C4:n öljypohja vuotaa
- Joe Cool
- Addikti
- Viestit: 174
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang GT Convertible, vm. 1965
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: C4:n öljypohja vuotaa
Laatikon vuodot voivat tulla myös akseleiden läpivienneistä, mutta valuvat silti siihen öljypohjan rajaan ja leviävät sitä pitkin, joten silloin näyttää pohja vuotavan. Würthin tuotteita saa parhaiten heidän omista myymälöistään, Motonetista en tiedä. Koivuhaassa Vantaalla on ainakin Würthin uusin myymälä.
Re: C4:n öljypohja vuotaa
Kaikki öljypohjat on tullut laitettua pelkällä tiivisteellä ilman liimaa ja hyvin pitävät. Ruuvien kiristystavassa on suuri osa pitävyyden taiasta. Ensin öljypohjan tiivistepinnan oikaisu ja sitten pelkkä tiiviste ja kiristys nyrkin leveyden pituisella avaimella kohtuudella vääntäen. Kun kiertää pohjaa ympäri ruuvi kerrallaan niin monta kertaa, että eivät enää kiristy tuolla kohtuu voimalla, niin silloin on oikea kireys saavutettu. Joutuu kiertämään aika monta kertaa. Korkkitiiviste ei saa tulla välistä pullottamaan, vaan sen pitää näyttää vain vähän puristuneelta.
Tiivistepinnoissa pitää olla syviä poikittaisuria että liimaa tarvitsee. Jos ei usko että ilman pitää, niin saahan sitä tietenkin laittaa.
Tiivistepinnoissa pitää olla syviä poikittaisuria että liimaa tarvitsee. Jos ei usko että ilman pitää, niin saahan sitä tietenkin laittaa.

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: C4:n öljypohja vuotaa
Samaa epäilen!! Varmista, että se todella tulee öljypohjan tiivisteestä. Laatikkoöljy on sellasta lientä, että leviää kyllä joka paikkaan.Joe Cool kirjoitti:Laatikon vuodot voivat tulla myös akseleiden läpivienneistä, mutta valuvat silti siihen öljypohjan rajaan ja leviävät sitä pitkin, joten silloin näyttää pohja vuotavan. Würthin tuotteita saa parhaiten heidän omista myymälöistään, Motonetista en tiedä. Koivuhaassa Vantaalla on ainakin Würthin uusin myymälä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: C4:n öljypohja vuotaa
Tämä jo lieneekin sulla tiedossa, mutta korkkitiivistettä ei sitten saa öljytä tai kastella muutenkaan asennettaessa.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: C4:n öljypohja vuotaa
Haluan sitten kuvamateriaalia kun on silikonilla laitettu öljypohja ja seuraavan kerran vaihdat vaihteistoöljyjä. Kannattaa sitte laittaa joku kaveri irrottamaan ja hakee kamera, se ilme kun yhtäkkiä lähtee öljypohja irti ja öljyt lentää naamalle... Mulla oli kans silikonilla, oli kyllä hyvin tarttunu, harmittaa kun en saanu kuvaa ku öljyä oli ilmassa
Onneks oli apupoika antero asentamassa, ei tullu mun päälle 


-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: C4:n öljypohja vuotaa
Noinhan se olis kannattanu tehä, mut eipä tullu mieleen että joku olis voinu laittaa siliconilla kiinni, mulla ainakin on korkkitiivisteet toiminu ihan hyvin.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: C4:n öljypohja vuotaa
Hammeriitin mustaa tiivistemliimaa, toinen yhtä hyvä on furtin mustatiivisteliima painepullossa on aivan eri tavaraa kuin furtin liimatiiviste massa. Laitettaan puhtaille kuiville pinnoille ja tuoreena kiinni, pitää kuin tauti ja irtoa myös ilman rautakankia ja lekaa. Käytän koneiden huoltotöissä päivittäin, kestää bensat ja liuottimet. Ei mielellään pahvitiivisteiden kanssa, o renkaiden kanssa hyvä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302