V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koossa

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Ei mitään tietoa tuloksista ? Meni ajatukset heti alkuunsa muualle itsellä, kun tokana Mustangina olin paanalla ja tunnin odottelin kentän päässä kyytiä varikolle :evil:
Villellä ei laatikko pelannut, Taistolla jotain härdelliä moottorissa, Mikalla loppui veto ?? .... erikoinen mustapäivä oli kerholaisilla ....
Tässä pari kuvaa tunnelmasta ennen h-hetkeä ja varusmiesten keräämiä lohkonpalasia kentältä.
Liitteet
Team porukkaa.jpg
Team porukkaa 2.jpg
Lohkon palasia.jpg
- Juha -
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

voi vittu...
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Lintunen
Mega-addikti
Viestit: 819
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 20:32
Auto: Ford Thunderbird SC -93
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Lintunen »

Voi Juha, sympatiahalaus ja isoo sellaanen sulle. :empatia: Mä tiedän niin tunteen. Ainut lohtu on, että vain rahaa menee, vaikkakin paljon. Kerholaisten tuki ja myötäelo on aivan uskomattoman suuri ja siitä kyllä ammentaa voimaa, kokemuksesta voin sanoa. :)
(Thunderbird SC -90)
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

GoPro incar kamerakin oli sipannut sopivasti eli ei tullut ollenkaan kuvaa :twisted:
Onneksi oli toisena pieni muvi-minikamera kypärässä suun edessä. Jäi tästäkin edes joku huonolaatuinen muisto.

Käsittämätöntä synkkää yksinpuhelua ja kuiskailua itselle, sen jälkeen kun kone pamahti ?
http://www.youtube.com/watch?v=rHIw5ILJ ... video_user


huh huh
Liitteet
112596_03.jpg
- Juha -
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Ville K »

"saatanan saatana, se hajos" ja pari syvää huokausta.. Saattanut pari karhua pudota ehtoolla mikäli kaveria yhtään tunnen.. Ei voi edes kuvitella miltä tuntuis omalle kohdalle, ei oo kuitenkaan mikään pieni kuluerä mikä on tulossa. :(
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

joku mätti ....mikä oli syynä selvinnee,,,. osan otto :(
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kyllä on pakko sanoa että on rauhallinen mies tuo Pokkinen. Jätkä sanoo vaa että nyt se hajos saatana. Meinasin jo kysyä ennen videon kattomista että montako kirosanaa keksit sekunnissa? Ite en osannu laskee nii pitkälle, ja meillä on pikkusen eri mittakaavassa noi tän vuoden tuhot ollu. Tai no, enhän mää sais ees tuhottua mun autoo yhtä hintavasti, joutuisin rakentaan sen viis kertaa kokonaa uusiks...

Muistaakseni Fastback on jonnekkin kirjoittanut että autossaan olis kolme vaihetta, kahellakin pärjäis...? Vai muistanko väärin?


Sanokaa miltä kuullostaa ahdettu isolohko tossa kopassa?
Takavalojen tarkistaja
Addikti
Viestit: 340
Liittynyt: 17 Touko 2005, 17:26
Auto: Joskus sai ajella punaisella HT-66:lla :)
Paikkakunta: Pori

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Takavalojen tarkistaja »

Ville K kirjoitti:"saatanan saatana, se hajos" ja pari syvää huokausta.. Saattanut pari karhua pudota ehtoolla mikäli kaveria yhtään tunnen.. Ei voi edes kuvitella miltä tuntuis omalle kohdalle, ei oo kuitenkaan mikään pieni kuluerä mikä on tulossa. :(
Toivottavasti pari.... karhua auttaa... No huomenna (eiku tänään) on uusi päivä ja taas jatketaan... Onneks ei Juhalle käyny mitenkään.... eikä muillekkaan :)
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Voi he..tti! Otan vilpittömästi osaa! Tunne on mullekin tuttu, yhden kasin räjäyttäneenä, vahingot voi muuttaa ,vähintään, siltä ajalta markoista eroiksi 1/1.
Pitäiskä perustaa räjäyttäneille oma alajaosto? Karhun hempeässä "sylissä" voi sitten kertoilla miltä tuntuu!! Vuosi vuodelta helpottaa, 10v päästä voi jo nauraa!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Handyy
Addikti
Viestit: 277
Liittynyt: 14 Elo 2007, 08:16
Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Handyy »

Voi jumaliste että teki pahaa kattoa tuota videota kun peilistä näkee savun nousevan. Osanottoni Pokkiselle, kyllä oli uskomattoman huonoa tuuria...
Avatar
Sport 65
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2007, 21:44
Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9"
Paikkakunta: Orimattila

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Sport 65 »

Jotain tuloksia: Svt avo 269. Futurage 263. Shelby 500 250 jotain. Mie 244. Granada 243. Jyk-90 218 ja Pokkisella vähän moottori päivitystä. Noi tulokset ei ole mitenkään 100% varmoja, voi olla että jotain meni ohi.
Omasta suorituksesta sen verran, että nelosella loppu bensa ja vitosella voima, eli vähän niinku pelättiin. Bensapumppu täytyy varmaan vaihtaa sähköiseen ja samalla ehkä vetää linjat uusiksi, nyt on 3/8 putkea an8 liittimillä. Toosan joutuu varmaan muutenkin päivittämään, joten nyt ainakin tietää katsella tiuhempaa vitosta.
Odotukset oli kyllä 250+ lukemissa, mutta fakta on faktaa. Ensi kerralla sitten kovempaa.
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Avatar
Joe Cool
Addikti
Viestit: 174
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang GT Convertible, vm. 1965
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Handyy kirjoitti: Osanottoni Pokkiselle, kyllä oli uskomattoman huonoa tuuria...
Jep, kurja juttu, mutta onneksi vain tekniikkaa, jota saa uusittua. Esim. pylvään ympärille rullalle ajettua autoa ei saa entiseksi millään ja se käy jo hengenkin päälle herkästi. Tsemppiä Pokkiselle ja onneksi selvittiin tekniikan murheilla!

Mutta ei tuossa asiassa tuurilla ole oikeasti mitään osuutta. Tekniikka ei vaan kestä, kun voimaa/rasitusta on tarpeeksi ja jossain vaiheessa joka ikinen pata räjähtää, kun rasitetaan tarpeeksi ja riittävän monta kertaa - ikävä kyllä. Tuuri / huono tuuri tulee esille vasta siinä, että ehtii myydä / ostaa auton juuri yhtä vetoa ennen räjähdystä :lol:

Aikoinaan jokamiesluokan radoilla notkuneena kuulin varikolla mieleenjääneen opetuksen tuurista. Serkkupoika valitti huonoa tuuriaan kuplan koneen hajottua. Siihen eräs vanhempi herrasmies totesi lakonisesti: "Jos sinä tuurilla panet koneen kasaan, niin älä ihmettele, jos se hajoaa!"

Ei Häkkiselläkään ollut aikoinaan huonoa tuuria, kun koneet hajoilivat formuloissa, oli vaan otettu liikaa tehoa varmuuden kustannuksella. Kun oikea taso löytyi, alkoi tulla tulosta, eikä keskeytyksiä. Olivatko maailmanmestaruudet sitten hyvää tuuria :?: :mrgreen:
Avatar
svt1finland
Addikti
Viestit: 237
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 22:48
Auto: '66 Shelby Cobra CSX 4000
'67 Shelby G.T.500
'96 Mustang Cobra SVT
'07 Shelby GT500
'12 Shelby GT350
Paikkakunta: Teisko
Viesti:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja svt1finland »

Olihan siellä tapahtumia....
Pokkisen vedon katselin takaa line-upista ja kun savua puski niin teki mieli lähtee ite pois rivistä ettei vaan...
SVT-1 eka veto ja vaihtovirhe kun kolmosen sijaan meni 5 vaihde päälle. Loppunopeus 269 km/h.
Toisella vedolla neloselta vitoselle ja meno lakkasi. Ajamalla varikkoalueelle ja hinuri haki illalla Lahdesjärvelle.

Vauriot selviää aikanaan kun moottori otetaan taas kerran lavan päälle.
2 päivää sai nauttia avoautoilusta.
Ja olihan hurjaa kyytiä tuo liki 270 km/h !

-Mika-
Liitteet
pullea purje :)
pullea purje :)
:::::
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Osanotot myös Mikan tekniikkavauriolle. :?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Huh huh, olipahan taistelu josta ei selvitty ilman tappioita.Onneksi vain mekaanisia josta selviää rahalla ja kyynärpäärasvalla ( elbow grease-sitä ei saa kaupasta..)

Paikalle pääsi alkuperäisestä teamista 5 autoa, lisäksi Mika ajoi vakiolla Shelby 500 SVT-2:lla yhden lähdön.Meni 251.

Pokkinen : Totaalimoottoriräjähdys ekassa lähdössä. Jälkiviisaana on helppo sanoa että eihän se 4,6 vakio valualakerta kestä 600( +?) heppaa /ahdettuna.
Jumaliste kyllä on Roushissa potkua, 0- 213 kmh 12 sek katurenkailla. Tehoa tarpeeksi 10 sekunnin varttimailiaikaan ! :D

Kosola : Ekassa lähdössä vaihtomissi, mutta 269 kmh.Toisessa lähdössä moottoriin tuli joku häikkä, savutti ja ajo loppui siihen.

Rajala : Toisessa tai kolmannessa lähdössä moottoriin joku häikkä, oliskohan kansipahvi.Ajamalla kuitenkin melkein kotiin saakka. T5:n 5 0,63 välitys aiheutti välikuoleman, vaihto 6000 rpm viitoselle pudottaa kierrokset reilusti alle 4000 ja siitä ei enää noustu tehoalueelle 214 kmh.

Eiranen: Sama perävälitys ja laatikko kuin Rajalalla mutta vaihdot 7500 kierroksessa auttoivat välikuolemassa.No, tehoakin varmaan enemmän. 244 kmh.

Sievers : En saanut itsepintaisia voimansiirron jyrinöitä ja värinöitä kuriin ennen kisaa. Olivat sen verran kovia että kovemmassa nopeudessa ei nelonen mennyt päälle- ekassa lähdössä pari vaihtomissiä , muutaman sekunnin rykimisen jälkeen kuitenkin nelonen päälle, viitonen ja kuutonen. 263 kmh.
Toisessa lähdössä nelonen ei mennyt lainkaan päälle, tai meni mutta putosi heti pois.Yritin kai 4 kertaa, sitten luovutin ja vaihdoin suoraan viitoselle.Pahasta välikuolemasta huolimatta kuitenkin 261 kmh.


Nykyiset välitykset ja takarengaskorkeus eivät ole mullakaan ole ihan ideaalit tähän hommaan. 4,11 perävälitys, 5. noin 0,8 ja 6. noin 0,6. Rajoittaja 7000.
Viitonen ei riitä maaliin asti ja kuutosella oli maalissa 263kmh 5600 rpm.
Taidan vaihtaa välityksen vähän loivempaan. 3,5 ehkä, pitää laskea. Ei kuutta vaihdetta tarvi oikeesti, voimaa on sen verran että 1-2 vaihteillahan ei ole lainkaan pitoa. Jos välittäisi niin että viitosella 290 kmh / 7000 rpm.Kuutonen sitten vaan tavallaan ylimääräinen.
Toinen vaihtoehto on tihentää perävälitystä niin että kuutosella olis se 290 / 7000 mut sitten maantiekierrokset nousisi, samoin kardaanin kierrokset - ei hyvä.

Ensi kerralla uusilla eväillä :D

Ja joo, nää tekniikkaongelmat ym. on olemattoman pieniä murheita verrattuna juttuihin jossa ihmisille tapahtuu jotain.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Vastaa Viestiin