RASVAA KONEESEEN YM.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä

RASVAA KONEESEEN YM.

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Joo voi olla et tätä aihetta käsiteltykkin, en jaksanut selata.. mitä oljyjä käytätte viripannuissa? oisko toi castrol racing 20/50 kova sana? entäs oikea paras öljy C4-lootaan? joo mun täytyy myös hommata lauhdutin tomaatille, ei varmaan hullumpaa laittaa lisäsuodatin väliin, ei toi laatikon oma maailman paras..
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jos on nyky ajan välyksille rakennettu mylly, voi ola ehkä liian tönkköä tavaraa, mut vanhempien välyksille käypä litku öljyistä on varmasti monta kuppikuntaa. Itse laitan mtä milloinkin nyt viimeiset 2 vuotta olen käyttänyt nesteen 20/50, kun on niitä välyksiä aiemmin käytin mobilin 10/40 oilia, ja seuraava pata jonka teen saa taas motiloilit sisuksiinsa. Öljy kuin öljy voitelee kyllä riittävästi, tietenkin viiri vehkeet kaipaa hiukan eri litkuja, se ei taas ole minun ongelma kun ei ole virutettu niin hirmuisesti. Vaki tai lähes vaki pata toimii normaali öljyillä riittävästi hyvin, putsarin kun muistaa vaihtaa joka öljyille se riittää pitämään lakrut kunnosa, ja tietenkin riittävä määrä öljyä myllyssä ja riittävän usein vaihdettuna. Itse vaihdan siinä 4-5 tuhannenkilsan välein öljyt ja putsarin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

joskus 10 vuotta sitte tehty pata, on siellä kait takomukeja römpötinokkka ja muita virityskalikoita palikoita, kyllä se naukaseeki komiasti.. kyllä varmaan kaikki vähän kalliimmat nykyöljyt on hyviä,mielenkiintoista kuulla et mitä viriviriukot käyttää masiinoissaan..
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mun vakiota tiukemmassa motissa on tällä hetkellä sisässä penzoilin 10/40, samoilla öljyillä nokka on ajettu sisään.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

speedy kirjoitti:kyllä varmaan kaikki vähän kalliimmat nykyöljyt on hyviä,mielenkiintoista kuulla et mitä viriviriukot käyttää masiinoissaan..
Castrol TWS Motorsport 10W-60
Täyssynteettinen moottoriöljy erityisesti kilpakäyttöön ja korkeaviritteisiin moottoreihin.
Tämä on ensisijainen oljy minulle, mutta hieman koneen rakenteesta ja tavoiteltavasta öljynpaineesta riippuen muutkin TÄYSSYNTEETTISETkin öljyt kelpaa. Esim.
Castrol Formula RS 0W-40
Täyssynteettinen moottoriöljy edistyksellisiin bensiini- ja dieselmoottoreihin, myös turbolla tai suorasuihkutuksella varustettuihin moottoreihin. Formula RS on kisaolosuhteissa testattu ja sopii siten erityisen hyvin myös tehokkaisiin moottoreihin.
Hinta ei ole määräävä tekijä.
On tietysti muitakin valmistajia joiden samantasoisia öljyjä kannattaa käyttää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin