Videon perusteella rata on Suomen 'Laguna Seca'.
Kevään ratapäivä 2.6.2012
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Kevään ratapäivä 2012
Hieno homma tämä rata! Muutama vuosi sitten tätä jo vähän pohdiskeltiin, mutta jäi silloin toteuttamatta. Kiitos Juhalle ja Veskulle!
Videon perusteella rata on Suomen 'Laguna Seca'.
Videon perusteella rata on Suomen 'Laguna Seca'.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Kevään ratapäivä 2012
Tuo video vääristää ihan sairaasti. Tulette yllättymään kun näette livenä (videossa auto menee aika kovaa, vaikka näyttää sunnuntai-hommilta)
Kalkkiviiva on mielestäni myös hieno idea, mutta huomioikaa että ilman lupaa sitäkään ei saa parkkipaikoille ja kentille laittaa.
Monesti voi olla muutaman viikon sateeton jakso eli alueen pesuhommia voi olla myös tiedossa.
Radan hahmoittaminen ei ole yleensä suuri ongelma silloin kun alue mihin rata tehdään on riittävän suuri.
Ongelmat alkaa siitä kun pienellä alueella mennään sixsakkia edestakaisin ja tullaan monesti sama vielä takaisin jonkun ympyrän kautta.
Tämä ei ole radantekijän vika, vaan olosuhteiden pakosta tuleva ongelma. Radalle on kuitenkin aina saatava pituutta, että sitä ei kierretä 15 sekunnissa.
Kukaan meistä ei pidä muistipelin ja pujottelun yhdistelmästä, varsinkin kun normaali mies pystyy tekemään vain yhtä asiaa kerrallaan , olen kuullut
Kalkkiviiva voi olla isompi murhe kuin se, että haemme slalomiin koko ajan parempia alueita, kuten tämä Nokian radalla oleva parkkialue, joka on valtavan mahtava ja kuten oli viime keväänä Tammer-Tukun iso piha Hämeenlinnassa.
Myös Alastarolla viime vuonna ollut rata ei paljon kalkkia kaipaa, eikä sitä sielläkään saisi edes laittaa.
Eli haemmeko jatkossa ratkaisua kalkin sijaan paremmista alueista ja täten "helpommin hahmoteltavista" radoista ?
Kalkkiviiva on mielestäni myös hieno idea, mutta huomioikaa että ilman lupaa sitäkään ei saa parkkipaikoille ja kentille laittaa.
Monesti voi olla muutaman viikon sateeton jakso eli alueen pesuhommia voi olla myös tiedossa.
Radan hahmoittaminen ei ole yleensä suuri ongelma silloin kun alue mihin rata tehdään on riittävän suuri.
Ongelmat alkaa siitä kun pienellä alueella mennään sixsakkia edestakaisin ja tullaan monesti sama vielä takaisin jonkun ympyrän kautta.
Tämä ei ole radantekijän vika, vaan olosuhteiden pakosta tuleva ongelma. Radalle on kuitenkin aina saatava pituutta, että sitä ei kierretä 15 sekunnissa.
Kukaan meistä ei pidä muistipelin ja pujottelun yhdistelmästä, varsinkin kun normaali mies pystyy tekemään vain yhtä asiaa kerrallaan , olen kuullut
Kalkkiviiva voi olla isompi murhe kuin se, että haemme slalomiin koko ajan parempia alueita, kuten tämä Nokian radalla oleva parkkialue, joka on valtavan mahtava ja kuten oli viime keväänä Tammer-Tukun iso piha Hämeenlinnassa.
Myös Alastarolla viime vuonna ollut rata ei paljon kalkkia kaipaa, eikä sitä sielläkään saisi edes laittaa.
Eli haemmeko jatkossa ratkaisua kalkin sijaan paremmista alueista ja täten "helpommin hahmoteltavista" radoista ?
- Juha -
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
Pahasti ratapäivä topic menee slalom osastolle, ja niin jatketaan.
Viimevuoden slalom ratojen profiileista otan syyt niskoilleni, rakentajia olikin sitten monia. Tänä vuonna suunnittelen hyyyyvin yksinkertaisia ratoja mutta teknisesti haastavia lujaa ajaville. Lisää keiloja ei todellakaan olisi pahitteeksi hommata lisää = merkkaaminen helpottuu. Ennen kisaa tutustutaan rataan kävellen, ja vielä epävarmoille kuskeille lähden kartturiksi ohjeistamaan ajosuuntaa.
Nokialla tuo itse rata on saanut koko kierrokselle asvaltti peitteen vasta parivuotta sitten, joten sinne ei ole aikaisemmin mahdollisuutta ratapäivää meille järjestää. Salaharjoittelu on tosiaan mahdollista kesäaikaan:
"Radalla yleiset harjoitukset yleensä (keliolosuhteet huomioiden) keskiviikkoisin klo.17.30-20.00 ja lauantaisin klo.12.00-16.00. Huomioikaa melumääräykset."
Nokialla tuo itse rata on saanut koko kierrokselle asvaltti peitteen vasta parivuotta sitten, joten sinne ei ole aikaisemmin mahdollisuutta ratapäivää meille järjestää. Salaharjoittelu on tosiaan mahdollista kesäaikaan:
"Radalla yleiset harjoitukset yleensä (keliolosuhteet huomioiden) keskiviikkoisin klo.17.30-20.00 ja lauantaisin klo.12.00-16.00. Huomioikaa melumääräykset."
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
Kyllä tämmönen vanhempi käppänä kaipaa jotain selkeyttävää slählöömiin, ninnkuin joku saattaa viimekesästä muistaa jotain sekooilua. Onhan se tosin katsojille viihdettä, jos sitä kaivataan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Kevään ratapäivä 2012
LTD:n takakontista löytyi pari jättikeilaa ja neljä tolppaa. Nappaisiko joku ne ACS:n aikaan ja yhyttäisi muiden klubin slalom-kamppeisiin.JXA-26 kirjoitti:Lisää keiloja ei todellakaan olisi pahitteeksi hommata lisää = merkkaaminen helpottuu.
Salaharjoittelu on tosiaan mahdollista kesäaikaan:
"Radalla yleiset harjoitukset yleensä (keliolosuhteet huomioiden) keskiviikkoisin klo.17.30-20.00 ja lauantaisin klo.12.00-16.00. Huomioikaa melumääräykset."
Salaharjoittelu, jee.
Re: Kevään ratapäivä 2012
Olehan nyt tarkkana...kaara91 kirjoitti:Ei varmaan kerhon rahoissa 50kpl lisäkeilan hankinta ole ylitsepääsemätön paikka. Niitähän tarvitaan tulevaisuudessakin lähes joka kilpailutapahtumassa. Nuo varmaan saa 500€. Tämän myötä ei tarvita kalkkimerkkauksia eikä muitakaan liituviivoja ja ajosuorituksiakaan ei voi enää laittaa unohduksen piikkiin meiltä lähes sokeilta puolidementikoiltakaan. Joudutaan keksimään sitten uusia selityksiä ja vikoja ratojen kehnouteen. Materiaali ainakin pitää olla ehdottomasti kumia ja korkeudeksi riittää n.30cm jolloin niiden ikä on kymmeniä vuosia ja ne kestää toistuvia yliajoja. Myös pienillä kumisilla keiloilla kalliimman luokan autojen kolhiintuminen yliajon seurauksenakin on myös mahdollisimman pieni. Keilojen pientä kokoa myös suosii keilojen kuljeteltavuus, joka hankaloituu keilan koon kasvaessa painon ja tilanviennin seurauksena. 50kpl 30 cm keiloja n.100kg
Käy äkkiä niin että nakki napsahtaa ja huomaat olevasi FMOC:n keilavastaava ja joudut/saat kuskata keiloja joka tapahtumaan.
-Jukka-
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Kevään ratapäivä 2012
Jos mahdollista Arto(65) niin pistä kerhokärryyn noi keilat/tolpat. Kulkeutuu varmaan siten Treelle josta voin ottaa ne kyytiin. Ja noista lisätolppien hommaamisestaArto65FB kirjoitti:LTD:n takakontista löytyi pari jättikeilaa ja neljä tolppaa. Nappaisiko joku ne ACS:n aikaan ja yhyttäisi muiden klubin slalom-kamppeisiin.JXA-26 kirjoitti:Lisää keiloja ei todellakaan olisi pahitteeksi hommata lisää = merkkaaminen helpottuu.
Salaharjoittelu on tosiaan mahdollista kesäaikaan:
"Radalla yleiset harjoitukset yleensä (keliolosuhteet huomioiden) keskiviikkoisin klo.17.30-20.00 ja lauantaisin klo.12.00-16.00. Huomioikaa melumääräykset."
Salaharjoittelu, jee.
senverran että esim SN95 kontti oli suht täynnä viimevuotisilla keiloilla mutta jos S197 on kuljettimena niin lisää mahtuisi jonkinverran enemmän. Niin ja saahan noi
takapenkit kaadettua jolloin varmaan mahtuu keiloja aika paljon. Onko vaan tarvetta näille lisäkeiloille? Pitäähän sitä pikkuisen jättää jännitystä kartanlukuun?
Kyllä minä ja/tai JXA yritetään noi keilat hoitaa tapahtumiin. Ainakin tänävuonna. Jatkosta sitten päätetään myöhemmin.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Re: Kevään ratapäivä 2012
minäkin laitan hurjat hottentotti perän levitykset eiku korotukset, niin ei joka nyppylään karahda.
niikun viime kesänä ei päässyt ees prisman pihan hidaste töyssystä rysäyttämättä. (tosin tämäkin on salaisia virityksiä joita ei kannattas vihollisille kertoilla)
niikun viime kesänä ei päässyt ees prisman pihan hidaste töyssystä rysäyttämättä. (tosin tämäkin on salaisia virityksiä joita ei kannattas vihollisille kertoilla)
MUSTANG 65 HT.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
Lisää keiloja vaan, autosuunnistushan on ihan oma lajinsa! Älkää ny sotkeko lajeja keskenään!!CFR-759 kirjoitti:Jos mahdollista Arto(65) niin pistä kerhokärryyn noi keilat/tolpat. Kulkeutuu varmaan siten Treelle josta voin ottaa ne kyytiin. Ja noista lisätolppien hommaamisestaArto65FB kirjoitti:LTD:n takakontista löytyi pari jättikeilaa ja neljä tolppaa. Nappaisiko joku ne ACS:n aikaan ja yhyttäisi muiden klubin slalom-kamppeisiin.JXA-26 kirjoitti:Lisää keiloja ei todellakaan olisi pahitteeksi hommata lisää = merkkaaminen helpottuu.
Salaharjoittelu on tosiaan mahdollista kesäaikaan:
"Radalla yleiset harjoitukset yleensä (keliolosuhteet huomioiden) keskiviikkoisin klo.17.30-20.00 ja lauantaisin klo.12.00-16.00. Huomioikaa melumääräykset."
Salaharjoittelu, jee.
senverran että esim SN95 kontti oli suht täynnä viimevuotisilla keiloilla mutta jos S197 on kuljettimena niin lisää mahtuisi jonkinverran enemmän. Niin ja saahan noi
takapenkit kaadettua jolloin varmaan mahtuu keiloja aika paljon. Onko vaan tarvetta näille lisäkeiloille? Pitäähän sitä pikkuisen jättää jännitystä kartanlukuun?
Kyllä minä ja/tai JXA yritetään noi keilat hoitaa tapahtumiin. Ainakin tänävuonna. Jatkosta sitten päätetään myöhemmin.
Vesa
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
punainen91 kirjoitti:"Homer65"
Lisää keiloja vaan, autosuunnistushan on ihan oma lajinsa! Älkää ny sotkeko lajeja keskenään!!![]()
Samaa mieltä ton omituisen höpöttäjän, ei kun Superpölöttäjän kanssa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- sande
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 23 Touko 2011, 08:10
- Auto: 96 GT Convertible
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kevään ratapäivä 2012
Ei sitä välttämättä tarvita montaa uutta keilaa jos keiloihin laittaa numerot..agility radoilla käytetään niitä.
- sande
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 23 Touko 2011, 08:10
- Auto: 96 GT Convertible
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kevään ratapäivä 2012
Miksi takaperin? sillä puolella mistä keilojen välistä sisään mennään on numero...mut joo, en mä niitä tarvi..
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
Joo, on mun mielestä ideaa. Samahan se on mimmottet läpykät reittiä merkkaa. Matala on siitä hyvä, ettei tarvii olla joka kohdassa nostamassa ttakasin. Ei haittaa yhttään jos siirtty, kerta ei rankastakkaan. Reikä vielä keskelle niin pysyy hyvin nmipussa tangossa tai rautalangassa!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Kevään ratapäivä 2012
Mielipiteitä seuranneena ja aiheesta Arton kanssa kommunikoituna tullee kesän slalomkisoihin jonkinverran niitä lisäkeiloja.
Mutta kaikesta muusta ekstra merkinnöistä kyllä pitää alkaa toppuutteleen kaikkia kommentoijjia. Eihän sitä rataa saa kohta
tehtyä alle tunnin saati sitten purrettua? Ei muutakuin sisäisen kompassin harjoittelua lisää kaikille. Eihän tätä Slalomia ole
tarkoitettu tehtäväksi "liian" helpoksi? Vai?
Vesa
Mutta kaikesta muusta ekstra merkinnöistä kyllä pitää alkaa toppuutteleen kaikkia kommentoijjia. Eihän sitä rataa saa kohta
tehtyä alle tunnin saati sitten purrettua? Ei muutakuin sisäisen kompassin harjoittelua lisää kaikille. Eihän tätä Slalomia ole
tarkoitettu tehtäväksi "liian" helpoksi? Vai?
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Kevään ratapäivä 2012
Onkos tässä tinki varaa...?kaara91 kirjoitti: ...voin lahjoittaa ne kerholle ilman korvausta.
Siittä vaan askartelemaan, jos tälläisistä joku kokee olevan hyötyä niin otetaan käyttöön. Lisäkeiloja ollaan hommaamassa, joten reitin hahmotus tulee helpottumaan. Ja jos ei meinaa keritä seuraamaan mihin rata menee, niin silloin pitää ajaa hiljempaa...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...