Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kovassa kiihdytyksessä alko tärisee julmetusti ykkösellä, vaihoin kakkoselle ni toimi ja sitte kolmoselle ni täris taas ja sitte hävis veto.
Moottori käy, kaikki vaihteet löytyy ja menee sisään. Vaihde sisässä ja kytkin ylhäällä kuuluu laahaava ääni, kardaani ei pyöri.
Kytkin poljin on ihan vähän löysempi ku normaalisti.
Apuja mitä seuraavaksi?
Ford Mustang 2000 V6
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
Joo pitää yrittää jollai saada hinattuu nosturille. Miks gt:n ja cobran kytkin setit on edullisempia ku kutosen ja kysynki heti onko vaikee vaihtaa jos on hajonnu?
Ford Mustang 2000 V6
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
kaara91 kirjoitti:Veikkaampa, että noita kutosen osia kysellään vähemmän. Helppo vaihtaa, kun irrottaa vaihdekepin ja kardaanin, niin saa lootan perseen alas, jolloin kytkinkopan pultit on helppo irrottaa moottorista. Kahdestaan helppo pudottaa aski pois. Ei paina kun 30kg. Kannattaa vaihtaa painelaakeri, levy ja asetelma samalla kertaa ja tarkistaa samalla kampuran silmälaakerin kunto ja lisätä rasvaa. Samoin vaihdelaatikon kytkinakselin stefa kannattaa vaihtaa laatikosta uusiksi, jos vähänkin näyttää että on vuotanut öljyä.
Suosittelen valuttamaan laatikosta öljyt ulos ennen irroitusta, niin eivät valu päälle.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Taitaa olla ensimmäisiä kutos koneen kytkinrikkoja mitä tällä palstalla on tullut vastaan, joten ehkä selviät ilman 2-levy kytkintä. En ymmärrä miksi kukaan moista edes valmistaisi näihin...
Jos levystä kitka pinnat hajonnut, niin pelkkä levyn vaihto voisi riittää. Vanhan asetelman jättämisessä nyt ei kuitenkaan mitään järkeä ole kun kerran työn aloittaa. Ne olus otettavat vaihteisto öljyt kannattaa katsoa kans tarkkaan metalli faasin varalta.
vähän offtopikkia mutta auttakaa tietämätöntä. Rockautosta näkyy saavan kaikkein edullisimmin ton orkkis kytkin setin toimituksineen, mutta siel on noit useampi ni mikä noist se on? http://www.rockauto.com/catalog/raframe ... ttype=1993 vikana näyttäs olevan joku kestävämpikin?
ja kauanko nuo osat tuolta tulevat jos valitsee ton expresmail international? ja mitä muuta tuolta nyt kannattaa tilailla samalla kun ton vaihelaatikon ja kytkimen purkaa? (toi stefa minkä kaara mainitsi on englanniks mikä?)
Ford Mustang 2000 V6
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
nyt on kytkin vaihdettu, edellisestä kytkinlevystä ei ollu jäljellä ku pölyä.... sachs sin kytkin tuli tilalle ja on puolet kevyempi ja parempi käyttää!
Ford Mustang 2000 V6
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!