Cougar 67 ohjaus

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Pete85
Hiljaisempi
Auto: Mercury Cougar XR-7 HT 1967
302? 1985??
C4+ 8" lukoton
Viesti:

Cougar 67 ohjaus

Viesti Kirjoittaja Pete85 »

Terve,
Mercuryni tehostettu ohjaus alkoi temppuilemaan muutama päivä sitten ja 29.5 siittä todennäköisesti myös hajosi jotain.

Hieman alkutietoa: Järjestelmä vuotaa tehostinöljyä (pienissä määrin) monestakin kohtaa kuten varmaan monessa muussakin. Olen kuitenkin pyrkinyt pitämään öljynpinnan oikella tasolla.
Viime päivinä ohjaus on ollut nykivää ja ajoittain tuntunut suurta väljyyttä varsinkin maantienopeuksissa.

Eilen lähdettyäni autolla työmaalta kotia, se sammui kaksi kertaa kun käänsin rattia vasemmalle. Käynnistin auton uudestaan ja huomasin, että oikealle käännettäessä tehostusta ei ole. Kun rattia kääntää vasemmalle ns. "keskiasennosta", ratti lähtee käsistä ja se pyörii itsestään kunnes saavuttaa äärilaidan jolloin myös alkaa kuulua raaka ääni. "Itsestään-tehostus" vasemmalle on sen verran voimakas, että kaksin käsin tarvitsee pitää vastaan jos haluaa pitää ratin paikallaan.

Olen nyt kysellyt asiasta paikallisilta ja eräs porilainen alan-kauppias epäili ohjausventtiiliä. Samalla hän kertoi, että itse ei ota korjattavaksi koska tulisi niin kalliiksi.
Korjattu venttiiili maksaa noin 350 taalaa + rahti amerikasta mutta sen saaminen kestäisi viikkoja.

Mitä klubilaiset suosittelee seuraavaksi toimenpiteeksi? Tietääkö joku, sopiiko jonkun uudemman mustangin koko ohjaus-akseli cougariini?
Uusi hammastanko-ohjaus sarja olisi varmasti paras vaihtoehto mutta pörssi ei anna myöden (2500€+).
Olisin kiinnostunut ostamaan myös käytettynä ja tulen hakemaan jos jollain niitä on.
Myös jos jollain on kokemusta vastaavan vian korjaamisesta, otan tietoa mielelläni vastaan. (Webistä löysin monia kirjoituksia koskien venttiilin vikoja, kaikissa oli lopputuloksena vaihto uuteen :( )

Kiitos jo etukäteen

-Pete
-Mercury Cougar XR-7 1967
-Toyota Corolla KE10 1969
-Ford Cortina MK3 1972
-Mercedes Benz 230 1968
-Mercedes Benz 190E 1985
-Mercedes Benz 300TD 1998 (päiväjuhta)
pete74
Addikti

Re: Cougar 67 ohjaus

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Helpoin muutos olis (ehkä) ottaa tehostin pois käytöstä. Muistanko pahasti pieleen et siihen tarviis tollasen: http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... O49&grid=N
Sori pitkä linkki mut ku en osaa lyhentää sitä.
Itse toteuttaisin ton ja ajelisin loppukesän jonka jälkeen säästäisin sen verran kasaan et sais kerralla pistettyä kerralla ohjauksen kuntoon.
Uskoisin sen olevan se halvin tapa joskaan ei nopein.
Hammastangosta 2500€ on mun mielestä paljon, 500€ lisää ja mä vaihdoin kaiken keulasta. Tuli myäs hammastanko sinne. Tosin ei ihan viikossa eikä kahdessa....
Haulla aiheesta löytää aika paljon asiaa.
Sulla on vaan se huono puoli et toi on 67. Mussessa ainakin kori muuttu 67 ja jarrut + osa ohjauksesta 68 joka aiheuttaa sen et jotkut osat pitää olla just oikeen ikäsestä.
Ja muutama vuos sitten niitä ei saanu kaikkia uusina, tosin toivottavasti tilanne on muuttunu.
Make67
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang HT 1967

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Laitoin sulle, Pete85, YV:n
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
birdi
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja birdi »

-67 ei sovi kun samanvuotisen osat niinkuin tuossa aiemmin kävi ilmi.
Rockautosta löytyy power steering control valvea hintahaarukassa 136-169€+postit 47€ + tulli,alv XX€ ja tullenee viikonsisällä.
-70 Mercury Cougar
Pete85
Hiljaisempi
Auto: Mercury Cougar XR-7 HT 1967
302? 1985??
C4+ 8" lukoton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete85 »

Terve, kiitos vinkeistä ja Make67:lle viestistä. Soitin eilen Tuumacid:iin ja luulempa, että homma on hoidossa kun osat saapuvat parin viikon kuluttua! :D

Tänään kokeilin käyttää autoa hieman ja tehostimen pumppu kuumeni erittäin äkkiä lähes käsinkoskemattoman kuumaksi.Toisin sanoen sekin on ottanut siipeensä control valven jumiutumisesta (luulen). No tilaisn siihenkin korjaus-sarjan mitä se sitten sisältääkään. Jos lämpeneminen johtuu laakereista saan ne hommattua myös työpaikan kautta.

-Pete
-Mercury Cougar XR-7 1967
-Toyota Corolla KE10 1969
-Ford Cortina MK3 1972
-Mercedes Benz 230 1968
-Mercedes Benz 190E 1985
-Mercedes Benz 300TD 1998 (päiväjuhta)
Vastaa Viestiin