fox 5.0 pakosarja + lambda
- jtb79
- Aktiivi
- Auto: 1993 GT, 1999 3.8
fox 5.0 pakosarja + lambda
Auttakee avutonta. Pitäisi saada pakosarja irti. Niin no, kaikki muut pultit on irti mutta toinen putkeen menevä vielä kiinni, kun pers.....n lambda on tiellä. Lambdahylsältä meinaa mennä niskat nurin ja aika ahdas väli on sitä oikein voimalla vääntää tavallisella lenkillä. Onko ainut vaihtoehto laittaa etuputki poikki ja osina pois? No mutta siinäpä hyvä tekosyy laittaa putkikin uusiksi...
Ford Mustang GT '93, AOD
Ford Mustang 3.8 '99, 4R70W
Ford Ranger '16 2.2 "arkipeli"
Ford Focus ST170 '02 "ratapeli"
Honda 1000XL mopedi
Ford Mustang 3.8 '99, 4R70W
Ford Ranger '16 2.2 "arkipeli"
Ford Focus ST170 '02 "ratapeli"
Honda 1000XL mopedi
- jtb79
- Aktiivi
Re: fox 5.0 pakosarja + lambda
Juuri uusien peltisarjojen takia kyselin ja arvelinkin, että jollain on ollut sama ongelma kun alkuperäistä putkea irrottaa. Lambdat on varmasti tiukassa ja tilaa tehdä töitä ei juuri ole. Laitan siis h-putken poikki ja varmaan tulee nyt uusittua sekin. Samalla puolittuu cattien lukumäärä kahteen. Katsastuksessa ei varmaan ongelmia tule kun eivät tähäänkään mennessä ole arvoja saaneet kun ilmapumppu ei kuitenkaan poistu.
Pari vuotta sitten ite vaihtelin alkuperäiset pakosarjat BBK:n vastaaviin, ja H-putkiston X:ään. Nivelellä ja jatkovarsilla alta päin onnistui lambdoja irroittamatta irroittaa H-putki ehjänä.
Ostin suosilla uudet lambdat X-putkistoon.
Ostin suosilla uudet lambdat X-putkistoon.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- jtb79
- Aktiivi
Samallahan se tuossa lähtis. Vaikuttaako pumppu katsastukseen? Rekisteriotteessa maaginen teksti vähäpäästöinen. Ehkä 2kpl cattia varmaan hoitaa sen puolen.
[quote="kaara91"]Mulla merkattu ilmapumppu rekisteriotteeseen.Malli -91, Joten mulla sitä ei voi poistaa. /quote]
Tarviiko sen ilmapumpun myös toimia vai riittääkö että se on paikallaan?

Tarviiko sen ilmapumpun myös toimia vai riittääkö että se on paikallaan?

-Jukka-
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
Tarttee ilmeisestikkin. Mulla se lähtee pois ku jaksan irrottaa, ei se enää oo kytkettykkää eikä mulla ees oo kattejakaa enää. Mut mulla onki jo vanha paska toi romu...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Ihan joka paikkaan ei kannata mennä leimalle jos pumppu puuttuu ja se papereissa on. Mulla lukee eikä ole pumppua ollut aikoihin. 

- jtb79
- Aktiivi
Tähän mennessä pohjanmaalla katsastuksessa, kun on työnnetty pilliä putkeen ja katsastusmies huokaisee pitkään kun saa kuulla, että autossa on ilmapumppu, pakokaasutesti on tehty hieman kierroksia nostamalla ja that's it. Että saavat hieman lukemia näyttöön kuulemma. Minulla rekisteriotteessa lukee vain vähäpäästöinen, ei mitään mainintaa pumpusta => pumppu veks ja koittamaan.
- hannu
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
niin kuin Ville aikaisemmin jo kirjoittikin, kyllä se putkisto sieltä alas tulee ilman lambdojen irroitusta, parilla nivelellä varustetulla jatkolla, voi olla että laipan mutterit/pultit ovat KIINNI, mutta etkös sinä ole pakosarjojakin vaihtamassa... nimimerkillä; "muutamat" putkistot ja pakosarjat fox ja sn-koppasiin tullut vaihdettua 

- jtb79
- Aktiivi
Juu, homma lähti alkuun pelkkien sarjojen vaihtamisella mutta kyllä nyt tulee tehtyä koko remontti kun nyt kerran on aloittanut. Kerrankin tässä tapauksessa pakosarjan laipan mutteri ei ollut mitenkään lujassa eli ihan kohtuudella sai ekan irti. Eli huomenna koitan nivelien kanssa ryömiä auton alle ja saada toisenkin mutterin pois.
- jtb79
- Aktiivi
... mutta toinen mutteri ei. Eipä inahtanutkaan eli katkaisuhommiksi meni. Auto on vain pukkien päällä, joten liian vähän tilaa, että olisi päässyt kunnolla niveljatkojen kanssa töihin. Kuskin puolella on hieman enemmän tilaa ja lambdakaan ei ole tiellä niin se pakosarja lähti jo pois. Tosin voimalla pultit poikki. Samalla tuli selväksi, että putkellekin on tehtävä jotain. Ihan selvästi jo vaihtokunnossa. Putkityöt jatkuu...
Katit laipoilla kiinni ja leiman jälkeen hylylle pölyyttymään.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Vähän huono kuva kun on otettu käsivaralta kännykällä vastavaloon mutta kyllä siitä mun pointin näkee. Kuvassa Magnaflow:n keraaminen high flow katalysaattori kuvattu valaisinta vasten. Klikkaamalla isommaksi jos tarvitsee tutkia tarkemmin.kaara91 kirjoitti:Ootteko tutkineet asiaa. Nuo katalysaattorit on väljin paikka pakoputkistossa.
...
Muutenkin noissa paremmissa aftermarket putkissa on high flow katalysaattorit, verrattuna alkuperäisiin filttereihin.

- jtb79
- Aktiivi
no niinhän siinä kävi, että mopo karkasi käsistä. kenellekään ei varmaan koskaan ole niin käynyt... uusia pakosarjoja odotellessa ja putket on pois alusta joutuu puhdistukseen. pitikin mennä koskemaan ja puhdistamaan ensin vain yhdestä kohtaa ja nyt on sitten käytävä koko pohja läpi. sinänsä mitään vikaa ei ole mutta pakko viedä loppuun kun kerran on aloittanut. vaikka eihän sitä sieltä näe kuinka puhdas se on...
putkesta sitten. satuin törmäämään motonetissä irtotavarana valmiiseen x-palaan eli nyt tulee tehtyä putki itse. koko on "vain" 2,5" mutta se riittää minulle.
putkesta sitten. satuin törmäämään motonetissä irtotavarana valmiiseen x-palaan eli nyt tulee tehtyä putki itse. koko on "vain" 2,5" mutta se riittää minulle.