C4 vuosimalli -65 ongelma!
- Hardy
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
- Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
- Paikkakunta: Oulu
C4 vuosimalli -65 ongelma!
Kardaani täristää julmetusti 60 nopeudesta lähtien. Tasapainoitus pala on paikoillaan kardaanissa ja nivelet ehjät mutta kun se kardaani lonkkasee pari milliä siellä laatikon sisällä kun sitä heiluttaa. Kait sen kardaanin kuulus olla aika liikkumaton siellä? Vaikka noinkin paljon välystä niin se stefa kuiteskin pitää oljyt sisällä.
Miten tuosta selviää helpoiten vai meneekö laatikko purkuun ja laakereiden vaihto?
Vai onko vika sittenkin kardaanin tasapainoituksessa?
Miten tuosta selviää helpoiten vai meneekö laatikko purkuun ja laakereiden vaihto?
Vai onko vika sittenkin kardaanin tasapainoituksessa?
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Laatikon jatkeen holkki väljä. Aikasemmasessa elämassä ajettu rikkinäisillä ristkoilla.
itse vaihdoin holkin purkamatta laatikkoa. hieman työlas.
itse vaihdoin holkin purkamatta laatikkoa. hieman työlas.
- Hardy
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
- Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
- Paikkakunta: Oulu
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Siis sen stefan takanako on vaihdettavissa oleva holkki? Löytäspä sellasen purkukaavion etä näkis tarkemmin millanen.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Kyllä, tuossapa kuvia: Itse vaihto on helpompi tehdä jos ottaa hännän irti laatikosta. Silloin joutuu kuitenkin laskeen laatikkoöljyä vähemmäksi ja tukemaan laatikon esim. öljypohjan tiivisteen kohdalta, koska laatikon takakiinnikkeenkin joutuu irrottamaan.Hardy kirjoitti:Siis sen stefan takanako on vaihdettavissa oleva holkki? Löytäspä sellasen purkukaavion etä näkis tarkemmin millanen.
- Hardy
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
- Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
- Paikkakunta: Oulu
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Just noin aattelin sen tehä kun on uusi takakiinnikekkin hyllyssä.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
- Keränen
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09 Elo 2004, 21:51
- Auto: Ford mustang HT 1970 302cid + c4
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Itsellä myös samanlaista ongelmaa. Löytyiskö mistään liikkestä tuota holkkia ja stefaa hyllystä?
Ford mustang HT 1970
- Hardy
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
- Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
- Paikkakunta: Oulu
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Trade Partsista löyty ainaskin mulle.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
- Hardy
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
- Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
- Paikkakunta: Oulu
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Kolkki ja stefa vaihdettu. Joku tuntihan siinä vierähti mutta olen tulokseen todella tyttyväinen. Nyt uskalsi mennä motarillekkin eikä tärrännyt. Pitää kuiteskin seurata tilannetta josko vaihtas eturistikkonivelen ja tasapainottas kardaanin kaiken varalta.
Eturistikko vaihtoa ajtellen näytti jotenkin kinkkiseltä....
Eturistikko vaihtoa ajtellen näytti jotenkin kinkkiseltä....

Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Mikäköhän tuo osan nimi oli ?Hardy kirjoitti:Kolkki ja stefa vaihdettu. Joku tuntihan siinä vierähti mutta olen tulokseen todella tyttyväinen. Nyt uskalsi mennä motarillekkin eikä tärrännyt. Pitää kuiteskin seurata tilannetta josko vaihtas eturistikkonivelen ja tasapainottas kardaanin kaiken varalta.
Eturistikko vaihtoa ajtellen näytti jotenkin kinkkiseltä....
ja onko se kenties tuo 121 numerolla varustettu tuossa kuvassa?
Itselläkin täristää motarilla häiritsevästi siihen myös liittyy sellaista aaltoilevaa jyrinä ääntä.
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Eipä sitä häntää tartte irottaa, minä tein yksinkertaisen tykalun jolla sen holkin saa vedetyksi ulos helposti. 1-1,5 tuntia menee koko hommassa purku ja kasaus, eikä tartte öljyjä laskea pois.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Moro!
Omat vibat on peräisin samoista lähteistä. välystä tuntuisi olevan lähes milli. resonoi kuin ruottin laiva.
hieman huvittaa kysyä mutta missähän kohtaa tuo kardaanin tasapainoituspala mahtaa olla kun ei äsken osunut silmään alla ryömiessäni?
t:h
Omat vibat on peräisin samoista lähteistä. välystä tuntuisi olevan lähes milli. resonoi kuin ruottin laiva.
hieman huvittaa kysyä mutta missähän kohtaa tuo kardaanin tasapainoituspala mahtaa olla kun ei äsken osunut silmään alla ryömiessäni?
t:h
- Hardy
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
- Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
- Paikkakunta: Oulu
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Joku Mustiguru vois kyllä käydä tasapainottaan ruottinlaivan kardaanin ja vaihtaa sen holkin sinnekkin
Eiku siis tuon holkin vaihdon jälkeen tuntuu kuin ajais eri autolla eikä tunnu niinku olis ruottin laivalla
Jos haluaa vaihtaa sen eturistikon niin onnistuuko kotikonstein vai onko vietävä pajalle missä on prässi?


Jos haluaa vaihtaa sen eturistikon niin onnistuuko kotikonstein vai onko vietävä pajalle missä on prässi?
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Re: C4 vuosimalli -65 ongelma!
Onko sulla Roki tuosta työkalusta kuvaa vai onko se vain kahdella koukulla varustettu vedin ?ROKI kirjoitti:Eipä sitä häntää tartte irottaa, minä tein yksinkertaisen tykalun jolla sen holkin saa vedetyksi ulos helposti. 1-1,5 tuntia menee koko hommassa purku ja kasaus, eikä tartte öljyjä laskea pois.
-skb