Itse laittaisin ainakin 3 baaria tuon kokoluokan renkaisiin.MrFairlane kirjoitti:Mitä ehdotatte paineiksi kadulle, jos edessä on 275/40/17 ja takana 315/35/17?
2.4?
Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
- musse80
- Aktiivi
- Viestit: 78
- Liittynyt: 09 Kesä 2011, 22:39
- Auto: Ford Mustang GT California Special Convertible -08
Re: Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
Viimeksi muokannut musse80, 15 Huhti 2012, 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Camaro -67 SS 383 Stroker
Ex:Ford Mustang GT California Special Convertible -08
Ex:Ford Mustang GT California Special Convertible -08
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
Pistin 2.8 eteen ja 2.7 taakse melko kylmiin kumeihin. Ei oikein uskaltanut enempää laittaa, kun kumeissa on merkintä 3 bar ja 650 kg.
Kokeilin kolme eri rengaspainemittaria ja pari niistä näytti aika lähelle toisiaan ja kolmas yli puoli kiloa ali. Että silleen.
Kiitoksia ohjeistuksessta.
Kokeilin kolme eri rengaspainemittaria ja pari niistä näytti aika lähelle toisiaan ja kolmas yli puoli kiloa ali. Että silleen.
Kiitoksia ohjeistuksessta.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
Olen pitänyt Cobrassa 275/40-17 Kumho Ecsta SPT -renkaissa edessä ja takana katuajossa 2,6 bar, säädetty kylmänä. Tasaisesti ovat kuluneet ja ajotuntuma on ollut hyvä, vaikka välillä tulee luukutettua mutkapätkiäkin, tietä ja donitsia.
Radalla renkaiden lämmönnousun jälkeen säädin 2,8 bariin ja sillä toimivat hyvin.

Radalla renkaiden lämmönnousun jälkeen säädin 2,8 bariin ja sillä toimivat hyvin.
Re: Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
Kyllähän nipponin poika osaatehdä sellasia autoja jotka kestää. Eikä niihin tarvitse vaihdella alapalloja 30-50 tuhannen Km välein. Näihin meidän ihannoimiin amerikan herkkuihin pitää värkätä vähän väliä jotakin. Näihin meidän omistamiin mustangeihin sopii sama vertaus kuin harlikkaan. Maailman kallein puolivalmista.Firebolt kirjoitti:Mitä, voiko japanialaiset keksiä jotain kestävää? Eihän se ole ympäristöystävällistä...
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
Näinhän se on. Onneks on poni ja harrikka, yhessähä niistä tulee kokonainen, v6 + v2 = v8 
Japanialaiset tekevät autonsa niin että ne kestäisivät 3 vuotta ja ne kierrätettäisiin sen jälkeen. Se vaan on niiden kulttuuri...

Japanialaiset tekevät autonsa niin että ne kestäisivät 3 vuotta ja ne kierrätettäisiin sen jälkeen. Se vaan on niiden kulttuuri...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
Tuo Roush ohjasi laittaan kylmään 275/40/18 kumiin 32 psi, eikös se ole 2.4 bar....tuntuu kyl vähältä, tosin kyl se tasasesti on kulunut tuon 10 000 km ajan...
kertokaapa mielipiteenne, tosin enhän minä sillä radalla ai pyöriäkkään kun ei oo kuin 1½ rannetta ja 1 nilkka
kertokaapa mielipiteenne, tosin enhän minä sillä radalla ai pyöriäkkään kun ei oo kuin 1½ rannetta ja 1 nilkka

Re: Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
Joo kaara oot kyl ihan oikeassa nyt kun on asiaa oikein kypsytellyt niin se 2,5 olis varmaan pitkällä laukalla parempi...ihan oikeassa olet ensiasennus Cooperithan siellä kopisee alla.....
Re: Renkaiden ilmanpaineet (oikeat)
Viikonloppuna vedettiin reeniä koko päivä (klo 10.00 – 18.00) BMW:llä Alastarossa, noin 4 tuntia oli koko ajoaika radalla. Ajo suoritettiin 3 kuskin voimin.
Aamulla lämpötila noin +2 astetta, renkaiden kylmäpaineet 1,7 bar ympäri.
Paineet nousivat noin 2,2 - 2,3 bar, joka on tuolle autolle ja renkaalle aika hyvä.
Rengas Hankook Ventus RS2, 205/50 R 15.
Rengaspaineet pysyivät tuolla alueella vaikka ilmanlämpö nousi +17 asteeseen, radan lämpöä ei mitattu mutta sekin varmasti nousi lähes +20 astetta aamun kylmästä.
Vanhoilla renkailla mentiin noin 1.36 aikoja, oli vielä ranteet kohmeessa.
PS. Fiat 500 paiskoi 1.26 aikoja!
Aamulla lämpötila noin +2 astetta, renkaiden kylmäpaineet 1,7 bar ympäri.
Paineet nousivat noin 2,2 - 2,3 bar, joka on tuolle autolle ja renkaalle aika hyvä.
Rengas Hankook Ventus RS2, 205/50 R 15.
Rengaspaineet pysyivät tuolla alueella vaikka ilmanlämpö nousi +17 asteeseen, radan lämpöä ei mitattu mutta sekin varmasti nousi lähes +20 astetta aamun kylmästä.
Vanhoilla renkailla mentiin noin 1.36 aikoja, oli vielä ranteet kohmeessa.
PS. Fiat 500 paiskoi 1.26 aikoja!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.