Camber kit 05-10
- Jarvis
- Aktiivi
- Viestit: 125
- Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
- Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
- Paikkakunta: Tuusula
Camber kit 05-10
Moro
Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?
Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.
-Jarvis
2007 GT CS avo
Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?
Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.
-Jarvis
2007 GT CS avo
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... 

- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Camber kit 05-10
Käsittääkseni näissä S197 malleissa(kin) kannattaa kyllä sijoittaa esim. MaximumMotorsports C&C levyihin. Se Camber siellä jää spekseistä (riippuen madalluksesta) eli pyörän sivukallistumaa täytyisi saadaa hieman pystympään. Jos hommaa säätölevyt, kannattaa myös Casteria säätää eli kun tolppaa "kallistaa" taaksepäin, auton suuntavakaus ja suoraa kulkeminen paranee myös. (ei ole niin uraherkkä)Jarvis kirjoitti:Moro
Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?
Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.
-Jarvis
2007 GT CS avo
Jos et ole madaltunut tuumatolkulla sitä alustaa, ei se arvo pitäisi kauaksi jäädä, eli se on vähän siinä ja siinä , nuo säätölevyjen kannattavuus.
(toki jos budjetti riittää, kannattaa aina kaikki mahdolliset palikat laittaa

Pulttiviritys on todellakin viritys, eli iskarin alareikää täytyy "lotolla" viilata isommaksi ja säätämään pystyy vain camberia.
(muistaakseni se on joku epäkeskopultti, eli säätö sillä toki onnistuu)
Toiset ovat vain viilanneet reikää, ja kiristäneet omalla pultilla haluttuun kohtaan. Itse en tällaiseen ratkaisuun luottaisi.
Tuollakin on jotain alusta-asiaa myös S197:sta http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=14
Monet (hullut race-henkiset) kerholaiset säätävät ko. säätölevyillä kulmia ratapäivillä käydessään. eli on eri säädöt kadulle ja radalle, eli kyllä niillä pelivaraa saa muutenkin kuin pelkkiin tehdasarvoihin säätämiseen.
EDIT: Huomio myös että madalluksen jälkeen Panhard-tanko työntää taka-akselia kuskin puolelle, eli vanne tulee kuskin puolelta enemmän ulos. Säädettävällä tangolla saat akselin keskitettyä ja taas yhdet turhat kumipuslat pois

- Juha -
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Camber kit 05-10
Kellä putjetti riittää, huutaa HEP!!pokkinen kirjoitti:Jarvis kirjoitti:Moro
Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?
Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.
-Jarvis
2007 GT CS avo
(toki jos budjetti riittää, kannattaa aina kaikki mahdolliset palikat laittaa)




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Jarvis
- Aktiivi
- Viestit: 125
- Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
- Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Camber kit 05-10
viela taytyy kysella etta onko nama caster/camber kitit tai panhard tangot avomalliin eri osanumerolla kun coupeen? Akkia kun katsoin summitin sivulta niin tammoisen paatelman voisi tehda (vaikka se minua hieman kummastuttaa, vaan enpa naista paljon ymmarrakaan
) ?
on muuten aika suolaisen hintaiset nuo maximmum:n saatosarjat...


on muuten aika suolaisen hintaiset nuo maximmum:n saatosarjat...
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... 

Re: Camber kit 05-10
Eiköhän ne mene samat osat Coupeen ja Cabrioon, en ainakaan itse huomannut eri osia tarjottavan.
- Redfire06
- Aktiivi
- Viestit: 95
- Liittynyt: 31 Touko 2007, 09:20
- Auto: Mustang GT 2006
- Paikkakunta: Tampere
Re: Camber kit 05-10
Mulla on nuo Maximum Motorsportsin C&C levyt.
Arvokkaat oli mutta saipa ainakin suuntauksessa säädettyä siiheen yhteen asteeseen mikä lienee suosituskin.
Jos vaikka yhden etugummiparin noilla säästää niin eikö se silloin jo kannata?
Marko
Arvokkaat oli mutta saipa ainakin suuntauksessa säädettyä siiheen yhteen asteeseen mikä lienee suosituskin.
Jos vaikka yhden etugummiparin noilla säästää niin eikö se silloin jo kannata?
Marko
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid

Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
Re: Camber kit 05-10
Seurasin renkaiden kulumista madalluksen jälkeen ilman CC levyjä ja huomasin että alkaa kulumaan epätasaisesti, joten päätin sitten sijoittaa
noihin Maximumin osiin.
noihin Maximumin osiin.
- Jarvis
- Aktiivi
- Viestit: 125
- Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
- Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Camber kit 05-10
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... 

Re: Camber kit 05-10
Ostin nuo Maximummotorsportin palikat. Ihan asialliset. Yksi juttu tuli. Toinen noista isommista muttereista oli aivan pas... Kiristin, niin korkkas heti aivan olemattomalla voimalla. No, onneksi perus lukkomutteri, eli ei haitannut kuin n 1 minuutin korvaavan etsimiseen.Jarvis kirjoitti:nämä taidan talveksi tilata...
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1151
Huomenna pitäs säätää omasta kulmat kohdilleen uudestaan. Mitä arvoja olette laittaneet? Auraus, Camber ja Caster?
Re: Camber kit 05-10
Nyt kulmat säädetty. Aurausta n 0,6mm, Camber 0,6 astetta ja caster 7 astetta. Katsotaan miten noilla taittuu.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Camber kit 05-10
Mulla on toiminu noi iskarin alapään Camber pultit aivan hyvin. Ei tarvitse porailla reikiä spindlessä tai iskarin alapäässä suuremmaksi. Noilla pulteillahan saa toteutettua säädön niin että saa tarvittaessa tehtyä lisää tilaa iskarin ja vanteen/renkaan väliin jos vanteet tulee turhan kiinni tolppiin.
Tätähän ei voi yläpään CC säätölevyillä tehdä. Tietysti tästä aiheutuu positiivista camberia.. Kunnon CC levyillä saa helposti taiottua -3 astetta camberia joka on välttämättömyys jos radalla aikoo kunnon aikoja ajella.
Jos haluaa todella hienosäätää alustan ominaisuudet kuntoon, kannattaa hankkia Steedan etu- alatukivarsien sisemmät päät noin tuuman nostava kitti, joka korjaa madallusjousien muuttaman tukivarren asennon ja roll centerin lähemmäksi alkuperäistä. Voihan tähän käyttää myös korkeampia palloniveliä, ja jos madallusta tulee paljon, niin ehdottomasti molemmat ovat tarpeen. Sitten mennäänkin raidetangon päihin ja säädetään bumpsteer kitillä tukivarren ja raidetangon pään liikeradat mahdollisimman lähelle toisiaan. Loppujen lopuksi pieniä juttuja mutta kokonaisuutena iso juttu
Takapään muutoksiin vielä..
Jos haluaa hivenen mukavuutta ajettavuuteen ja samalla identtisempää ohjaustuntumaa vasemmalle ja oikealle kääntyviin mutkiin niin kannattaa harkita watts linkkiä panhardin sijaan. Harvalla panhardilla kun roll centeriä pääsee säätelemään. Jos haluaa pysyä panhardissa, niin toiseen päähän uretaanipusla ja toiseen sitten sphericalia käyttöiän ja mukavuuden takia (ääni).
Kun madaltaa perästä, menee myös taka- alatukivarsien asento epäasialliseksi.. Tähän on saatavana rear control arm relocation bracketit jotka laskevat akselin puolen kiinnityspistettä niin että saadaan ne oikealle korkeudelle. Lisäksi alkuperäisten taka- alatukivarsien kulma on väärä, ja asiallisella relocation bracket / alatukivarsi yhdistelmällä se saadaan kuntoon. No näillähän saadaan sitä wheel spinniä häviämään.
Tätähän ei voi yläpään CC säätölevyillä tehdä. Tietysti tästä aiheutuu positiivista camberia.. Kunnon CC levyillä saa helposti taiottua -3 astetta camberia joka on välttämättömyys jos radalla aikoo kunnon aikoja ajella.
Jos haluaa todella hienosäätää alustan ominaisuudet kuntoon, kannattaa hankkia Steedan etu- alatukivarsien sisemmät päät noin tuuman nostava kitti, joka korjaa madallusjousien muuttaman tukivarren asennon ja roll centerin lähemmäksi alkuperäistä. Voihan tähän käyttää myös korkeampia palloniveliä, ja jos madallusta tulee paljon, niin ehdottomasti molemmat ovat tarpeen. Sitten mennäänkin raidetangon päihin ja säädetään bumpsteer kitillä tukivarren ja raidetangon pään liikeradat mahdollisimman lähelle toisiaan. Loppujen lopuksi pieniä juttuja mutta kokonaisuutena iso juttu

Takapään muutoksiin vielä..
Jos haluaa hivenen mukavuutta ajettavuuteen ja samalla identtisempää ohjaustuntumaa vasemmalle ja oikealle kääntyviin mutkiin niin kannattaa harkita watts linkkiä panhardin sijaan. Harvalla panhardilla kun roll centeriä pääsee säätelemään. Jos haluaa pysyä panhardissa, niin toiseen päähän uretaanipusla ja toiseen sitten sphericalia käyttöiän ja mukavuuden takia (ääni).
Kun madaltaa perästä, menee myös taka- alatukivarsien asento epäasialliseksi.. Tähän on saatavana rear control arm relocation bracketit jotka laskevat akselin puolen kiinnityspistettä niin että saadaan ne oikealle korkeudelle. Lisäksi alkuperäisten taka- alatukivarsien kulma on väärä, ja asiallisella relocation bracket / alatukivarsi yhdistelmällä se saadaan kuntoon. No näillähän saadaan sitä wheel spinniä häviämään.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Camber kit 05-10
Sitte kannattaa muistaa kattoa ainaki etuvakaajan kulma madalletussa autossa, koiranluita joutuu ehkä kikkailemaan että toimii kunnolla.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.