FMX vinkkejä tarvitaan,kiitos
FMX vinkkejä tarvitaan,kiitos
Kaveri osti -69 FB torinon, orggis 351+ FMX joka toimi kohtuullisesti. Vaihteiston öljyt olivat tietysti likaiset ja vaihdatti sinne type F luokan öljyt, noin 3,5 litraa. Tämän jälkeen vaihteisto oikuttelee, lähtee liikkeelle vasta kovemmilla kierroksilla ja vaihtaa huonosti. Öljytikussa öljyn määrä näkyy reilusti yli maksimin. Öljytikku on alkuperäisen näköinen mutta merkintöihinhän ei voi varmasti luottaa. Missä Vika ?
Re: FMX vinkkejä tarvitaan,kiitos
No kyllä minun käsittääkseni FMX:n öljytilavuus on melkein puolet tuosta määrästä enemmän. No ehkä hieman liioittelin, mutta kyllä sinne sen 5 litraa menee.
Stop ajot ennen öljyn lisäystä!
Stop ajot ennen öljyn lisäystä!
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1330
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: FMX vinkkejä tarvitaan,kiitos
Ja onhan öljyn määrä tarkistettu kone lämpimänä ja käynnissä? Kyllä tosiaan öljynvaihdossa pitäisi mennä huomattavasti enemmän kuin tuo 3,5 litraa. C4 imaisee ainakin ilman turbiinin tyhjennystä tuommoisen 5-6 litraa, ja turbiini tyhjennettynä kymmenkunta litraa.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: FMX vinkkejä tarvitaan,kiitos
Kuten aiemmatkin kysyivät, onko öljynpinta tarkistettu lämpimänä ja shifteri P-asennossa? Menikö sisään uutta saman verran kuin vanhaa tuli ulos? Moottori sammutettuna öljynpinnan pitääkin olla reilusti yli ylämerkin. Vasta kun moottori käy eli pumppu pyörii, tulee öljynpinta oikeaksi, kun pumppu nostaa paineen ja öljynkierto alkaa. Mikäli lämpimänäkin öljynpinta reilusti yli ylämerkin, niin jäähdytysputki/letku irti ja astiaan, moottori käyntiin ja seis kunnes litra on tullut ulos. Sitten putki/letku kiinni ja pinnan tarkistus. Eli öljynpinnan säätö kohdalleen.SR 70 kirjoitti:...ja vaihdatti sinne type F luokan öljyt, noin 3,5 litraa. Tämän jälkeen vaihteisto oikuttelee, lähtee liikkeelle vasta kovemmilla kierroksilla ja vaihtaa huonosti. Öljytikussa öljyn määrä näkyy reilusti yli maksimin. Öljytikku on alkuperäisen näköinen mutta merkintöihinhän ei voi varmasti luottaa. Missä Vika ?
Liika öljy aiheuttaa öljyn vaahtoamista, joka taas sotkee toiminnan ja aiheuttaa epämääräisiä oireita. Samaten kuin liian vähäkin.
EDIT: Kirotusvire
Viimeksi muokannut SamiM, 10 Heinä 2012, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: FMX vinkkejä tarvitaan,kiitos
Kiitos vinkeistä, ulos laskettua öljymäärää ei valitettavasti mitattu. Taitaa olla hyvinkin mahdollista liian alhainen määrä,tarkistellaan asiaa ja palataan aiheeseen.