Mitkä 16" renkaat radalle & kadulle sekä seisovalle mailille

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Mitkä 15" renkaat radalle & kadulle sekä seisovalle mail

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Futurage kirjoitti:Mulla oli tosiaan muutama vuosi sitten viikon tms.verran alla Drag radiaalit, pitihän ne aluksi hienosti, mutta suti kuitenkin ja sitten ne kului ihan silmissä, eikä sitten pidä enää mitään.
Tarraan kiinni tähän lauseeseen, sillä ettei kukaan jätä em. loistavia renkaita ostamatta. MT ET Street Radialit jotka eivät sinulla toimineet, niin niiden pitkän iän kannalta 3-5 s pitkä burnis on se käytännön limiitti eli lämmitys burnismontusta. Ne eivät kestä 20s / 200 metrin burniksia kovinkaan pitkään ehkä viikon, joita Futurage tykkää harrastaa!, Pitkässä burniksessa ne pehmenevät aivan liikaa ja palasia lentää. Erittäin tärkeä pointti, eli mikäli ET Street Radial kadottaa pidon hetkeksi, niin kaasusta on pakko höllätä hieman kunnes pitoa palaa ja kaasuttaa uudelleen. ET Street Radial ei saa pitoa takaisin jos luisto pääsee syntymää ja mikäli lapa pysyy lattiassa, niin tulee megapitkä Street radialit raiskaava burnis. Pidon karkaamisen syystä otin henkilökohtaisesti drag renkaiksi oikeat slicksit, sillä ne löytävät pidon uudelleen, mikäli pito karkaa edes hetkeksi. Jos malttaa ajaa Drag radialeille ja käyttää pitoa eikä sorru 200 metrin burniksiin, niin ET street Radial kestää sen kesän tai kaksi ja pitoa on pontenssiin kolme verrattuna BFG merkkisiin muovirenkaisiin ilman megaburniksia. Siinä kyllä tehokkaan auton imago hieman ”kärsii” kun ei enää sudi hulluna vaan tarraa ja poistuu. Jos pitkät burnikset on must, niin sitten noi drag radialit on väärä valinta.

Tämä vain tarkennuksena, etteivät drag radialit ole huonoja renkaita. Mutkaradalle niin en lähtisi!!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitkä 16" renkaat radalle & kadulle sekä seisovalle mail

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Jaa-a Jari...sulla taitaa olla reilusti käytännön kokemusta Drag Radiaaleista kun niitä niin hehkutat.. 8) :roll: .

En ajanut niillä mun Drag Radiaaleilla lainkaan stripillä vaan ainoastastaan kadulla, täytyy kyllä myöntää että en kyllä nosta mummomaisesti jalkaa lattiasta heti jos vähän sutasee, se kuuluu mielestäni enemmänkin sukkahousuajeluun, ja ainakin Futura sutii sen verran herkästi että siinähän tulis pohje ja nilkka helposti kipeeksi jos koko ajan nostelisi jalkaa :(

Kyllä varmasti Drag Radiaalit kestää vaikka 5 vuotta pienitehoisessa autossa jolla ajetaan vähän ja rauhallisesti ja jossa jalkaa nostellaan heti jos vähänkin sutaisee, :roll:
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Mitkä 16" renkaat radalle & kadulle sekä seisovalle mail

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jätän hymiöt laittamatta, jottei sävy ole yhtä vinoileva.

Myönnän heti alkuun, että minun autoissa ei ole MT Street Radialeja ollut. Se ei silti tarkoita sitä etteikö voi uskoa omia silmiä tai korvia. ET Street Radial on saanut kehuja kaveripiirissäni. Kaveripiirissäni on muitakin tehoaddikteja kuin Futurage & kumppanit. Puhun nyt hieman tehokkaammista autoista mihin olet tottunut. Paras esimerkki on 770 hv katujyrä, jolla ET Street Radialeilla ajettiin koko vuosi, ne kestivät kuin mies sen mitä normi radialit eivät kestäneet. Normi renkaita meni 2 sarjaa kesässä. Toiseksi nämä tarjosivat pitoa kadulla aika mainiosti. Ne eivät nähneet ronskeja burniksia kadulla, ne toimivat ajorenkaina työajoja myöten. Siinä missä normi Cooperi tai Brigdestone löi homona tyhjää, niin ET Street radial sinkosi auton matkaan. Vartilla lossi suoriutui samaisilla ET Street Radialeilla maagiseen lähes tavoittamattomaan 10 s aikaan (10,5 jotain s.). Vartilla jalkaa pitää nostaa jotta ET Street Radial saa pitoa, tähän on törmätty suomessa ja amerikan jenkkilässä. Nostelu toimii, kun ajetaan kelloa vastaan, niin pito ei saa karata, kello on armoton vastustaja - tämäkin on isotehoisten autojen ongelmia. Paras olisi ettei pito karkaisi tyystin kertaakaan, silti optimaalisessa lähdössä rengas lyö tyhjää muutaman prosentin lähdöstä etiäpäin. Muutenhan turhasta mummoilusta tulee suonikohjuja.

Kaikesta huolimatta luin Ville sun heiton noista drag radialeista otsa turhan kurtussa. Hommahan kiteytyy siihen, että jos vastassa on 530d bimmeri tai 420CDI mersu tms. niin ei muuta kuin pallot tuleen, ne jäävät taakse vaikka sutiikin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitkä 16" renkaat radalle & kadulle sekä seisovalle mail

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Drag Radiaali toimii ja kestää varmaan paremmin automaattivaihteisessa autossa jossa on pehmeähkö alusta ( ei sudi niin helposti), kuin manuaalivaihteisessa jossa on nk.sahapukkialusta ( = Futura). :D .
Sama pätee myös varttimailin aikaankin, 204 kmh loppunopeudellahan drag-alustainen automaattivaihteinen autohan menee jo syvälle kympin puolelle. :D .
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Mitkä 16" renkaat radalle & kadulle sekä seisovalle mail

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
Kaikesta huolimatta luin Ville sun heiton noista drag radialeista otsa turhan kurtussa. Hommahan kiteytyy siihen, että jos vastassa on 530d bimmeri tai 420CDI mersu tms. niin ei muuta kuin pallot tuleen, ne jäävät taakse vaikka sutiikin.
noitahan on parasta huvia jättää vauhdista isolla vaihtella. ei tarvii renkaita turmella. :mrgreen:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin