351W sammuu ja ei käynnisty

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
mustang-69
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Touko 2012, 09:30
Auto: Ford Mustang convertible 1969

351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja mustang-69 »

Olisi seuraavanlainen propleema. Auto käynnistyy muuten ihan hyvin kylmänä ja kuumana, mutta D-asennossa ei käynnisty välillä ollenkaan. N-asennossa saa välillä renkata vaihdetta että käynnistyy. Eli käynnistettäessä ei tapahdu yhtään mitään. Toinen ongelma on auton sammuminen D- ja R- asennoissa. Ongelma esiintyy, kun kone on kunnolla lämmennyt. Kylmänä sammumista ei tapahdu. Jos autolla yrittää lähteä pienen tauon jälkeen liikkeelle, ei liikkeelle lähdöstä tahdo tulle mitään. Auto sammuu samantien, kun vaihteen laittaa D:lle tai R:lle. Vika on sillee ikävä, ettei viitsi lähteä pidempään ajelemaan. Liikennevalot ihan kauheita. Vikaa korjailtiin ensi tyhjäkäyntiä nostamalla, mutta uuden kaasarin vaihdon jälkeen tähän ei ole ryhdytty. Kaasarin vaihto ei tunnut ongelmaan juurikaan parannusta. Auto tuli suomeen tänä vuonna. Kone on kunnostettu -89. Tarkempaa tietoa ei ole. Kone tuntuu muuten ihan hyvältä ja käy tyhjäkäyntiä P:llä ja N:llä ok. Lämpimänä kierrokset laskevat hiukan. Uusi kaasari on vaihdettu, kone huollettu ja vaihteistoöljyt vaihdettu. Saattaa käydä vähän lämpöisenä. Jäähdytyspuolen puhdistus seuraavana listalla. Vaihteiston öljyä meni 2,7l. Vaihtuikohan kaikki öljyt? Itselläni ei ole paljonkaan tietämystä näistä tekniikka-asioista, joten kaikki vinkit on tervetulleita . 1969 convertible
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kaiken järjen mukaan ei pitäis ees startata muulla ku parkilla tai vapaalla. Paljonko on kierroksia tyhjäkäynnillä, vaihde vapaalla? Ja kato ne öljyt, auto käynnissä ja vaihde P asennossa. Väittäisin että kierrokset liian alhaalla, jos kerran ryyppy päällä ei sammu...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
mustang-69
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Touko 2012, 09:30
Auto: Ford Mustang convertible 1969

Re: 351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja mustang-69 »

Joo. Sorry kun meni kirjaimet sekaisin. Tarkoitin että ei starttaa P ja N pykälässä. Se tässä vaan ihmetyttää, että kun yrittää käynnistää, niin välillä ei vaan tapahdu yhtikäs mitään.
Sen sammumisen kanssa on semmoinen juttu, että esim risteyksessä auto käy ihan ok ja yks kaks vaan se sammuu kuin sammuttaisi virrat. Että tällaista hämärää. En vaan tajua.
Taidampa käydä tarkistamaan ne öljyt kanssa. Kiitos
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Re: 351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Mikä loota kyseessä ?
Neutral Safety Switch siellä lootan kupeessa rikki tai säätö pielessä. Liitin konehuoneen puolelta irti ja mittaa ohmipuntarilla meneekö sähkö läpi P ja N asennossa. C6:ssa ainakin pakkivalo kulkee saman liitimen kautta. Yksi ja kaksi liittimistä mallia on olemassa. :wink:
mustang-69
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Touko 2012, 09:30
Auto: Ford Mustang convertible 1969

Re: 351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja mustang-69 »

Okay! Tarkistin nyt vaihteiston öljyn määrän. Ajoin autolla sen verran, että lämpeni hyvin ja vaihde P-asennossa öljyä näyttää olevan liikaa. Liikaa on saman verran tikussa kuin alarajan ja ylärajan mittaväli. Voisiko tässä olla syy? Mitä vaaraa liiasta öljystä on? Ennen vaihteistoöljyn vaihtoa sama sammumisongelma oli jo olemassa. Vanhojen öljyjen tasoa en tarkistanut.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja SamiM »

mustang-69 kirjoitti:Okay! Tarkistin nyt vaihteiston öljyn määrän. Ajoin autolla sen verran, että lämpeni hyvin ja vaihde P-asennossa öljyä näyttää olevan liikaa. Liikaa on saman verran tikussa kuin alarajan ja ylärajan mittaväli. Voisiko tässä olla syy? Mitä vaaraa liiasta öljystä on? Ennen vaihteistoöljyn vaihtoa sama sammumisongelma oli jo olemassa. Vanhojen öljyjen tasoa en tarkistanut.
Liika öljy vaahtoaa ja aiheuttaa laatikolle ilmavaivoja, jotka eivät ole sillekään hyvästä pidemmän päälle. Tulee loppuviimein asiaa lääkärille. :) Liian saat pois ottamalla laatikon etuosaan menevän jäähdytysputken/letkun irti jäähdyttimen päästä ja astiaan, moottori käyntiin ja seis kun puoli litraa on tullut ulos. Sitten putki/letku kiinni ja pinnan tarkistus.

Tuossa kuvailemassasi öljynvaihdossa on vaihtunut vain öljypohjassa oleva öljy. Kokonaistilavuus on luokkaa 11 +/- 1 litraa. Suurin osa on turbiinissa, jossa on kyllä monesti tyhjennysroppu.

Yhtäkkinen sammuminen johtuu todennäköisimmin Kopekan mainitsemasta katkaisijasta, koska joskus pitää shifteriä ronklata, että lähtee käyntiin. Tässä kuvassa nimellä Neutral Start Switch, löytyy vaihteiston kyljestä:
Kuva
Säätö ohmimittari kiinni punainen sinisellä raidalla johtojen liittimiin siten, että yhteys löytyy P- ja N-asennoissa.
mustang-69
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Touko 2012, 09:30
Auto: Ford Mustang convertible 1969

Re: 351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja mustang-69 »

Kiitos kaikille vinkeistä! Selvitellään nuo ehdotukset ja katsotaan mitä tapahtuu. Palataan myöhemmin asiaan. Tarkistin muuten nuo peruutusvalot. Pakkia laitettaessa ne vain välähtää. Saattaakohan nekin korjaantua tuolla säätötyöllä?
mustang-69
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Touko 2012, 09:30
Auto: Ford Mustang convertible 1969

Re: 351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja mustang-69 »

Ai niin. Vaihdelaatikko on C-4. Alkuperäinen, mutta remppaa tehty vuonna -98. Samaan aikaan kuin kone uusittu(aikaisemmassa viestissäni väärä vuosi). Alun perin autossa oli 302 ja nyt 351W.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351W sammuu ja ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja SamiM »

mustang-69 kirjoitti:Kiitos kaikille vinkeistä! Selvitellään nuo ehdotukset ja katsotaan mitä tapahtuu. Palataan myöhemmin asiaan. Tarkistin muuten nuo peruutusvalot. Pakkia laitettaessa ne vain välähtää. Saattaakohan nekin korjaantua tuolla säätötyöllä?
No pakkivalojenkin toimintaan tuon säätö vaikuttaa, niin kyllä.
mustang-69 kirjoitti:Ai niin. Vaihdelaatikko on C-4. Alkuperäinen, mutta remppaa tehty vuonna -98. Samaan aikaan kuin kone uusittu(aikaisemmassa viestissäni väärä vuosi). Alun perin autossa oli 302 ja nyt 351W.
Oletuksesta että C-4 siellä on lähti vastauksen tekokin. :)
Vastaa Viestiin