Camber kit 05-10

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Jarvis
Aktiivi
Viestit: 125
Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
Paikkakunta: Tuusula

Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja Jarvis »

Moro

Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?

Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.

-Jarvis
2007 GT CS avo
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... :)
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Jarvis kirjoitti:Moro

Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?

Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.

-Jarvis
2007 GT CS avo
Käsittääkseni näissä S197 malleissa(kin) kannattaa kyllä sijoittaa esim. MaximumMotorsports C&C levyihin. Se Camber siellä jää spekseistä (riippuen madalluksesta) eli pyörän sivukallistumaa täytyisi saadaa hieman pystympään. Jos hommaa säätölevyt, kannattaa myös Casteria säätää eli kun tolppaa "kallistaa" taaksepäin, auton suuntavakaus ja suoraa kulkeminen paranee myös. (ei ole niin uraherkkä)

Jos et ole madaltunut tuumatolkulla sitä alustaa, ei se arvo pitäisi kauaksi jäädä, eli se on vähän siinä ja siinä , nuo säätölevyjen kannattavuus.
(toki jos budjetti riittää, kannattaa aina kaikki mahdolliset palikat laittaa :D )

Pulttiviritys on todellakin viritys, eli iskarin alareikää täytyy "lotolla" viilata isommaksi ja säätämään pystyy vain camberia.
(muistaakseni se on joku epäkeskopultti, eli säätö sillä toki onnistuu)
Toiset ovat vain viilanneet reikää, ja kiristäneet omalla pultilla haluttuun kohtaan. Itse en tällaiseen ratkaisuun luottaisi.

Tuollakin on jotain alusta-asiaa myös S197:sta http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=14

Monet (hullut race-henkiset) kerholaiset säätävät ko. säätölevyillä kulmia ratapäivillä käydessään. eli on eri säädöt kadulle ja radalle, eli kyllä niillä pelivaraa saa muutenkin kuin pelkkiin tehdasarvoihin säätämiseen.

EDIT: Huomio myös että madalluksen jälkeen Panhard-tanko työntää taka-akselia kuskin puolelle, eli vanne tulee kuskin puolelta enemmän ulos. Säädettävällä tangolla saat akselin keskitettyä ja taas yhdet turhat kumipuslat pois :wink: (yleensä niissä on uniball-nivelet kumien korvaajina)
- Juha -
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

pokkinen kirjoitti:
Jarvis kirjoitti:Moro

Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?

Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.

-Jarvis
2007 GT CS avo

(toki jos budjetti riittää, kannattaa aina kaikki mahdolliset palikat laittaa :D )
Kellä putjetti riittää, huutaa HEP!!



:shock: Hiljasta on!! :lol: :lol: :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Jarvis
Aktiivi
Viestit: 125
Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
Paikkakunta: Tuusula

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja Jarvis »

viela taytyy kysella etta onko nama caster/camber kitit tai panhard tangot avomalliin eri osanumerolla kun coupeen? Akkia kun katsoin summitin sivulta niin tammoisen paatelman voisi tehda (vaikka se minua hieman kummastuttaa, vaan enpa naista paljon ymmarrakaan :?: :oops: ) ?

on muuten aika suolaisen hintaiset nuo maximmum:n saatosarjat...
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... :)
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Eiköhän ne mene samat osat Coupeen ja Cabrioon, en ainakaan itse huomannut eri osia tarjottavan.
Avatar
Redfire06
Aktiivi
Viestit: 95
Liittynyt: 31 Touko 2007, 09:20
Auto: Mustang GT 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja Redfire06 »

Mulla on nuo Maximum Motorsportsin C&C levyt.
Arvokkaat oli mutta saipa ainakin suuntauksessa säädettyä siiheen yhteen asteeseen mikä lienee suosituskin.

Jos vaikka yhden etugummiparin noilla säästää niin eikö se silloin jo kannata?

Marko
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid ;)
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Seurasin renkaiden kulumista madalluksen jälkeen ilman CC levyjä ja huomasin että alkaa kulumaan epätasaisesti, joten päätin sitten sijoittaa
noihin Maximumin osiin.
Avatar
Jarvis
Aktiivi
Viestit: 125
Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
Paikkakunta: Tuusula

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja Jarvis »

2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... :)
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Jarvis kirjoitti:nämä taidan talveksi tilata...

http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1151
Ostin nuo Maximummotorsportin palikat. Ihan asialliset. Yksi juttu tuli. Toinen noista isommista muttereista oli aivan pas... Kiristin, niin korkkas heti aivan olemattomalla voimalla. No, onneksi perus lukkomutteri, eli ei haitannut kuin n 1 minuutin korvaavan etsimiseen.

Huomenna pitäs säätää omasta kulmat kohdilleen uudestaan. Mitä arvoja olette laittaneet? Auraus, Camber ja Caster?
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Nyt kulmat säädetty. Aurausta n 0,6mm, Camber 0,6 astetta ja caster 7 astetta. Katsotaan miten noilla taittuu.
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Mulla on toiminu noi iskarin alapään Camber pultit aivan hyvin. Ei tarvitse porailla reikiä spindlessä tai iskarin alapäässä suuremmaksi. Noilla pulteillahan saa toteutettua säädön niin että saa tarvittaessa tehtyä lisää tilaa iskarin ja vanteen/renkaan väliin jos vanteet tulee turhan kiinni tolppiin.
Tätähän ei voi yläpään CC säätölevyillä tehdä. Tietysti tästä aiheutuu positiivista camberia.. Kunnon CC levyillä saa helposti taiottua -3 astetta camberia joka on välttämättömyys jos radalla aikoo kunnon aikoja ajella.

Jos haluaa todella hienosäätää alustan ominaisuudet kuntoon, kannattaa hankkia Steedan etu- alatukivarsien sisemmät päät noin tuuman nostava kitti, joka korjaa madallusjousien muuttaman tukivarren asennon ja roll centerin lähemmäksi alkuperäistä. Voihan tähän käyttää myös korkeampia palloniveliä, ja jos madallusta tulee paljon, niin ehdottomasti molemmat ovat tarpeen. Sitten mennäänkin raidetangon päihin ja säädetään bumpsteer kitillä tukivarren ja raidetangon pään liikeradat mahdollisimman lähelle toisiaan. Loppujen lopuksi pieniä juttuja mutta kokonaisuutena iso juttu :D

Takapään muutoksiin vielä..

Jos haluaa hivenen mukavuutta ajettavuuteen ja samalla identtisempää ohjaustuntumaa vasemmalle ja oikealle kääntyviin mutkiin niin kannattaa harkita watts linkkiä panhardin sijaan. Harvalla panhardilla kun roll centeriä pääsee säätelemään. Jos haluaa pysyä panhardissa, niin toiseen päähän uretaanipusla ja toiseen sitten sphericalia käyttöiän ja mukavuuden takia (ääni).
Kun madaltaa perästä, menee myös taka- alatukivarsien asento epäasialliseksi.. Tähän on saatavana rear control arm relocation bracketit jotka laskevat akselin puolen kiinnityspistettä niin että saadaan ne oikealle korkeudelle. Lisäksi alkuperäisten taka- alatukivarsien kulma on väärä, ja asiallisella relocation bracket / alatukivarsi yhdistelmällä se saadaan kuntoon. No näillähän saadaan sitä wheel spinniä häviämään.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Camber kit 05-10

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Sitte kannattaa muistaa kattoa ainaki etuvakaajan kulma madalletussa autossa, koiranluita joutuu ehkä kikkailemaan että toimii kunnolla.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Vastaa Viestiin