Etujarrun laahaus
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etujarrun laahaus
Eli virrat päällä, kone kuitenkin off? Voihan tuota vielä kokeilla, kun sain ajan vasta viikon päähän tuosta lähipuljusta. Voiko pitää pitempiä aikoja virtoja päällä?
Juu, tuli haettua alepasta tiskarin hanskat.
Juu, tuli haettua alepasta tiskarin hanskat.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Re: Etujarrun laahaus
juu, kone sammuksissa mutta virrat päällä. Ei kai sitä kauaa kannata turhia pitää virtoja päällä, just sen aikaa kun on tarvis, meneehän siinä jonkin aikaa kun siirtyy seuraavaan pyörään.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etujarrun laahaus
Virrat päällä ja myös takajarrut ilmatessa (useaan kertaan joka satula) tilanne parani, mutta ei vielä liikennekelpoiseksi. Uskaltaa kuitenkin ajaa muutakin kuin neljääkymppiä. Jarrut ottaa nyt suhtkoht hyvin, mutta vasta ihan pohjalta. Sen verran tästä varmaan selvis, ettei pääsylinterivika ole mahdollinen, koska tilanne muuttui.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Re: Etujarrun laahaus
Siellä on sitten vaan ilmaa jossain vielä reilusti. Yks konsti olis vielä, mutta en tiedä voiko sitä käyttää absillisessa, tai itse en ole ainakaan koskaan kokeillut; Jarrunestesäiliön korkin tilalle joku patentti, jolla voi varovasti painaa paineilmaa järjestelmään, ja samalla avata varovasti ilmausruuvia. JA samanlailla koko systeemi läpi. Joskus w123 mersua ei saanut muuten ilmaantumaan mitenkään ja oireet oli juuri kuvailemasi kaltaiset.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Etujarrun laahaus
Yhteen 190 meseen ilmattiin jarruja tolleen, siinä oli absit. Tuli ne jarrut lopulta, eikä menny ku neljä tuntia
noi hommat ahistaa välillä ja pahasti.

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Etujarrun laahaus
Niin, ilmahan tulee ylöspäin. Nykyautoissa menee noi putket niin mahtavasti välillä että joutuu usein käyttämään joitain ihme kikkoja. Justiin töissä ilmailin hetken aikaa mopon takajarrua, eikä millään meinannu onnistua. No jarrusatula irti ja etupäätä vähän ylöspäin, ilmausruuvi oli alempana kuin letku... 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Etujarrun laahaus
Ei ole merkitystä onko apsit vai tavalliset ne ilmaantuu ihan normaalisti, joissakin autoissa on vain ilmaus järjestys. Helpoin tapa on ilmata jarrut niin että, laittaa letkun polloon jossa on pohjalla nestettä senverran että letkunpää on nesteen alla. Avataan ilmaruuvi ja mennään pumpaamaan poljinta seuraten että ei lopu neste kupista. Vaihdan jarrunesteitä viikottain tällä menetelmällä huoltojen yhteydessä, helppoa kuin heinän teko.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etujarrun laahaus
Nyt pitää mainostaa, Vantaan PR-motors lampputieltä hoito ilmaushomman ja perinteiseen tapaan edullisesti. Johan pelittää jarrut. Oli kuulemma alipainetta koko systeemissä ja sai ilmata pääsylinteriä myöten.
Mustang GT vm.2000 Convertible