Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
ei vuoda öljyä, ja toimii ok mutta pieni välys kun ratti ns keskellä ja "kolisee" kun heiluttelee rattia edestakaisin.. tänään tutkin auton alla kaikki nivelet ja ne on ok. laitoin hammastukseen vaseliinia vähän mutta tuli tossa mieleen, että onko näissä säätöruuvia millä saisi tiukennettua tuon välyksen pois kumminkin niin että palautus pysyy ja muut ennallaan..(hetkellinen lääke vaivaan)
rättinivelen kumikin kyllä vähän heikossa hapessa ja täytyy vaihtaa mutta lähinnä tuo hammastanko mietityttää?
kiitollinen jos joku osaa kertoa kuvan kanssa missä säätö on jos on
Keskiakseli ei sovi kuin yhdessä asennossa, mutta sitä säätöpalaa kannattaa kiristää. Vois saada paikallekin päin mutta ainakaan putkia ei tartte irrottaa. Rt-päät irti kartiolta, ja ratti-akseli irti, laita tarkkaan merkille tangon ja ratin asento. Hammastanko irti pulteista ja vetää ulos että pääsee käsiksi. Ulompi peltinen mutteri auki, ja 19mm hylsyllä keskimutteria tiukalle niin että hammastanko tulee vähän raskaammaksi liikuttaa kun keskiakseli pyörittää. Mulla tiukin kohta oli äärivasemmalla jonka mukaan säädin niin ettei jumita. Tehtaan ohjeessa tarvitaan kiertojäykkyysmittari.
eli siis joutuu purkaa aika paljon hilpettä? ei pysty paikallaan ollessa säätämään? uuden kilkkeenhän saa reiluun 300€ ja toisaalta ohjausakselikin pitäs vaihtaa.. jos työläs homma niin saa jäädä talvelle tekemistä ohjausakseli taitaa olla aika simppeli vaihtaa?
balez kirjoitti:eli siis joutuu purkaa aika paljon hilpettä? ei pysty paikallaan ollessa säätämään? uuden kilkkeenhän saa reiluun 300€ ja toisaalta ohjausakselikin pitäs vaihtaa.. jos työläs homma niin saa jäädä talvelle tekemistä ohjausakseli taitaa olla aika simppeli vaihtaa?
Ohjaus-akselin "väliholkki" löysä, ota irti ja lyöt TYLSÄLLÄ taltalla sitä sen lisää verran lyttyyn, että menee vielä akseli sisään, näin tehden toiminut VIISI kesää..eikä ole paljon purkamista...
balez kirjoitti:eli siis joutuu purkaa aika paljon hilpettä? ei pysty paikallaan ollessa säätämään? uuden kilkkeenhän saa reiluun 300€ ja toisaalta ohjausakselikin pitäs vaihtaa.. jos työläs homma niin saa jäädä talvelle tekemistä ohjausakseli taitaa olla aika simppeli vaihtaa?
Ohjaus-akselin "väliholkki" löysä, ota irti ja lyöt TYLSÄLLÄ taltalla sitä sen lisää verran lyttyyn, että menee vielä akseli sisään, näin tehden toiminut VIISI kesää..eikä ole paljon purkamista...
tarkenna kohtaa.. ihan testimielessä kun nyt on aikaa tällä viikolla niin vois tutkia
hmm..saakohan partsista? tuumacidista? tai mistään pks seudulta tota ohjausakselia kokonaisuudessaan.. siis ylänivelestä hammastangolle?
huomenna alkaa soittokierros mutta tuli vaan mieleen jos joku tietää onko tollanen varasto kamaa ollenkaan
Yksi parhaita kerralla tehtyja parannuksia autoon oli kun aikoinaan iskin kiinni ihka uuden hammastangon, Maximum Motorsportin rattiakselin välipätkän ja Maximum Motorsportin aluminiset hammastangon puslat. Autosta tuli tarkka, sellanen eurooppalaishenkinen. Suosittelen!
balez kirjoitti:eli siis joutuu purkaa aika paljon hilpettä? ei pysty paikallaan ollessa säätämään? uuden kilkkeenhän saa reiluun 300€ ja toisaalta ohjausakselikin pitäs vaihtaa.. jos työläs homma niin saa jäädä talvelle tekemistä ohjausakseli taitaa olla aika simppeli vaihtaa?
Ohjaus-akselin "väliholkki" löysä, ota irti ja lyöt TYLSÄLLÄ taltalla sitä sen lisää verran lyttyyn, että menee vielä akseli sisään, näin tehden toiminut VIISI kesää..eikä ole paljon purkamista...
tarkenna kohtaa.. ihan testimielessä kun nyt on aikaa tällä viikolla niin vois tutkia
no sitä "väliholkkia" tarkoitan, mikä kasaan menee kolarin sattuessa..ei saa kuitenkaan lyödä liian tiukaksi sitä...josko huomenna muistais ottaa kuvan....
no sitä "väliholkkia" tarkoitan, mikä kasaan menee kolarin sattuessa..ei saa kuitenkaan lyödä liian tiukaksi sitä...josko huomenna muistais ottaa kuvan....[/quote]
joo selkis.. tänään heitti tehostaja korkin kautta öljyä ulos ja ohjaus muuttu tiukemmaksi väljästä..ihme homma