Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
On saattanut olla teillä jo topicissa käsitelty,mutta en löytänyt.
Niin mulla on ongelma: Vaihdelaatikko on FMX ja siinä on ollut 351W.
Oma kone on 302(-74),voinko laittaa tuon 351W vetolevyn että saan startin sopimaan? Vai onko noita startteja erillaisia?
dearborn65 kirjoitti:
Niin mulla on ongelma: Vaihdelaatikko on FMX ja siinä on ollut 351W.
Oma kone on 302(-74),voinko laittaa tuon 351W vetolevyn että saan startin sopimaan? Vai onko noita startteja erillaisia?
Lähtökohtana vetolevyn tai vauhtipyörän vaihtoon on se, että kiekot ovat samalla tavalla painotettuja joko 28oz tai 50oz epätasapainoon, 0-painoiset hyvin pepätodennäköisiä. Sinun tapauksessa 302 (-74) viittaa 28oz painotukseen ja 351W ovat tietääkseni aina 28oz painotuksella. Toinen asia joka tulee huomioida on se, että vetolevyt ovat saman suuruiset startin hammaskehältä 157 hampainen tai 164 hampainen. 302 koneista löytyy molempia kokoja 351W yleensä 164 hampainen. Turbiinikotelon koot on myös täsmättävä. Starteja vöytyy erikokoisia tarkasta sopivuus. Jos edellä mainitut kohdat täsmää on todennäköistä, että vaihto onnistuu. MUTTA vaihdon yhteydessä kaikki pitää vielä tarkastaa niin, että ei synny yllätyksiä kun koeajon aika koittaa. Asennusvaiheessa on vielä helpo ottaa askel taakse ja varmistaa osien yhteen sopivuus.
Kommenteja automaati käyttäjiltä, tuliko kaikki huomioitua?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Painotuksen määrää moottori (ja tietysti kiinnityksen kampiakseliin)
Hammasmäärä ja startti riippuu turbiinikopasta.
Vetolevyn offsetti riippuu startin päädystä. (on kai ainakin kahta eri syvyyttä)
Startin päätyjä saa varaosana erilaisia, ja usein loput osat ovat samoja.
Eri päädyillä startti siirtyilee sekä sivuttain, että pituussuuntaan suhteessa
kiinnityspintaansa (eli turbiinikoppaan). Ja sivusuuntaan se asema tosiaan
määräytyy sen turbiinikopan ja sen välipellin mukaan, hammasmäärän olisi
sovittava siihen. Huomattava, että se välipelti ja turbiinikoppa ovat myös
sovittava toisiinsa. (juuri sen startin paikan osalta)
Sekottikohan tämä nyt vaan enämpi kuin auttoi....?