Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Valvoja: Ville K
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
AInakin osassa s197 autoista tankatessa pistoolit pätkii koko ajan, joillain mittareilla helpommin, joillain ei niin herkästi.
Eli ainetta saa sisään vain muutaman desin ja taas lyö poikki. Syynä em. on se, että tankki on 2 osainen kardaanin kahta puolta ja sinne tulee helposti kaasulukko, joka estää polttoaineen siirtymisen kardaanitunnelin yli. Tyypillisesti täyttö onnistuu helposti ensimmäiset 20-30 litraa (eli täyttöletkun puoleisen tankin osan täyteen asti) ja sitten menee 10 minuuttia loppuja liruttaessa.
Ongelma ratkeaa kun jättää tankatessa virran päälle. Silloin tankin kaasujen kierrätys toimii normaalisti (sähköinen venttiili aukeaa kun tulee ylipainetta) ja tankin saa täyteen minuutissa parissa, kuten mihin vaan autoon.
Eli ainetta saa sisään vain muutaman desin ja taas lyö poikki. Syynä em. on se, että tankki on 2 osainen kardaanin kahta puolta ja sinne tulee helposti kaasulukko, joka estää polttoaineen siirtymisen kardaanitunnelin yli. Tyypillisesti täyttö onnistuu helposti ensimmäiset 20-30 litraa (eli täyttöletkun puoleisen tankin osan täyteen asti) ja sitten menee 10 minuuttia loppuja liruttaessa.
Ongelma ratkeaa kun jättää tankatessa virran päälle. Silloin tankin kaasujen kierrätys toimii normaalisti (sähköinen venttiili aukeaa kun tulee ylipainetta) ja tankin saa täyteen minuutissa parissa, kuten mihin vaan autoon.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Tankkausasiaa auttaa myös aina huomioida mihin suuntaan on kallistus mittarikentällä. Jos on lievästi tai vähän reilumminkin kallellaan repsikanpuolelta
alaspäin sujuu tankkaus myös ilman tuota virta päällä kikkaa. Itse oppinut ainakin tankkaamaan muutamasta "peruspaikasta" täällä kotiseudulla. Aina kun
lähtee pitemmälle ja tankkaa oudosta paikasta niin pitää ko. asiat huomioida paremmin ja minäkin silloin käytän tuota virta päällä taktiikkaa.
alaspäin sujuu tankkaus myös ilman tuota virta päällä kikkaa. Itse oppinut ainakin tankkaamaan muutamasta "peruspaikasta" täällä kotiseudulla. Aina kun
lähtee pitemmälle ja tankkaa oudosta paikasta niin pitää ko. asiat huomioida paremmin ja minäkin silloin käytän tuota virta päällä taktiikkaa.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Colognevsa
- Aktiivi
- Viestit: 48
- Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
- Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Joo, huomasin tosiaan ennenku tulin täältä kattomaan vastaukset. Ja tosiaan tietyt mittarit ilmeisesti teettää tuota, koska ekalla kerralla ei ollut ongelmia, tokalla tankkauskerralla ei menny kuin 44 litraa ja jo aattelin, ettei tuo voi satasella viedä alle 10 litraa, tosiasia olikin että kulutus oli 13.1l/100km kunhan sain täyteen tankattua. Tuossa summassa on poljentaakin ja matka-ajoa, suurin osa kaupunkiajoa kylläkin.
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
No ongelma ja ongelma...tukehtuu tankates ja lyö lukkoa päälle pumpun pyssyyn, toi jenkki tankin suu on vähän pienempi...mitä tuo virrat päällä sit onkin, niin toimii
niin joo hienoo ku saatiin Vaasaan yx upea poni lisää

niin joo hienoo ku saatiin Vaasaan yx upea poni lisää

- Mustang06
- Hiljaisempi
- Viestit: 12
- Liittynyt: 17 Huhti 2011, 18:45
- Auto: Mustang ST -12
Dodge Ram 1500 Sport Hemi 5.7l - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Tankkausongelma on aika harmillinen. Virtojen päälläolo ei ole mulla paljoa auttanut. No kohta ongelma poistuu kun saadaan uusi Musse rekisteriin Auto Areenasta viikon parin sisällä. Nyt onkin enää ongelmana miten saada mukaan lähtevä Shaker 1000 subbari sopimaan uuden Mussen perussoittimeen. No eiköhän ne audioliikkeissä hoida homman kuntoon. Takakontti näyttää lähes identtiselle joten sopivuus on muuten hyvä.
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Hei taas,
Vuonna 2011 tuli kuitenkin ostettua Corvette ja myin sen 1,5 vuotta sitten pois.
Viime kesä meni umpiautolla kärvistellessä ja nyt ensimmäisten auringonsäteiden osuessa naamaan, avokuume yltyi taas.
Ensin katsoin Audin S4:n avoa, mutta konehuolet tuossa on otetattava huomioon.
Sitten mieleeni muistui "vanha" ihastus, Mustang.
Nettiautossa, tuolla syntien sivustolla, on muutama V8 GT myynnissä. Alustasta tssä keskustelussa olikin jo juttua, mutta miten tuo tehon lisäys?
En nyt suoraan sanoisi, etteikö tuo +300 hv riittäisiä, mutta...
Mitkä mahtavat olla tuon normiversion suoritusarvot? Lähinnä kiinnostaa 0-100km/h.
Lisäksi, Vetessä oli nappi, josta sai vaihdettua mailimittariston/ kilometrinäytön. Onko Mussessa vastaavaa?
Vuonna 2011 tuli kuitenkin ostettua Corvette ja myin sen 1,5 vuotta sitten pois.
Viime kesä meni umpiautolla kärvistellessä ja nyt ensimmäisten auringonsäteiden osuessa naamaan, avokuume yltyi taas.
Ensin katsoin Audin S4:n avoa, mutta konehuolet tuossa on otetattava huomioon.
Sitten mieleeni muistui "vanha" ihastus, Mustang.
Nettiautossa, tuolla syntien sivustolla, on muutama V8 GT myynnissä. Alustasta tssä keskustelussa olikin jo juttua, mutta miten tuo tehon lisäys?
En nyt suoraan sanoisi, etteikö tuo +300 hv riittäisiä, mutta...

Mitkä mahtavat olla tuon normiversion suoritusarvot? Lähinnä kiinnostaa 0-100km/h.
Lisäksi, Vetessä oli nappi, josta sai vaihdettua mailimittariston/ kilometrinäytön. Onko Mussessa vastaavaa?
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Ahdinpaketteja näihin saa bolt-on sarjoina aika laajasti, remmillä ja myös mekaanisella ahtimella. Tosin nykyään taitaa olla erittäin haasteellista saada moinen kilpiin.J-Ho kirjoitti: ↑18 Maalis 2018, 17:19 Hei taas,
Vuonna 2011 tuli kuitenkin ostettua Corvette ja myin sen 1,5 vuotta sitten pois.
Viime kesä meni umpiautolla kärvistellessä ja nyt ensimmäisten auringonsäteiden osuessa naamaan, avokuume yltyi taas.
Ensin katsoin Audin S4:n avoa, mutta konehuolet tuossa on otetattava huomioon.
Sitten mieleeni muistui "vanha" ihastus, Mustang.
Nettiautossa, tuolla syntien sivustolla, on muutama V8 GT myynnissä. Alustasta tssä keskustelussa olikin jo juttua, mutta miten tuo tehon lisäys?
En nyt suoraan sanoisi, etteikö tuo +300 hv riittäisiä, mutta...
Mitkä mahtavat olla tuon normiversion suoritusarvot? Lähinnä kiinnostaa 0-100km/h.
Lisäksi, Vetessä oli nappi, josta sai vaihdettua mailimittariston/ kilometrinäytön. Onko Mussessa vastaavaa?
Mulla olis ikäänkuin hiljaisessa myynnissä mahdollisesti hieman piristetty 2005 GT, 66k miles ajettu, vortechin V2 ahtimella varustettuna. Penkitetty 467hp/560nm. Jos kiinnostaa, niin nakkaa yv.
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Katsotaan sitä Teslaa sitten kun uusi Olkiluoto valmistuu...kaara91 kirjoitti: ↑18 Maalis 2018, 18:42 Ei käyttökokoemuksia, mutta jos toi 0-100km/h on tärkeää, ehdottaisin ostamaan käytetyn Teslan. Sillä kyykyttää suurimman osan 1000 kuutioisista moottoripyöristä. Ja sadeilmalla kaikki. Mustangin etupainoisen auton suorituskyky on kehno pienissä nopeuksissa ja paikaltaan lähdettäessä. Vakio kutonenkin sutii ja menettää suorituskykyä just taajamanopeuksissa.
Tehoa saa aina lisää, selaa vaikka you tubea. +700hp ei ole mikään ihme, mutta tietysti maksaa, että kone pysyy kasassa.

Lähinnä vertasin Corvetteen. Omassani oli LS1-moottori (5,7l, 350hv) pienillä lisäyksillä (putkisto jne.), eikä silläkään jalkoihin jäänyt...
Taitaa vissiin olla niin, että tuon GT:n kiihtyvyys on normaalinakin lähemmäs 5 sekuntia? Tämä on aika riittävä, varsinkin jos putkistolla saa vähän enemmän kasin ääntä esille ja virtausta parannettua.
Veten alkuperäiset penkt olivat todella surkeat. Miten Fordissa? Löytyykö sivuttaistukea ja kestääkö mekanismit jne. käyttöä?
Hopia, valitettavasti omasi taitaa olla kovakattoversio? Haussa on siis avoversio.
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Kyllä tommonen GT vakionakin ottaa 0-100 km/h 5,5s. Kasin äänet saa aikalailla just niin mukaviks kun vaan haluaa vähä avarammalla putkistolla.J-Ho kirjoitti: ↑19 Maalis 2018, 15:58Katsotaan sitä Teslaa sitten kun uusi Olkiluoto valmistuu...kaara91 kirjoitti: ↑18 Maalis 2018, 18:42 Ei käyttökokoemuksia, mutta jos toi 0-100km/h on tärkeää, ehdottaisin ostamaan käytetyn Teslan. Sillä kyykyttää suurimman osan 1000 kuutioisista moottoripyöristä. Ja sadeilmalla kaikki. Mustangin etupainoisen auton suorituskyky on kehno pienissä nopeuksissa ja paikaltaan lähdettäessä. Vakio kutonenkin sutii ja menettää suorituskykyä just taajamanopeuksissa.
Tehoa saa aina lisää, selaa vaikka you tubea. +700hp ei ole mikään ihme, mutta tietysti maksaa, että kone pysyy kasassa.![]()
Lähinnä vertasin Corvetteen. Omassani oli LS1-moottori (5,7l, 350hv) pienillä lisäyksillä (putkisto jne.), eikä silläkään jalkoihin jäänyt...
Taitaa vissiin olla niin, että tuon GT:n kiihtyvyys on normaalinakin lähemmäs 5 sekuntia? Tämä on aika riittävä, varsinkin jos putkistolla saa vähän enemmän kasin ääntä esille ja virtausta parannettua.
Veten alkuperäiset penkt olivat todella surkeat. Miten Fordissa? Löytyykö sivuttaistukea ja kestääkö mekanismit jne. käyttöä?
Hopia, valitettavasti omasi taitaa olla kovakattoversio? Haussa on siis avoversio.
Alkuperäisissä penkeissä ei sivuttaistukea kovin kummosesti ole, mut muuten ne on ihan jämäkät ja tukevat ainakin omien kokemuksien mukaan.
Valitettavasti mulla tuo on tosiaan kovakattoinen. Rälläkkä käteen niin tuleehan siitäkin avo?

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Enköhän mä löydä valmiin avoversion, ettei tarvita moottoroituja työkaluja.
Tuo mittaristo minua vielä kismittää. Onko Mustangissa yhdistetty mailit ja kilometrit mittarin näytössä, erillinen väihtonäppäin vai taskulaskn mukaan ja kertomaan mailimäärä 1,609:llä?
Tuolta Atlantin takaa näitä saisi sopivaan hintaan ja tarjonta on monipuolisempaa. Varmaan hakutoiminnolla löytyy lisää tietoa, mutta paljonko tuollaisessa 2006 automaatti avossa mahtaa olla "pahan maailmanraiskaajan maksua" ja "hyvinvointiyhteiskuntatukea"?

Tuo mittaristo minua vielä kismittää. Onko Mustangissa yhdistetty mailit ja kilometrit mittarin näytössä, erillinen väihtonäppäin vai taskulaskn mukaan ja kertomaan mailimäärä 1,609:llä?
Tuolta Atlantin takaa näitä saisi sopivaan hintaan ja tarjonta on monipuolisempaa. Varmaan hakutoiminnolla löytyy lisää tietoa, mutta paljonko tuollaisessa 2006 automaatti avossa mahtaa olla "pahan maailmanraiskaajan maksua" ja "hyvinvointiyhteiskuntatukea"?

- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
tuossa jotain osviittaa mittaristosta ja on niihin vaihdettu ihan km-mittareitakin tilalle. Digitaalinäyttöön voi sitten itse valita, näyttääkö ajetuiksi kilometrejä vai maileja.
Yhteiskuntatukea = autoveroa, katsastuskuluja ja muita todisteluita, mennee 2006 GT avosta , about 4500-6000e ?
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php
- kimni
- Aktiivi
- Viestit: 63
- Liittynyt: 07 Elo 2017, 15:43
- Auto: 2007 GT 4.6
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Ainakin Kanada-Musseissa nopeusmittari kilometreissä (vai olikohan jopa myös mailit) ja matkamittarin yksikön voi tosiaan valita itse.
Tankkausongelmasta - se häviää täysin, kun tankkaa aina Shellillä
Niillä pistoolit on sellaisia, että ei ole mitään ongelmaa tankata.
Tankkausongelmasta - se häviää täysin, kun tankkaa aina Shellillä

07 GT
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
Kiitoksia tiedoista.
Nyt vain pitäisi enää löytää sopiva yksilö. Ruotsi olisi lähempänä verrattuna Yhdysvaltoihin ja hintataso, hmm, kilpailukykyinen. Laitoin myös foorumin osto-osastolle ilmoituksen.
Onko Mustang-harrastajilla ensi viikonloppuna American Carshow:ssa osastoa?
Nyt vain pitäisi enää löytää sopiva yksilö. Ruotsi olisi lähempänä verrattuna Yhdysvaltoihin ja hintataso, hmm, kilpailukykyinen. Laitoin myös foorumin osto-osastolle ilmoituksen.
Onko Mustang-harrastajilla ensi viikonloppuna American Carshow:ssa osastoa?
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
FoxyLady91 kirjoitti: ↑25 Maalis 2018, 16:21Kyllä löytyy.J-Ho kirjoitti: ↑25 Maalis 2018, 15:55 Kiitoksia tiedoista.
Nyt vain pitäisi enää löytää sopiva yksilö. Ruotsi olisi lähempänä verrattuna Yhdysvaltoihin ja hintataso, hmm, kilpailukykyinen. Laitoin myös foorumin osto-osastolle ilmoituksen.
Onko Mustang-harrastajilla ensi viikonloppuna American Carshow:ssa osastoa?
Lue alla oleva linkki.
viewtopic.php?f=43&p=143732#p143732
Ei paljon kiinnosta kerho toiminta, kun tätä et vielä ole saanut selvitettyä.![]()

Tulen piipahtamaan! Onko yhtään S197-korimallista ilmoittautunut?
Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please
FoxyLady91 kirjoitti: ↑26 Maalis 2018, 16:28Ei ole.J-Ho kirjoitti: ↑26 Maalis 2018, 14:25FoxyLady91 kirjoitti: ↑25 Maalis 2018, 16:21
Kyllä löytyy.
Lue alla oleva linkki.
viewtopic.php?f=43&p=143732#p143732
Ei paljon kiinnosta kerho toiminta, kun tätä et vielä ole saanut selvitettyä.![]()
![]()
Tulen piipahtamaan! Onko yhtään S197-korimallista ilmoittautunut?
Tule tapahtumiin, niin silloin niitä on livenä paikan päällä.
Parhain paikka missä näät ja pääset juttelemaan kerholaisten kanssa on Fun Run. Varaamalla Fun Run viikonlopun kokonaan.
Tänä vuonna tapahtuma on sitten Turussa..... 3. - 5.8.
![]()

Ainoa mikä puuttuu, on Musse.Tässähän tulee kiire!
Onneksi muita on show:ssa.
Ruotsin tarjontaa:
https://www.bytbil.com/jonkopings-lan/p ... 8-11870794
Ja
https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 4-11238621
Onko kenelläkään kokemusta ruotsintuonnista? EU-maasta toiseen asian pitäisi olla simppeli, mutta...