Pakoputkesta tulee öljyä.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang HT 64½
Pakoputkesta tulee öljyä.
No nyt huomasin maalla, että toisen puolen pakoputki on roiskinut öljyä. Putki on sisäpinnastakin ihan öljyinen, toinen putki ihan ok, kuiva ja nokinen. Takapuskuriinkin asti oli tullut öljypisaroita. Olen pahoillani sen 65 FB puolesta joka ajoi letkassa minun perässä riihimäen ABC:ltä Pälkäneelle! Toivottavasti ei kovin mun keltainen HT sotkenut autoasi. Olisi kiva kuulla huomasiko perässä ajava putkesta tulevan ylimääräistä tavaraa. Varmaan on männän rengas tai venttiillivika, mutta kumma ettei se polta sitä öljyä. Eikös sieltä pitäisi normaalisti tulla sinistä savua jos palotilassa on muuten asiat normaalisti, mutta takapuskurissa ainakin oli ihan puhdasta öljyä. Kaippa tuolla uskaltaa kotiin ajaa 330km?
- Tahavo
- Mega-addikti
Re: Pakoputkesta tulee öljyä.
Mittasin puristukset. Kaikki ihan ok 11,5-12. Tulppien väri ok, jopa sen yhden pytynkin, joka aiemmin oli sen näköinen, kuin se ei olisi toiminut ollenkaan. Silti kuskin puolen pakoputkesta tulee oljyä. Huohottimena mulla on öljyntäyttökorkista suoraan puutarhaletkut pihalle. Öljyisen puolen huohotinletku on sen näköinen, että sieltä ei ole tullut mitään. Itse korkki ei kuitenkaan ole tukossa. Onkohan tuossa lohkossa joku huohotinventtiili tai jotain jonka voisi tarkistaa? Lisäksi moottori käy hyvin veto päällä kun ajaa vähintään 50 miles/h kaikki sen alle menevä on nykimistä ja pätkimistä.
- Hopia
- Aktiivi
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Olikos koneen öljymäärä ok? Oletko sulkenut pois mahdollisuuden, että aiemmin vuotanutta öljyä olisi jäänyt äänenvaimentimeen?
Joskus vika on ihan eri paikassa kuin luulisi. Aikanaan luulin Astrossa, että koneeni työnää öljyä läpi, kun asuntovaunu perässä öljyyntyi, mutta syy olikin laatikon takastefasta vuotava öljy, jonka kardaanin ilmavirta sumuunnutti.
Joskus vika on ihan eri paikassa kuin luulisi. Aikanaan luulin Astrossa, että koneeni työnää öljyä läpi, kun asuntovaunu perässä öljyyntyi, mutta syy olikin laatikon takastefasta vuotava öljy, jonka kardaanin ilmavirta sumuunnutti.
- Tahavo
- Mega-addikti
Juu öljyä joutui lisäämään normaalia enempi, eli kyllä sitä oli johonkin kadonnut. Tosin kampiakselin etustefa näyttää myös roiskivan öljyä. Pitänee ryömiä huomenna auton alle ja katsoa muut mahdolliset vuoto paikat.
"Oletko sulkenut pois mahdollisuuden, että aiemmin vuotanutta öljyä olisi jäänyt äänenvaimentimeen?"
Tuokin voi pitää paikkansa. Kolmeen vuoteen autolla ei ole ajettu joten pitää muistella mitä kaikkea sinä aikana olisi voinut sattua.
"Oletko sulkenut pois mahdollisuuden, että aiemmin vuotanutta öljyä olisi jäänyt äänenvaimentimeen?"
Tuokin voi pitää paikkansa. Kolmeen vuoteen autolla ei ole ajettu joten pitää muistella mitä kaikkea sinä aikana olisi voinut sattua.