
Musseprojekti, GT -88
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
- Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Musseprojekti, GT -88
Mitähän mahtaa kuulua tälle projektille tätä nykyä? Vai onko nissanit sun muut bimmerit vieny kaikki mehut? 

Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Re: Musseprojekti, GT -88
Itse asiassa on taas vaihteeksi osien haalinta kesken. kaaria piti päästä alottelemaan tällä vkolla, mutta menee ens vkoon. Kardaani pitäis saada tilattua ja sovittaa downpipet ja ahtoputket. Myös imusarjan yläosa uupuu.
Cerwini's:ltä tilasin stalker/cobra korisarjan. Summitilta tulossa harwoodin factory style elii nk. bolt on kuitutakaluukku ja lexan takasivulasit ja takaikkuna. Jotain renkaan tynkää kans puskee ja centerlinen sundance dagger -vanteet pitäis jostain haalia, niistä on kysely inessä brittein saarilta.
Hommia piisaa, mut on sitä valoa jo siellä tunnelin päässä!
Cerwini's:ltä tilasin stalker/cobra korisarjan. Summitilta tulossa harwoodin factory style elii nk. bolt on kuitutakaluukku ja lexan takasivulasit ja takaikkuna. Jotain renkaan tynkää kans puskee ja centerlinen sundance dagger -vanteet pitäis jostain haalia, niistä on kysely inessä brittein saarilta.
Hommia piisaa, mut on sitä valoa jo siellä tunnelin päässä!
Re: Musseprojekti, GT -88
Pidäppä meidät ajantasalla millainen tuo kuitutakaluukku ja lexan ikkuna on sitten ihan oikeasti. Eli on ok rallirautoon vai voisko jopa harkita katseen kestävään katuautoonkin?antonmies kirjoitti:Summitilta tulossa harwoodin factory style elii nk. bolt on kuitutakaluukku ja lexan takasivulasit ja takaikkuna.

Zemppiä projektiin...
Re: Musseprojekti, GT -88
No tokihan katseen kestää! Onhan se kuvailtu "These high-quality, bolt-on trunk lids by Harwood are the standard by which the others are judged. They're hand-laid in carefully made molds by experienced craftsmen to ensure the best possible fit and finish."
Eli toisinsanoen paketissa voitulla mitä tahansa. Pitää vaan toivoa, että jenkistä tulisi edes yksi tuote, joka ei olisi tyypillinen amerikkalainen puolivalmiste: tuo takaluukku
Ja katuautohan tuostakin on tulossa, voi kyllä olla, että hajoaa katseesta


Ja katuautohan tuostakin on tulossa, voi kyllä olla, että hajoaa katseesta

Re: Musseprojekti, GT -88
Täällä on tapahtunut loivaa edistystä. On tullut turvakaarta, apurunkoa, peltitöitä. Vielä on paljon nykerrystä tekemättä, mutta alkaa pikkuhilja näyttämään, että kiesi saattaa vielä valmistuakin.

Apurunko sivulta

Potero jarrun pääsylintereille.
Lisää matskua ja kerrontaa täällä
Apurunko sivulta
Potero jarrun pääsylintereille.
Lisää matskua ja kerrontaa täällä
- mercstang
- Aktiivi
- Viestit: 112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95
Re: Musseprojekti, GT -88
antonmies kirjoitti:No tokihan katseen kestää! Onhan se kuvailtu "These high-quality, bolt-on trunk lids by Harwood are the standard by which the others are judged. They're hand-laid in carefully made molds by experienced craftsmen to ensure the best possible fit and finish."![]()
Eli toisinsanoen paketissa voitulla mitä tahansa. Pitää vaan toivoa, että jenkistä tulisi edes yksi tuote, joka ei olisi tyypillinen amerikkalainen puolivalmiste: tuo takaluukku
Ja katuautohan tuostakin on tulossa, voi kyllä olla, että hajoaa katseesta
Hei oletko punninnut paljonko on painoeroa kuituluukku/lexan yhdistelmällä verrattuna alkup. pelti/lasi...?
Re: Musseprojekti, GT -88
En vielä päässyt mittaamaan, kun on rahti vasta tuloillaan Summitista johtuneen viivästyksen takia. Veikkaan, että uusi yhdistelmä painaa alle puolet nykyisestä.
Re: Musseprojekti, GT -88
Korisarja tuli eilen, samoin summitilta tuo harwoodin takaluukku. En ole sitä kun vasta laatikosta pälyillyt, mutta paremmalta se näyttää pinnaltaan kuin orkkis. Eli jos auto olisi musta, sen voisi käytännössä tuollaisenaan laittaa paikalleen!
Samoin Cervinin korisarja ontodella asiallinen. Helvetin kallis rahtikuluineen kylläkin, mutta eipä sekään halpaa olisi ollut, että maalari hinkuttaa jotain korkkiruuvin muotoisia knock offeja paikalleen...
Pitää punnita takaluukku kun saan aikaiseksi otettua vanhan irti.
Eilen sain umpeutettua sen penkin siirtoa varten tehdyn reiän ja tuulilasin alapuolelle poikkiputken. Eipä siinä voi muuta sanoa, että pallokarvikoneella tehty sauma näyttää ihan järkyttävältä tiggisaumaan verrattuna. Onneks jää piiloon!
Sit pitäis päättää teenkö kaaret etutolppiin vielä asti...
Enää puuttuu penkinpaikat ja reikälevyt kaarien ja korin väliin muutamaan kohtaan (a-pilariin, b-pilariin ja ehkä helmakotelon ja pitkittäisen alaputken väliin).
edit: Saa nähdä, saako moottoridynon kondikseen, että voisi tuon koneen ajaa siinä ennen ku lähtee hurmuuttelemaan baanalle. Toki sillä nyt sellaista merkitystä ole, kun tilasin askiin limpun J&W:ltä vähä perskarvatuntumalla. Stallspeedi on 3000-3500 alueella, minkä veikkaan olevan aika realistinen kierrosnopeus maksimiväännölle. Pitää vaan laittaa askille kunnon öljynjäähdytin ja redlinet sisään. Samalla tuli kans the wheel vetolevy sieltä j&w:ltä, ni ei ihan heti tarvi pelätä, et limppu/vetolevypaketti tulee ultrabellin läpi...
Samoin Cervinin korisarja ontodella asiallinen. Helvetin kallis rahtikuluineen kylläkin, mutta eipä sekään halpaa olisi ollut, että maalari hinkuttaa jotain korkkiruuvin muotoisia knock offeja paikalleen...
Pitää punnita takaluukku kun saan aikaiseksi otettua vanhan irti.
Eilen sain umpeutettua sen penkin siirtoa varten tehdyn reiän ja tuulilasin alapuolelle poikkiputken. Eipä siinä voi muuta sanoa, että pallokarvikoneella tehty sauma näyttää ihan järkyttävältä tiggisaumaan verrattuna. Onneks jää piiloon!
Sit pitäis päättää teenkö kaaret etutolppiin vielä asti...
Enää puuttuu penkinpaikat ja reikälevyt kaarien ja korin väliin muutamaan kohtaan (a-pilariin, b-pilariin ja ehkä helmakotelon ja pitkittäisen alaputken väliin).
edit: Saa nähdä, saako moottoridynon kondikseen, että voisi tuon koneen ajaa siinä ennen ku lähtee hurmuuttelemaan baanalle. Toki sillä nyt sellaista merkitystä ole, kun tilasin askiin limpun J&W:ltä vähä perskarvatuntumalla. Stallspeedi on 3000-3500 alueella, minkä veikkaan olevan aika realistinen kierrosnopeus maksimiväännölle. Pitää vaan laittaa askille kunnon öljynjäähdytin ja redlinet sisään. Samalla tuli kans the wheel vetolevy sieltä j&w:ltä, ni ei ihan heti tarvi pelätä, et limppu/vetolevypaketti tulee ultrabellin läpi...
Re: Musseprojekti, GT -88
vannemitoitusta rupesin tohkaamaan. Viitsisikö kukaan mitata kuinka sisälle orkkisvanne jää pyöränkaareen nähden? Ei taida ihan 9" vannetta saada eteen, kun on nuo sn95 olka-akselit ja navat. Ne vissiin levittää 7mm/puoli?
edit: niin, ton napapaketin osanumero (F6Z 7FA) viittaa 96+ malliin, joten levitystä tulee koko homona. Eli nyt pitäis metsästää jostain 94-95 nikaleet, tai löytää jostain sopiva 9" vanne isommalla BS:llä. Tai tyytyä kapeampaan vanteeseen...
edit: niin, ton napapaketin osanumero (F6Z 7FA) viittaa 96+ malliin, joten levitystä tulee koko homona. Eli nyt pitäis metsästää jostain 94-95 nikaleet, tai löytää jostain sopiva 9" vanne isommalla BS:llä. Tai tyytyä kapeampaan vanteeseen...
Re: Musseprojekti, GT -88
2005-up vanne?antonmies kirjoitti:tai löytää jostain sopiva 9" vanne isommalla BS:llä. Tai tyytyä kapeampaan vanteeseen...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Musseprojekti, GT -88
Auto ollut tuolla tallissa keräämässä pölyä ja motivaatiota. KOska kukaan ei sitä ostanutkaan, tuumasin (jälleen), että tehdäänpä nyt taas.
Pitkän tohkailun jälkeen tuumasin, että haluan auton, en meksikolaista vankilaa, joten liipasin kaaret ulos. Samalla pedal box sai lähtöpassit. Pakitin tosin sen verran, että leipasin jarrupolkimen alueen siitä erikseen ja ymppään tulipeltiin väärinpäin. Tämä (myös) siksi, että menin heivaamaan pedaaliasetelman metalliromuun myöhemmin muistaakseni, että sihän tukee myös rattia... Eli jarrupolkimen/rattiakselin asennus/tukiraudalle olisi tarvetta, varmaan jollain jäänyt?
Ja kun karsittiin kaaret, niin samalla jousi kuppipulkatkin joutamolle. Eli oli tosi hyvä juttu, kun syksyllä heivasin orkkispulkat TULEEN ja sieltä romuun
Noo, josko sitä kattelis jonkun sisustasetin jostain, alkuun nyt pääsis tietty pelkillä etupenkeillä. Kellään jäänyt mitään lojumaan, vai onko kaikki menneet TULEEN?
Apurunkoasia hieman vaivaa päätä. Amerikkalaisia puolivalmisteita on kaksi (aje ja upr) ja sitten se orkkis. Puolivalmisteista upr olisi suoraan käytettävissä (tukivarret hitsattu miten sattuu), ajeen pitäisi tehdä töitä "vähän enemmän". Ei isosta kyse, mutta kun ei jaksaisi alkaa. Onneksi en heivannut orkkista joutamolle syksyllä, kun romulava oli pihassa.
Runpujarrut sai kunnian siirtyä eläkkeelle ja tulossa siis oe tavaraa 11.65 levyillä.
Masennuksen alhoissa on menty, nyt hommassa on selkeähkö fokus. Katotaan mihin riittää
Täällä kuvamatskua ja jauhantaa
Pitkän tohkailun jälkeen tuumasin, että haluan auton, en meksikolaista vankilaa, joten liipasin kaaret ulos. Samalla pedal box sai lähtöpassit. Pakitin tosin sen verran, että leipasin jarrupolkimen alueen siitä erikseen ja ymppään tulipeltiin väärinpäin. Tämä (myös) siksi, että menin heivaamaan pedaaliasetelman metalliromuun myöhemmin muistaakseni, että sihän tukee myös rattia... Eli jarrupolkimen/rattiakselin asennus/tukiraudalle olisi tarvetta, varmaan jollain jäänyt?
Ja kun karsittiin kaaret, niin samalla jousi kuppipulkatkin joutamolle. Eli oli tosi hyvä juttu, kun syksyllä heivasin orkkispulkat TULEEN ja sieltä romuun

Apurunkoasia hieman vaivaa päätä. Amerikkalaisia puolivalmisteita on kaksi (aje ja upr) ja sitten se orkkis. Puolivalmisteista upr olisi suoraan käytettävissä (tukivarret hitsattu miten sattuu), ajeen pitäisi tehdä töitä "vähän enemmän". Ei isosta kyse, mutta kun ei jaksaisi alkaa. Onneksi en heivannut orkkista joutamolle syksyllä, kun romulava oli pihassa.
Runpujarrut sai kunnian siirtyä eläkkeelle ja tulossa siis oe tavaraa 11.65 levyillä.
Masennuksen alhoissa on menty, nyt hommassa on selkeähkö fokus. Katotaan mihin riittää

Täällä kuvamatskua ja jauhantaa
Re: Musseprojekti, GT -88
Eikö kellään oo jääny sitä jarrupolkimen / ohjausakselin asennus/tukirautaa?
Re: Musseprojekti, GT -88
Aloin turaamaan laturille tellinkiä, ja sain paikan jyvälle. Toi etutuki tulee 10mm kamasta, et saa laturin alemmalle korvakkeelle tehtyä kierteen. Asentoanturille tulee pidike samaan nikaleeseen, ellen sitten laita toiselle puolelle.

Enempi tarinantynkää täällä



Enempi tarinantynkää täällä
Re: Musseprojekti, GT -88
Näyttää hieman monimutkaiselta, sory.
Minä toteutin tuon laturin kiinnikkeen kuvan mukaisesti. Tuota sovitepalaa tietenkin voisi hieman keventää. Hyvin on kyydissä kestänyt noissa ratakisoissakin.
Minä toteutin tuon laturin kiinnikkeen kuvan mukaisesti. Tuota sovitepalaa tietenkin voisi hieman keventää. Hyvin on kyydissä kestänyt noissa ratakisoissakin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.