66 musse ei käynnisty
-
Musseman
- Hiljaisempi
- Viestit: 22
- Liittynyt: 18 Maalis 2009, 15:27
- Auto: Musse -66 HT C4
- Paikkakunta: salo
66 musse ei käynnisty
(289 ,c4 ,edelin 600cfm, kärjetön sytkä,pari vuotta vanhat sytytysjohdot)
Mikähän on kun startatessa uudella akullakin startin solenoidi vaan räpisee eikä startti pyöri + tulpalle tulee huonosti kipinää?
Kokeilin jo yhdistää avaimesta virta päällä ruuvimeisseleillä solenoidin akun + navan ja startille menevän + navan mutta iski vaan kipinää muttei alkanut startti pyöriin. Aikaisemmin auto ei käynnistynyt vaikka startti pyörikin eikä juuri lupaillutkaan.
Kipinää kattelin 1.pytyn tulpasta ja rätkytti harvakseltaan yhden kipinän kerrallaan. Virranjakajan kannessa/pyörijässä ei kulumaa/hapettumaa. Sytytysennakko kierroksilla 36 ja t-käynnillä 12 (säädetty viime kesänä). Virtapäällä puolan navassa n.7v ja kun yrittää startata jännite putoaa niin ettei virtakynän valo enää pala. Vedin puolan navalle akun +-navalta suoraan johdon muttei tullut kipinää sen paremmin 1.syl. tulppaan. Bensaa kyllä tulee kun suodatin on täynnä ainetta ja tulppa kastui silloin vielä kun pyöritti starttia.
Onko jollain ideoita mitä kannattais tehdä seuraavaksi?
Mikähän on kun startatessa uudella akullakin startin solenoidi vaan räpisee eikä startti pyöri + tulpalle tulee huonosti kipinää?
Kokeilin jo yhdistää avaimesta virta päällä ruuvimeisseleillä solenoidin akun + navan ja startille menevän + navan mutta iski vaan kipinää muttei alkanut startti pyöriin. Aikaisemmin auto ei käynnistynyt vaikka startti pyörikin eikä juuri lupaillutkaan.
Kipinää kattelin 1.pytyn tulpasta ja rätkytti harvakseltaan yhden kipinän kerrallaan. Virranjakajan kannessa/pyörijässä ei kulumaa/hapettumaa. Sytytysennakko kierroksilla 36 ja t-käynnillä 12 (säädetty viime kesänä). Virtapäällä puolan navassa n.7v ja kun yrittää startata jännite putoaa niin ettei virtakynän valo enää pala. Vedin puolan navalle akun +-navalta suoraan johdon muttei tullut kipinää sen paremmin 1.syl. tulppaan. Bensaa kyllä tulee kun suodatin on täynnä ainetta ja tulppa kastui silloin vielä kun pyöritti starttia.
Onko jollain ideoita mitä kannattais tehdä seuraavaksi?
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1330
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: 66 musse ei käynnisty
Koska on akkukaapelit vaihdettu, vai onko koskaan? Nekin ovat kuluva osa. Itse ihmettelin vuoden päivät huonoa latausta ja käynnistyvyyttä yms häiriöitä kunnes monen muun vaihdetun osan jälkeen laitoin uudet kaapelit. Oli päälle päin ihan hyvän näköiset, mutta sisältä vissiin ihan silppua. Samoin aina kannattaa kokeilla toisella akulla tai sitten kokeilet sitä Mustin akkua toiseen autoon. Kuten kaara sanoikin niin maanantaikappaleita voi olla niissäkin
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 678
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: 66 musse ei käynnisty
Kaaran kans samoilla linjoilla, omassa kanssa kerran kipinöi solenoidissa kun akunkenkä oli hapettunut. Kenkä irti ja navan/kengän putsaus pitäis auttaa.
Re: 66 musse ei käynnisty
Mulla oli ihan samaa vaivaa avossa.Late kirjoitti:Koska on akkukaapelit vaihdettu, vai onko koskaan? Nekin ovat kuluva osa. Itse ihmettelin vuoden päivät huonoa latausta ja käynnistyvyyttä yms häiriöitä kunnes monen muun vaihdetun osan jälkeen laitoin uudet kaapelit. Oli päälle päin ihan hyvän näköiset, mutta sisältä vissiin ihan silppua.
-Jukka-
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 774
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: 66 musse ei käynnisty
Tuttu vaiva kanssa. Akku oli vaan aikansa elänyt. Sama vaiva oli uudella akulla mutta se olikin sitten jo valmiiksi rikki. Vasta kolmannalle akulla alkoi pelittämään.
-
Musseman
- Hiljaisempi
- Viestit: 22
- Liittynyt: 18 Maalis 2009, 15:27
- Auto: Musse -66 HT C4
- Paikkakunta: salo
Re: 66 musse ei käynnisty
Kiitos vinkeistä!
Kyllä se oli niin että akun maajohdolla oli huono kontakti runkoon. Raaputin maalit pois rungosta kokonaan ja
lisäksi 1vk sitten ostamani akku oli lisäksi rikki (akkutesteri käski vaihtaan akun eikä näytä varaustilaa ollenkaan
vaikka latasin yön yli).
Kyllä se oli niin että akun maajohdolla oli huono kontakti runkoon. Raaputin maalit pois rungosta kokonaan ja
lisäksi 1vk sitten ostamani akku oli lisäksi rikki (akkutesteri käski vaihtaan akun eikä näytä varaustilaa ollenkaan
vaikka latasin yön yli).