Rakensin omat jarruni ylös viime talvena.
kulutushelyt ostin US-partsista oikeastaan vain siitä syystä kun niitä sattui siellä olemaan hyllyssä.
Pääsylinteri ja tehostin (mitä ei ennen ollut) tulivat uutena Nymannin Peteriltä.
Pikkunuppelit kunnostin, ja rumpujen sisälle uutta tuli vain jarrusylinterit ja hihnat.
Vaihdoin myös etuletkut ja taakse sen kumiletkun joka menee korista taka-akselille.
Hmmm...ei kai siinä sen kummempia niksejä ollut, haetutti vaan vikaa vuoden kun jarru nykäisi auton aina polkaistessa oikealle.
Syyksi paljastui (luonnollisesti sen jälkeen kun KAIKKI muut osat oli vaihdettu) toinen eturumpu joka oli epäkeskeinen!
Muuta syytä en tähän keksinyt kun sen että kun "kitkapinta" on viimeksi sorvattu niin rumpu on ollut sorvissa kiinni ulkokehältään.
Hyvä toimintatapa jos tavoitteena on saada varmasti epäkeskeinen tulos!
Muuten rumpujan pinnat olivat sileät ja hyvät, lähes kulumattomat.
Eli jos sorvautat rummut niin ehdottomasti kiinni sorviin keskireiästä.
Muutenkin edellisten viritykset ihmetyttivät, takakitkatkin olivat väärin asennetut. Toisen puolen hihnat olivat väärin päin.

huolimattomuutta!
Eihän jarruhommissa oikeastaan mitään ihmeellistä ole, rummut ovat yksinkertaiset ja toimivat kun niitä vähänkään huolletaan. Toisaalta, jos jotain ihmeellisiä oireita tulee niin voi se vikakin olla aika hakusalla, sen ainakin olen oppinut.
Ja mitä levyjarruihin tulee niin ne ovat mielestäni taas näitä nykyajan hömpötyksiä...eihän nykyään opita edes ajamaan kunnolla kun levyjarrut vievät kaiken jännityksen mm. vuoristoetapeilla

heh no ei vaiskaan.
Vakavasti puhuen olen joskus mietiskellyt että pitäiskö rakennella ajankuluksi tuollainen vesijäähdytyssysteemi rumpuihin.
Käyttävät ainakin kilpakuormureissa ja vissiin joissakin historic-autoissa.
Olisi vaan helppo ja edullinen homma rakentaa. 1kpl suutin/rumpu, 1kpl lampunpesuripumppuja/akseli ja ohjaus jarruvalojen katkaisijalta.
Systeemin vois naksauttaa päälle aina kun "ajetaan poikkeuksellisesti"
Onko kellään kokemusta tästä?