200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Olisi helppo tehdä kyl itsekkin. http://www.ebay.com/itm/251012471886?_t ... IT&vxp=mtr
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Ton kun laitat, on ainakin läyhän näkönen. Siinä olis renkaanpotkija huuliNooB kirjoitti:Olisi helppo tehdä kyl itsekkin. http://www.ebay.com/itm/251012471886?_t ... IT&vxp=mtr

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Kyllä tosta kutosesta ääntä lähtee, mullaki halkes toi ainut vaimennin ja kyläläiset on riemuissaanAnagonda67 kirjoitti:Nii, sillä vaan "ihmettelen" ku 120L Skodaan nakkasin lähes vastaavan pöntön ni tuli varsin räyhäkkäät äänet (nokka vakio)... Tosin onhan siinä lyhyempi putki (0.5m)![]()
Ja muinoin Maven 250 piti räyhäkästä ääntä yhdellä pöntöllä. Samoin Cherokee ja Aspeni. Tuskin em mikään räyhäkäs nokka vakiona on ja putkikin lienee saman kokoinen kuin Mustissa.
Ja nyt Musti lähinnä suhisee...Aavistuksen ehkä jykevämpi ääni, mutta pliisu em verrattuna
Sillä epäilin että katiskat vaimentaa. Tai sitten ne tosiaa ahistaa ja paljon

Meneekö sulla putket muute tuplana vai yhtenä? Täs mun omas tuli aivan kamalat äänet ku otin sen alkuperäsen vaimentimen pois mutta muuten orkkis. Kävin kaupassa ja laikkasin katit ym pois ja tein pakosarjoilta asti uuden putken. Tuplana kova ääni kuulostaa paljon parempana kun yhestä rööristä. En tiiä miks. Mulla on putken halkasijana 60mm tuplana, yhen vaimentimen läpi niinku Homerillaki. Höpinää tulee tötteröistä, nyt pitäis tehä uusiks (taas) ja muunnella vähä muutaki...
Kuulemma kuuluu 6 km päähän ku kiihyttää


-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Niihän sitä taas jotain pitäs vääntää!! 

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Ovatko 200:sen lohkot identtisiä 65-83???
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Kolme erillaista lohkoa, http://www.classicinlines.com/SmallSixS ... #SSgeneralNooB kirjoitti:Ovatko 200:sen lohkot identtisiä 65-83???
-Bell housing kiinnitys.
Muita eroja riippuen missä foordissa moottori on ollut:
öljypohja, öljypumpun sihti, öljytikku, öljytikun paikka, vesipumppu, damper, siivapyörät.
Kaasareista juttua, jos mielessä orkkis 1bb:n vaihto. Orkkis koneen päälle Weber 32/36 DGV tai Holley-Weber 5200.
http://www.classicinlines.com/CarbChoice.asp#2V
Webereistä juttua.
http://www.classicinlines.com/WeberDGV.asp
Autoliteista juttua.
http://www.classicinlines.com/AutoliteCarbs.asp
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Heps Noob,
Tollanen Weberin 32/36 DGAV (muuten sama mutta automaattiryypyllä) löytyis kokeiltavaksi jos haluat, saattaa vaan olla vähän pieni tohon sun käyttöön.
Niihin saa suuttimia ja tiivistesarjoja ainakin freetechnicsiltä.
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Tollanen Weberin 32/36 DGAV (muuten sama mutta automaattiryypyllä) löytyis kokeiltavaksi jos haluat, saattaa vaan olla vähän pieni tohon sun käyttöön.
Niihin saa suuttimia ja tiivistesarjoja ainakin freetechnicsiltä.
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Mulla on Noobille Autolite ja siihen muistaakseni korjaussarjakin jos kiinnostaa kokeilla niin ota yv:llä yhteyttä.
Sit olis yks haltecin ruiskukin jos haluaa mennä pidemmälle.
Juha
Sit olis yks haltecin ruiskukin jos haluaa mennä pidemmälle.
Juha
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Tässä kun olen miettinyt tuon champpanjan kummaa käyntiä niin mikä saa strobon näyttämään parilla pytyllä välillä tiheämpää ja takkulevaa kipinää ? Anturi ei ole lähellä muita johtoja mut esim kutospytyn johto näyttää strobolle ihan omaa elämää. Käynti tuntuu siltä että välin joku pytty lyö vastapalloon ja ravistaa konetta. Puolaa myöten kaikki vaihdettu paitsi jakajan runko. Ps. 20l. Sadalla kulutukseen myötäauttoi myös ravistuksessa löystyvä seosruuvi.....
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Onko kellään ollut suunnitelmia ruiskuttaa kutosta? Eikös Upoon ollut sunnitteilla aikoinaan ruisku?
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Ainakin kuvista päätellen oli... Kysy Tepolta
tai siis, eiköhän me saada tänne vastaus...
http://www.ponikorjaamo.com/ti80/efi.htm

http://www.ponikorjaamo.com/ti80/efi.htm
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Joo....
Näin muistui taas mieleen jotain mitä tuli aloitettua, eikä koskaan valmiiksi saatu.
Hommasin aikanaan Megasquirtin kamat ruiskuprojektia varten. Sen lisäksi 80-luvun 302 TBI -pannujen "kaasareita" kerääntyi varmankin puolenkymmentä, joista yhden täysin remontoin. Eihän sitä ehtinyt koskaan toteuttaa loppuun asti, ja lisäksi se TBI on suunniteltu 140hp koneeseen enkä tiedä miten se oikeasti virtaa, joten alkoi myös arveluttaa että riittääkö yksi enää sitten, kun tuli hankittua se alumiinikansi...hommahan oli tarkoitus toteuttaa siihen rautakantiseen edelliseen moottoriin, ja siihen TBI olisi ollut ihan passeli varmasti. Sehän on kuin 2V kaasari tavallaan.
Megasquirtin voin myydä halukkaalle, samoin kuin jos joku kaipailee noita TBI-runkoja niin niitä on 1 siisti, ja monta mutapallo-kunnossa kunnostettavaksi tai varaosiksi. Näissähän on muuten 39lbhr suuttimet x2 jokaisessa. '92 EFI tankki on tainnut jo mennä jonnekin.
Näin muistui taas mieleen jotain mitä tuli aloitettua, eikä koskaan valmiiksi saatu.
Hommasin aikanaan Megasquirtin kamat ruiskuprojektia varten. Sen lisäksi 80-luvun 302 TBI -pannujen "kaasareita" kerääntyi varmankin puolenkymmentä, joista yhden täysin remontoin. Eihän sitä ehtinyt koskaan toteuttaa loppuun asti, ja lisäksi se TBI on suunniteltu 140hp koneeseen enkä tiedä miten se oikeasti virtaa, joten alkoi myös arveluttaa että riittääkö yksi enää sitten, kun tuli hankittua se alumiinikansi...hommahan oli tarkoitus toteuttaa siihen rautakantiseen edelliseen moottoriin, ja siihen TBI olisi ollut ihan passeli varmasti. Sehän on kuin 2V kaasari tavallaan.
Megasquirtin voin myydä halukkaalle, samoin kuin jos joku kaipailee noita TBI-runkoja niin niitä on 1 siisti, ja monta mutapallo-kunnossa kunnostettavaksi tai varaosiksi. Näissähän on muuten 39lbhr suuttimet x2 jokaisessa. '92 EFI tankki on tainnut jo mennä jonnekin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Olikos se Teppo niin , että sen viimeisen lohkoversion 81-83 E1BE-BB jako ei olekkaan sama kuin kasin pikkulohkon?
Tämähän on 75-80 D8BE-GE E1BE-FA six bolt bellin modaus.
http://classicinlines.com/V8Bell.asp
Ja eikös 81-83 E1BE-BB big bellissä ole eri kampiakseli?
Tämähän on 75-80 D8BE-GE E1BE-FA six bolt bellin modaus.
http://classicinlines.com/V8Bell.asp
Ja eikös 81-83 E1BE-BB big bellissä ole eri kampiakseli?
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Ei ole low-mount starter -lohkossa sama kaaveli kuin SBF:ssä.
Eikä käsittääkseni ole sen ihmeellisempi kampiakselikaan.
250:ssä on SBF:n kaaveli.
Eikä käsittääkseni ole sen ihmeellisempi kampiakselikaan.
250:ssä on SBF:n kaaveli.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Päivää taas.
onhan niin että kutosen turbiini on täysin eri kun kasikoneiden, eli startin hammastuksessa eroa?
65 musseeni turbiinia siis etsimässä.......
onhan niin että kutosen turbiini on täysin eri kun kasikoneiden, eli startin hammastuksessa eroa?
65 musseeni turbiinia siis etsimässä.......