja siimapyörä on siinä ihan omassa ylhäisessä linjassaan verrattuna muihin hihnapyöriin ja aika komeesti on siksi keskeltä halkaissut kiilahihnan!!! Pitäsköhän koko kompura lähettää kiinaan katiskan kohoksi?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Hiljentää ääntä kun ei ole samalla jaolla, ei tule värähdykset samalla taajuudella. Näin mä olen sen ymmärtänyt.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Kuulostaa järkevältä (helikoptereiden kanssa touhunnut
), mutta sakkauksesta tuskin on kuitenkaan kyse, sillä eivät roottorin kärjet nyt ääntä nopeammin sentään pyöri - vaikka hevosvoimia onkin. Samapa tuo tietenkin, kunhan vain on tasapainossa. Tuo kompressori tässä vähän töitä teetättää. Pitäisi se jotenkin saada vesipumpun hihnapyörän kanssa "samalle jaolle". Joo ja sekin nyppii, ettei mistään löydy auton maalia! Ei edes PPG Helsingiltä, vaikka väri on alkuperäinen Sunlit Gold eli -68 Y. Soitin jenkkilään PPG Dizzlerille eräänä yönä ja nehän nauroivat, että he myyväät samaa väriä Eurooppaan ja takuulla löytyy, muttei näköjänsä tästä maasta!? Eikä kyllä googlettamalla ainakaan Saksastakaan, puhumattakaan Ruotsista... Ihme juttu

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Juu, Sinä tuota tarkoitit
Sori sotkin asian ymmärtämättömässä päässäni erääseen toiseen ilmiöön... Kiitos opastuksesta! - jari-

Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Juuri näin. Siipien jako vaihtelee jotta olisi hiljaisempi, kun ns. siipitaajuuden vaikutus jää pois/vaimenee. Siipitaajuus on pyörimistaajuus kertaa siipien lukumäärä.Antti66HT kirjoitti:Hiljentää ääntä kun ei ole samalla jaolla, ei tule värähdykset samalla taajuudella. Näin mä olen sen ymmärtänyt.
Mekaanisen viskokytkimellä ja tuulitunnelilla varustetun vaihtamisesta sähköiseen termostaattikytkinohjattuun on kokemusta ja ainakaan kruisailuautossa ei ollut muutos parempaan. Mekaaninen pitää moottorin lämmöt paremmin tasaisena, kun jäähdytystä on koko ajan tarjolla jonkin verran. Ja tilalle tullut sähköinen ei ollut siis alimittainen, sillä se kyllä jäähdytti riittävästi sitten kun kävi.
Varaosakaupathan noita myyvät, Mustangeihin erikoistuneita ainakin HHP, Seppo Niemensivu ja Tuumacid. Vaihtoehtoja on sitten aika monta, kun termostaattikytkin voi olla monessa paikkaa ja siten eri kytkemislämpötiloilla varustettu ja flektejäkin on monenlaisia.terkkari kirjoitti:Mistähän moisen flektin, termarin ja ohjauslaitteet sun muut kilkkeet mahtaisi parhaiten löytyä? t. jari
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Kiitos... nuo tiedot auttavat jo askelen eteenpäin! -jari-
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Ja motonetistäkin saa yleismallisia flektejä, imeviä tai puhaltavia, letkun väliin anturimuhveja ja antureita eri lämpötiloille..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Joo, no enmotonetista ainakaan 

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Älkääs ny, hyvän ja halvan versio 1.27.3.6 on kehitteillä motonetissä, eiköhän ne kohta jo onnistu 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
No, eihän siinä mitään, jos haluaa maksaa mustangilisää kuitenkin kiinassa valmistetuista osista
Itse yhteen harrastepeliin rakentelin motonetin osista sähköflekti systeemit, kun ei orkkis sähköflekti koteloineen enää mahtunut koneen ja syylärin väliin, ihan hyvin toimi ja ajoi asiansa.

Itse yhteen harrastepeliin rakentelin motonetin osista sähköflekti systeemit, kun ei orkkis sähköflekti koteloineen enää mahtunut koneen ja syylärin väliin, ihan hyvin toimi ja ajoi asiansa.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Niin, riippuu siitä, mitä asiaa se ajoi
Onhan Motonetissa paljon ihan ok juttuja, mutta kylläpä Biltema ja Motonet alkavat "yhdentyä". Biltema (=perinteisesti paremmin tunnettu pilailukauppana) on hitusen yrittänyt nostaa imagoaan, mutta ihan kaikki on tuotettu hitithatimaissa - paitsi jotkin Volvojen osat. Ostin kerran ihan vakavissani tietokoneen näyttöön semmoisen telineen Biltemasta, jolla referoitavan tekstin olisi saanut silmien korkeudelle kiinni tietokoneen näyttöön, muttei siinä mikään paperi pysynyt. Kaikki laadut olivat liian painavia. Niin ja kerran kaapelin kengän joka katkesi kaapelin painosta (10m2 ja mitoitus oli muka 30m2). Motonetin alamäki alkoi siitä, kun Turun siinä ekaliikkeessä mainostivat "nyt erä haluttua metwurstia" (1996). Menin palloniveltä hakemaan autotarvikeliikkeeseen ja mainostivat makkaraa...
Kaikkea sitä... Kiinasta saa halvalla, mutta loppujen lopuksi mihin hintaan? -jari-


- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Jos motonetin huonous johtuu makkarasta, en millään jaksa ruveta kinaamaan vastaan. Ja tää tais olla keskustelua sähköflekteistä eikä varaosaliikkeistä. En tiiä mikä flekti tossa upossa on, mutta ainaki se toimii...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.