Vettä jalkatilaan
Vettä jalkatilaan
Vm 2005 Mustang seisoi yli viikon parkkpaikalla viime aikojen kovien sateiden aikana. Lähtiessäni ajamaan matkustajan jalkatilaan valui vettä hanskalokeron takaa. Tälläistä ei ole aikaisemmin tapahtunut, vaikka sateessa olenkin ajanut. Kerääntyykö vettä johonkin ja liikkeelle lähdettäessä valuttaa sisälle?
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Vettä jalkatilaan
Jos autoon on lisätty sisätilan lämppärin pistoke tai vaikkapa subbarin virransyöttö palopellin läpi, katsoisin eka läpivientien tiivisteet.... yhden tutun bemmissä tulvi sateella, kun merkkiliike oli sisätilan lämmittimen johdot vetänyt.
Re: Vettä jalkatilaan
Maistuu ihan vedeltä. Huomasin, että tuulilasin alatiiviste on irti kummastakin päästä ja jonkin verran irvistää juuri sieltä puolelta, mistä vettä tuli sisään. Auto seisoi suorassa, ehkä perä hieman alempana.
Vesi alkoi lorisemaan kun käänsi autoa, nyt vedentulo on loppunut. Matto on ihan märkä, joten vettä tuli kyllä aika reippaasti.
Vesi alkoi lorisemaan kun käänsi autoa, nyt vedentulo on loppunut. Matto on ihan märkä, joten vettä tuli kyllä aika reippaasti.
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Vettä jalkatilaan
Moro!
Tuli vielä mieleen, että katsoppa palopellin kotelon vedenpoistoreijät, ovatko auki? Voisi nimittäin olla mahdollista, että tuulilasilta valuva vesi olisi kertynyt siihen palopellin koteloon, jossa on pyyhkijöiden moottori ja raitisilmasuodatin ja riittävän korkealla ollessaan tullut sen raitissuodattimen läpi lämppärille ja sen läpi sisään asti.
s197:ssahan on liimalasi, eli ne pikkulistat ei sinänsä ole kuin näön vuoksi ja se lasin alapään ritilä on myös vain roskasihti, veden kuuluu mennä sinne alakoteloon, eli niilläkään ritilän lasiin tiivistävillä kumeilla ei ole tähän ongelmaan merkitystä.
Kun ruostesuojattiin Hopia, niin siinä oli ko. kotelossa rojua vaikka kuinka (=lehtiä, siemeniä, neulasia jne). Ne ei pääse minnekään pois, varsinkin, kun vedenpoistoreijissä on semmoiset pölysuojakumit, jotka ei oikeasti toimi: soikeassa reijässä on halkaistu kumiputki, joka on alapäästään ummessa, eli ideana on insinööreillä ollut, että vesi levittää sen auki ja hulahtaa pois.
Hopiassa ko. kumit oli ihan tukossa, otin ne pois kokonaan, koska minusta on pienempi riesa se, että raitissuodattimelle voi tulla vähän tiepölyä, kuin se, että vesi seisoo siellä kotelossa.
Jos autosi oikeasti vuotaa lasin tiivisteistä, on lasi ollut pakko vaihtaa ja tiivistemassa on jäänyt vajaaksi, silloin on myös potentiaalinen ruosteriski siitä, että vettä on väärässä paikassa ja a-pilaria/katon reunaa nirhattu vanhoja liimamassoja poistettaessa. Yllättävän moni auto, johon lasi on vaihdettu, lahoo katon etuosasta lasin rajasta. Eli jos laseja joutuu vaihtamaan, kannattaa todella miettiä miten sen tekee, eikä olla asenteella, että piiloonhan ne jää uuden liiman alle.
Tuli vielä mieleen, että katsoppa palopellin kotelon vedenpoistoreijät, ovatko auki? Voisi nimittäin olla mahdollista, että tuulilasilta valuva vesi olisi kertynyt siihen palopellin koteloon, jossa on pyyhkijöiden moottori ja raitisilmasuodatin ja riittävän korkealla ollessaan tullut sen raitissuodattimen läpi lämppärille ja sen läpi sisään asti.
s197:ssahan on liimalasi, eli ne pikkulistat ei sinänsä ole kuin näön vuoksi ja se lasin alapään ritilä on myös vain roskasihti, veden kuuluu mennä sinne alakoteloon, eli niilläkään ritilän lasiin tiivistävillä kumeilla ei ole tähän ongelmaan merkitystä.
Kun ruostesuojattiin Hopia, niin siinä oli ko. kotelossa rojua vaikka kuinka (=lehtiä, siemeniä, neulasia jne). Ne ei pääse minnekään pois, varsinkin, kun vedenpoistoreijissä on semmoiset pölysuojakumit, jotka ei oikeasti toimi: soikeassa reijässä on halkaistu kumiputki, joka on alapäästään ummessa, eli ideana on insinööreillä ollut, että vesi levittää sen auki ja hulahtaa pois.
Hopiassa ko. kumit oli ihan tukossa, otin ne pois kokonaan, koska minusta on pienempi riesa se, että raitissuodattimelle voi tulla vähän tiepölyä, kuin se, että vesi seisoo siellä kotelossa.
Jos autosi oikeasti vuotaa lasin tiivisteistä, on lasi ollut pakko vaihtaa ja tiivistemassa on jäänyt vajaaksi, silloin on myös potentiaalinen ruosteriski siitä, että vettä on väärässä paikassa ja a-pilaria/katon reunaa nirhattu vanhoja liimamassoja poistettaessa. Yllättävän moni auto, johon lasi on vaihdettu, lahoo katon etuosasta lasin rajasta. Eli jos laseja joutuu vaihtamaan, kannattaa todella miettiä miten sen tekee, eikä olla asenteella, että piiloonhan ne jää uuden liiman alle.
Re: Vettä jalkatilaan
Ongelma paikallistettu ja korjattu. Kuten Hopia epäili, niin vettä oli kertynyt palopellin koteloon reippaasti. Pölysuojakumit olivat täynnä roskia, lehtiä yms. joten vesi ei päässyt pois. Kumit poistettu ja toivottavasti nyt vesiongelma on ohi. Kiitokset kaikille vinkeistä.