429 SCJ kuvia

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

'71-'73 Mustangeille hopan insinööreillä oli hurjia visioita, harmi vaan kun mm. Bunkie Knudsen yms. kovat jermut jättivät hopan ja (kun) rahahanat suljettiin. Hurjimpien huhujen mukaan tehtaalta olisi tullut yksi '71 429 boss mustangi linjalta pihalle ja jopa 302 bosseista huhuttiin.

Mun mielestä isokoppaiset nauttivat jo nyt muskeliautostatusta. Odottakaa vaan niin pienessä pitäjässä kun "suomenniemellä" on tulossa 4-5 kpl enempi tai vähempi kutiteltuja isolohko '71-'73 luiskaperiä liikenteeseen 2005-2006.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Noista 302-71-Boss-autoista oli aikoinaan jopa dealer-myyntiesite, ja muistelen lukeneeni yhdestä artikkelista, että yksi firma tilasikin 7 kpl, mutta tehdas ei sitten valmistanutkaan (syynä ilm. 71-korin painon kasvaminen 70:sta ja siten "tehottomuus"), ja päätettiin tehdä vain 351-Boss vuodelle 71. Tuo Boss-429 on todella erikoinen tieto, minkä laitan korvan taakse ja selvittelen kaikessa rauhassa, onko tuossa huhussa mitään toden pohjaa, tietysti aina lienee ollut mahdollista ottaa esim 69-429-Bossin moottori 71:een ?

Carroll Shelby myi sekä 351C:iin että 429:iin omia alumiini-imusarjoja, joista irtosi lisähevosia. Mustangina oli tiettävästi (?)valurautaimusarjat eli n. 20 kg painavampi ja virtauksissa alumiinisiin nähden eroja, joten noista alu-imusarjasta (osanumero 351D-9424-D) 351:n tapauksessa irtosi 35 HP extraa, varmaankin samaa luokkaa 429:n tapauksessa myös. (äskettäin pari vkoa sitten oli myynnissä eBayssä tuollainen superharvinainen aito 429:n Shelby-imusarja, jäi myyjälle, kun reserve jäi saavuttamatta).

Mainittakoon, että olen nähnyt noita 351C-Shelby-imusarjojen kopioita valmistettavan, ulospäinä näyttää muutoin samalta mutta logo ja osanumero luonnollisesti puuttuvat, ja väitetään toimivan kuten originaali...
voorti
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 21:04

Viesti Kirjoittaja voorti »

Tuo boss-429 tieto/oletus kuulostaa hurjalta. Toki fordilta on saanut tilata "spesial order" katalookien ulkopuolelta monenmoista.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

raunoh kirjoitti:(äskettäin pari vkoa sitten oli myynnissä eBayssä tuollainen superharvinainen aito 429:n Shelby-imusarja, jäi myyjälle, kun reserve jäi saavuttamatta).
Ostahan Rauno 429 imusarja talteen, niin tuotetaan sulle tuollainen datecorrect 429 cj tai scj kone jenkeistä - hinnat eivät päätä huimaa. Crites Restorationilta saa moottorinkiinnikkeitä em. swappiin... Mitään ei pilaannu peruuttamattomasti, sillä em. kone sopii sinne hienosti - peltitöitä ei tarvita. Alustakin on varmasti Shelby GT:ssä heti isolohko tasoista lainopillisesti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin