

http://65kresto.blogspot.com/2009_12_01_archive.html
sieltä kun selaa aina sivun alas, niin oikeassa alanurkassa on older posts.
Valvoja: Ville K
Just just, en jaksanut juttua kahlata, mutta ihan tuo poimintasi perusteella sanosin, että mieluummin kuin upeaa entisöintiä, niin turhaa nysväämistä ja älytöntä ylientisöintiäVille K kirjoitti: intensiivistä entisöintiä..mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi![]()
![]()
.
Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä. Toisaalta on hyvä, että joku tekee tuollaista, ettei minun tarvitse.Joe Cool kirjoitti:Just just, en jaksanut juttua kahlata, mutta ihan tuo poimintasi perusteella sanosin, että mieluummin kuin upeaa entisöintiä, niin turhaa nysväämistä ja älytöntä ylientisöintiäVille K kirjoitti: intensiivistä entisöintiä..mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi![]()
![]()
.![]()
![]()
On syytä pitää mielessä, että näitä tuli tuohon aikaan suuruusluokkaa 2000 autoa päivässä parhaimmillaan, joten siitä voi vetää vähän johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta
Mutta edelleen noin periaatteesta jos tuon ajan suurimmissa sarjoissa miljoona kappaletta valmistettua autoa aletaan rakentaa käsityönä uudestaan, ollaan mielestäni jo vähän hakoteillä...Arto65FB kirjoitti:Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä.Joe Cool kirjoitti: 2000 autoa päivässä ... johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta
Älä hyvä mies ota liian raskaasti saati henkilökohtaisesti. Hyvä linkkihän se oli ja perusteellista työtä tyyppi tekee. Ilman tuota linkkiä en olisi osunut koskaan näkemään kyseistä sivua.Ville K kirjoitti:No anteeksi jos pahoitin mielesi postaamalla linkin sivulle jota et halunnut katsoa.
Joe Cool kirjoitti: En ole tällä palstalla paljoa kirjoitellut, mutta välillä pitää käydä täälläkin vähän myrkyttämässä ilmapiiriä kärjistetyillä mielipiteillään![]()
Tässäpä esimerkki mimmosia vesipäitä tämä maailma päällänsä kantaa, kaikenlaisia höpelöitä voi helevatta.Joe Cool kirjoitti:Mutta edelleen noin periaatteesta jos tuon ajan suurimmissa sarjoissa miljoona kappaletta valmistettua autoa aletaan rakentaa käsityönä uudestaan, ollaan mielestäni jo vähän hakoteillä...Arto65FB kirjoitti:Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä.Joe Cool kirjoitti: 2000 autoa päivässä ... johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasostaJos tehtaan asentaja käytti silloin kellokallen painostuksesta sekunnin jonkun osan valitsemiseen ja 2-10 s sen sovittamiseen, niin missä mennään, jos nyt vastaavaan hommaan käytetään päivä tai viikko
![]()
Tuossa hemmo on saanut kohtauksen, kun autosta löytyi yksi pultti, jollaisia ei tuohon aikaan käytetty kyseisellä tehtaalla. Ja hirveää oli, kun yhdessä pultissa S-kirjain hieman poikkesi toisesta. Joopa joo, varmaan sinne pultit tilattiin tietystä paikasta, mutta tarkastettiinko kaikki erät, ettei laatikkoon ollut lipsahtanut yksi väärä pultti tai toisen kannassa ollut stanssaus hieman lipsahtanut.Entäpä jos toimittajalta olivat pultit tilapäisesti loppu, pantiinko linjat seis, kunnes pultteja saatiin, vai tilattiinko toisaalta, ettei jäänyt 10 000 autoa tekemättä pultteja odotellessa...
![]()
Jos tuo mies ei entisöisi autoa, hän vaihtoehtoisesti varmaan etsisi pyöreästä huoneesta nurkkia vainoharhojen hoitolaitoksessa![]()
![]()
No jollainhan se ihmisen on aikansa kulutettava, minä mieluummin kyllä ajan, kuin konservoin pistehitsauksia ja tutkin luupilla pulttien kantoja