Kevään ratapäivä 2.6.2012
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
Musta alkaa tuntua, että nää vanhat mestarit, jotka pystyy hahmottamaan ton reitin parhaiten huolestuvat enemmän siitä, etteivät pärjääkkään, kun kaikenmaailman lyhytmuistiset pystyy pitämään vauhtia yllä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
kaara91 kirjoitti:Jos noita erikoisuuksia kaipaa Tuumaslaalomiin, voisin ehdottaa ratasuunnittelijoille esim. seuraavan lisäjipon johonkin tapahtumaan. Tehdään jossain kohtaa rataa umpikuja, jossa etupuskurilla kosketetaan korkeampaa keilaa, niin että se heilahtaa ja sen jälkeen peruutetaan kuja takaisin ja käännetään auto ja homma jatkuu paluureittiä pitkin takaisin. Näin saadaan myös peruutusvaihteelle käyttöä ja aikoihin hajontaa kun radan vaikeusaste ja kuljettajan arviointikyky joutuu näin kovemmalle koetukselle. Parhaat voi tuossa kohtaa näyttää noita kuuluisia elokuva käännöksiä.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Kevään ratapäivä 2012
Toi oli jo 2009 natikoissa pidetyissä slalomissa käytössä toi peruuttelu.. ei se oikein mun mielestä toimi.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Kevään ratapäivä 2012
Kun ajetaan rataa tai slalomia on syytä tarkasti tutustua rataan.
Jos radan tekijöitä olisi useampi, niin samalla tulisi rata myös tutuksi.
Olen useasti kävellyt kaikki suomen radat läpi, miettinyt ajolinjoja, jarrutuspaikkoja, ym.
Slalomratoja olen tehnyt usean vuoden ajan ja yrittänyt opastaa ajajia ratojen kiemuroihin.
MUTTA niin kuin rata-ajossa, rallissa ja slalomissa on ajatusten ja katseen oltava seuraavassa paikassa minne halutaan mennä, selvitä etukäteen minne haluat seuraavaksi mennä.
Jos jäät tuijottamaan yhtä keilaa niin toinen tulee jo silmille eikä kädet ja jalat toimi oikein.
Jos eksyt, et tiedä minne olet menossa -> tutustu rataan tarkemmin.
Turha jännittäminen pois ja katse tulevaan.
Jos radan tekijöitä olisi useampi, niin samalla tulisi rata myös tutuksi.
Olen useasti kävellyt kaikki suomen radat läpi, miettinyt ajolinjoja, jarrutuspaikkoja, ym.
Slalomratoja olen tehnyt usean vuoden ajan ja yrittänyt opastaa ajajia ratojen kiemuroihin.
MUTTA niin kuin rata-ajossa, rallissa ja slalomissa on ajatusten ja katseen oltava seuraavassa paikassa minne halutaan mennä, selvitä etukäteen minne haluat seuraavaksi mennä.
Jos jäät tuijottamaan yhtä keilaa niin toinen tulee jo silmille eikä kädet ja jalat toimi oikein.
Jos eksyt, et tiedä minne olet menossa -> tutustu rataan tarkemmin.
Turha jännittäminen pois ja katse tulevaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Kevään ratapäivä 2012
Näin sivusta seuraajana ja toivottavasti myös tänä kesänä pääsen ite ajamaan, niin ainakin viime kesän Fun runissa huomasin että aika monelle sattui hahmotusvirhe radalla ja se kierros meni pipariks! Kyllä se auttaisi suuresti suoritukseen jos radan hahmotus olisi helppoa, ja saisi keskittyä vaan siihen vauhdin säännöstelyyn! Eli lappu lattiassa!
Ei vaan, tänä kesänä aion osallistua elämäni ensimmäiseen slalom-kisaan, ja tiedän että rataan pitää tutustua hyvin ja suunnitella aina jo sen seuraavan kurvin läpimenoa, mutta silti jännittää just se asia että ei poikkea radalta ulos, jolloin se kerta on auttamattomasti pilalla! Ja toiset oppii radat nopeasti ja toiset ei, vaikka ois kuinka "kilpakuski"! Eikä toisaalta taas oo mitään järkeä osallistua koko skabaan jos siellä meinaa vaan körötellä, että pysyisi oikealla reitillä.
No toivottavasti kumminkin pääsen tänä kesänä kokeilemaan, meni se sitten miten tahansa!

Ei vaan, tänä kesänä aion osallistua elämäni ensimmäiseen slalom-kisaan, ja tiedän että rataan pitää tutustua hyvin ja suunnitella aina jo sen seuraavan kurvin läpimenoa, mutta silti jännittää just se asia että ei poikkea radalta ulos, jolloin se kerta on auttamattomasti pilalla! Ja toiset oppii radat nopeasti ja toiset ei, vaikka ois kuinka "kilpakuski"! Eikä toisaalta taas oo mitään järkeä osallistua koko skabaan jos siellä meinaa vaan körötellä, että pysyisi oikealla reitillä.

No toivottavasti kumminkin pääsen tänä kesänä kokeilemaan, meni se sitten miten tahansa!

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
Nollakerran kokemuksella, sulla on ainakin lähtöasetelma kohdallaan. Totta joka sanaTopias74 kirjoitti:Näin sivusta seuraajana ja toivottavasti myös tänä kesänä pääsen ite ajamaan, niin ainakin viime kesän Fun runissa huomasin että aika monelle sattui hahmotusvirhe radalla ja se kierros meni pipariks! Kyllä se auttaisi suuresti suoritukseen jos radan hahmotus olisi helppoa, ja saisi keskittyä vaan siihen vauhdin säännöstelyyn! Eli lappu lattiassa!![]()
Ei vaan, tänä kesänä aion osallistua elämäni ensimmäiseen slalom-kisaan, ja tiedän että rataan pitää tutustua hyvin ja suunnitella aina jo sen seuraavan kurvin läpimenoa, mutta silti jännittää just se asia että ei poikkea radalta ulos, jolloin se kerta on auttamattomasti pilalla! Ja toiset oppii radat nopeasti ja toiset ei, vaikka ois kuinka "kilpakuski"! Eikä toisaalta taas oo mitään järkeä osallistua koko skabaan jos siellä meinaa vaan körötellä, että pysyisi oikealla reitillä.![]()
No toivottavasti kumminkin pääsen tänä kesänä kokeilemaan, meni se sitten miten tahansa!


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Kevään ratapäivä 2012
ilman muuta mukaan, hauskanpitoahan tämä kuitekin onTopias74 kirjoitti:Näin sivusta seuraajana ja toivottavasti myös tänä kesänä pääsen ite ajamaan, niin ainakin viime kesän Fun runissa huomasin että aika monelle sattui hahmotusvirhe radalla ja se kierros meni pipariks! Kyllä se auttaisi suuresti suoritukseen jos radan hahmotus olisi helppoa, ja saisi keskittyä vaan siihen vauhdin säännöstelyyn! Eli lappu lattiassa!![]()
Ei vaan, tänä kesänä aion osallistua elämäni ensimmäiseen slalom-kisaan, ja tiedän että rataan pitää tutustua hyvin ja suunnitella aina jo sen seuraavan kurvin läpimenoa, mutta silti jännittää just se asia että ei poikkea radalta ulos, jolloin se kerta on auttamattomasti pilalla! Ja toiset oppii radat nopeasti ja toiset ei, vaikka ois kuinka "kilpakuski"! Eikä toisaalta taas oo mitään järkeä osallistua koko skabaan jos siellä meinaa vaan körötellä, että pysyisi oikealla reitillä.![]()
No toivottavasti kumminkin pääsen tänä kesänä kokeilemaan, meni se sitten miten tahansa!




- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
hannu kirjoitti:ilman muuta mukaan, hauskanpitoahan tämä kuitekin onTopias74 kirjoitti:Näin sivusta seuraajana ja toivottavasti myös tänä kesänä pääsen ite ajamaan, niin ainakin viime kesän Fun runissa huomasin että aika monelle sattui hahmotusvirhe radalla ja se kierros meni pipariks! Kyllä se auttaisi suuresti suoritukseen jos radan hahmotus olisi helppoa, ja saisi keskittyä vaan siihen vauhdin säännöstelyyn! Eli lappu lattiassa!![]()
Ei vaan, tänä kesänä aion osallistua elämäni ensimmäiseen slalom-kisaan, ja tiedän että rataan pitää tutustua hyvin ja suunnitella aina jo sen seuraavan kurvin läpimenoa, mutta silti jännittää just se asia että ei poikkea radalta ulos, jolloin se kerta on auttamattomasti pilalla! Ja toiset oppii radat nopeasti ja toiset ei, vaikka ois kuinka "kilpakuski"! Eikä toisaalta taas oo mitään järkeä osallistua koko skabaan jos siellä meinaa vaan körötellä, että pysyisi oikealla reitillä.![]()
No toivottavasti kumminkin pääsen tänä kesänä kokeilemaan, meni se sitten miten tahansa!![]()
... vai onko sittenkään..
![]()



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Kevään ratapäivä 2012
Hyvä hyvä, tervetuloa kokeilemaan slaalomia. Niin ja ihan by the way JNB:llä on ainakin yksi slalomkisa voitettu. Alkaako olemaan jo valmiina liikenteeseen?Topias74 kirjoitti:Näin sivusta seuraajana ja toivottavasti myös tänä kesänä pääsen ite ajamaan, niin ainakin viime kesän Fun runissa huomasin että aika monelle sattui hahmotusvirhe radalla ja se kierros meni pipariks! Kyllä se auttaisi suuresti suoritukseen jos radan hahmotus olisi helppoa, ja saisi keskittyä vaan siihen vauhdin säännöstelyyn! Eli lappu lattiassa!![]()
Ei vaan, tänä kesänä aion osallistua elämäni ensimmäiseen slalom-kisaan, ja tiedän että rataan pitää tutustua hyvin ja suunnitella aina jo sen seuraavan kurvin läpimenoa, mutta silti jännittää just se asia että ei poikkea radalta ulos, jolloin se kerta on auttamattomasti pilalla! Ja toiset oppii radat nopeasti ja toiset ei, vaikka ois kuinka "kilpakuski"! Eikä toisaalta taas oo mitään järkeä osallistua koko skabaan jos siellä meinaa vaan körötellä, että pysyisi oikealla reitillä.![]()
No toivottavasti kumminkin pääsen tänä kesänä kokeilemaan, meni se sitten miten tahansa!
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
-
- Mega-addikti
- Viestit: 819
- Liittynyt: 14 Kesä 2011, 20:32
- Auto: Ford Thunderbird SC -93
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Kevään ratapäivä 2012
Mulla ei vain saata tulla ärräpäitä, vaan ihan takuuvarmasti tulee!Homer65 kirjoitti:hannu kirjoitti:ilman muuta mukaan, hauskanpitoahan tämä kuitekin onTopias74 kirjoitti:Näin sivusta seuraajana ja toivottavasti myös tänä kesänä pääsen ite ajamaan, niin ainakin viime kesän Fun runissa huomasin että aika monelle sattui hahmotusvirhe radalla ja se kierros meni pipariks! Kyllä se auttaisi suuresti suoritukseen jos radan hahmotus olisi helppoa, ja saisi keskittyä vaan siihen vauhdin säännöstelyyn! Eli lappu lattiassa!![]()
Ei vaan, tänä kesänä aion osallistua elämäni ensimmäiseen slalom-kisaan, ja tiedän että rataan pitää tutustua hyvin ja suunnitella aina jo sen seuraavan kurvin läpimenoa, mutta silti jännittää just se asia että ei poikkea radalta ulos, jolloin se kerta on auttamattomasti pilalla! Ja toiset oppii radat nopeasti ja toiset ei, vaikka ois kuinka "kilpakuski"! Eikä toisaalta taas oo mitään järkeä osallistua koko skabaan jos siellä meinaa vaan körötellä, että pysyisi oikealla reitillä.![]()
No toivottavasti kumminkin pääsen tänä kesänä kokeilemaan, meni se sitten miten tahansa!![]()
... vai onko sittenkään..
![]()
Ainakin sillon ku on mun vuoro
!!!! Muilla on siis hauskaa, tai on mullakin, mutta saattaakyllä ärräpäitkin tulla
.


(Thunderbird SC -90)
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
Re: Kevään ratapäivä 2012
En oo vielä kerenny perehtymään cobraan ollenkaan, kun täytyy se lintu saada ensin alta pois! Lisäsin siitä projektista pari uutta kuvaa nettiautoon jos jotain kiinnostaa käydä tsiigaamassa missä mennään! Heti sen jälkeen vaihdan cobraan vakio kytkimen ja ajan sen Motestiin säätöön! 

Re: Kevään ratapäivä 2012
No ei ole Topiaksella ainakaan autosta kiinni slaalomimenestys (tuliks menestyspaineita ratin ja penkin väliin?). Eiköhän kuitenkin voittajia ole ne kaikki, ketkä radalle uskaltautuvat.
JNB:llä on voitettu aikas montakin cupin osakilpailua. Montakos Ilkka sillä voitti, enemmän kuin yhden? Itsekin kerran sitä lainasin Hakuninmaalla ja pohjathan sillä tuli.
JNB:llä on voitettu aikas montakin cupin osakilpailua. Montakos Ilkka sillä voitti, enemmän kuin yhden? Itsekin kerran sitä lainasin Hakuninmaalla ja pohjathan sillä tuli.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Kevään ratapäivä 2012
Joo täytyy myöntää, että paineita on myös sen vuoksi että autosta ei menestys ole kiinni, vaan kuskista!
Mutta en minäkään ole seppä syntyessäni, varmaan menee kisa jos toinenkin opetteluun, mut hauskaa se tulee varmasti olemaan ja odotan sitä innolla ja jännityksellä!! 


Re: Kevään ratapäivä 2012
Hieno homma, lisäopasteita jännittäjille! 

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
MIstään jännittämisestä oo kyseTopias74 kirjoitti:Hieno homma, lisäopasteita jännittäjille!

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey