Mikäs Ruiskuimusarja?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Topias74
Superpölöttäjä

Re: Mikäs Ruiskuimusarja?

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Nyt täytyy asiaa korjata sen verran että, "jos mun mielestä alavääntöä puuttuu" niin se voi myös johtua siitä että olen tottunut tuo Super Coupen hyvään alavääntöön remmiahtimen vuoksi, ja sen takia tuntuu että mussesta puuttuu alavääntöä! Joku toinen vois sanoa että, perkule siitä mitään puutu, tommonenhan sen pitää ollakin! Anteeksi jos olen aiheuttanut turhaa jorinaa väännön puuttumisesta, se voi olla kun pääsee keväällä enemmän ajeleen niin sitä vääntöäkin alkaa löytyä! :oops: Mutta silti se nokka-akseli vaihtuu semmoseen mikä menee heittämällä päästöistä!
Topias74
Superpölöttäjä

Empä nyt ihan tarkkaan muista paljonko oli kierroksia 100 vauhdissa, kun en ole autolla ajanu kun silloin kun sen kotio ajoin, siitä lähtien on auto huilannu pihassa. Muistaakseni se tais olla jotain 1800-2000 satkun vauhdissa, eikä tainnu pieniin mäkiin hyytyä, että kait siellä sitä vääntöä on, että ei muuta kun runtua ku kevät koittaa! :D Tulis jo se kevät!!
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:Valitettavasti vain pieni ja kevyt on nopeampi.
Kunnes molemmat saavuttavat huippunopeutensa. Se on sama sillon paljonko auto painaa.
Kummatkin olette oikeassa. Vartilla ja mutkaradalla pienellä ja kevyellä on helpompaa, saman tehoisella moottorilla kevyempi on nopeampi. Suurinta mahdollista huippunopeutta ajaessa kevyempi kiihtyy suhteessa rivakammin kuten varttimaililla, mutta huippunopeuden lähestyessä ei painolla ole merkitystä. Ainoat vastustavat voimat ovat ilmanvastus ja vierintävastus. Käytännössä ja teoriassa.

Homer, Antti65ht ja mexico. 2012 ei tartte selitellä enää.
Juuri näin.
Mitä se tarkoittaa.
Pieni ja kevyt on aiemmin perillä ja voittaa, olkoonkin huippunopeus mitä tahansa, olettaen että se on sama molemmilla kulkupeleillä.
Esim. huippunopeus 200 km/h.
Pieni saavuttaa sen noin 400 m matkalla ja iso joskus myöhemmin. Saavutettua etua ei kuitenkaan samalla huippunopeudella saada kirittyä umpeen vaan perässä tullaan.

"Homer, Antti65ht ja mexico. 2012 ei tartte selitellä enää."
Ymmärsinkö oikein, tämä on haaste.
Otan sen ilomielin vastaan ja pieksän teidät kaikki yleiskilpailussa, koska se ainoastaan kertoo auton todellisesta nopeudesta, vartti maili, rata, slalom pois lukien burn out.
Toisaalta jos ajettaisiin esim. kymmenen lähdön keskiarvosta ja 20 - 30 kierroksen rata repäisystä, niin ei tarvitse pilkkuja viilata. Vai kestääkö teidän pelit? Ainakin Antti ja Fastback ovat kunnostautuneet pieniin kenttä remontteihin menneinä vuosina, eikä Homerin keppikään aina ole kestänyt.
Vai pitäisikö vielä ajaa huippunopeudesta?
Selitellään ja uhotaan taas talvella 2013.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

ainakin yksi papan teeseistä osu, uhoaminen jatkuu myös ensi talvena. ;)

Viime natikoissa tosiaan huollettiin laitteita vähän joka välissä. Ajamalla tultiin ja ajamalla lähdettiin pois. Varaosia haettiin vähän välissä pariinkin autoon. Moni lähti trailerilla, moni ei päässyt paikan päälle omin voimin..
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Omasta puolestani vastaan Mexicon haasteeseen, enkä siksi, että luulisin pärjääväni!! Vanhoja tuloksia voi jokainen katsella, eikä kukaan löydä tuloksia, jossa olisin aiemminkaan hänelle pärjännyt. Oleellisinta ei ole voitto vaan hauskan pitäminen, ainakin omalla kohdallani, muista ei voi olla aina varma 8) .
Koneen rakentamisessa on aina,AINA, otettava huomioon mihin tarkoitukseen se tehdään. Oma koneeni on tehty yleismoottoriksi, jolla pystyy ajamaan kruisailuista kisaan, radalla tai stripillä. Mummomallila (C4) ajaessani halusin mahdollisimman hyvän alaväännön ja tehotarve? oli 400hp +-50. Molemmat saavutettiin, kiitos hyvän suunnitelun/suunnittelijoiden, osina halusin käyttää mahdollisuuksien mukaan, niin kuin koko autossa, osia joita ei, välttämättä, löydy kaikkien muiden autoista. Kompromisseja joutuu tietysti aina tekemään, mutta noin perusajatuksena. Vääntöä löytyy sen verran, ettei normi katuajossa ole niin nukaa, mikä pykälä on päällä! Vaikka ajankin C4lla, valitsen vaihteeni käsin ja vaihto on, uskoakseni, takuulla nopeampi, mitä slowhand fastbackillä :lol: .

Keskustelua käyn näillä sivuilla vain ystävien kesken, vihamiehiä ei minulla ole. Jos joku ei minusta pidä, vaikka rakastettu olenkin :lol: , se on hänen ongelmansa ei minun :pehva: .

Mennään välillä, hetkeksi, varsinaiseen asiaan! Tartteeko (oliko se Topias) suuremman läppärungon vai ei? Hmm.. Ei mitään käsitystä! Mutta... Erilaisten asioiden kokeilua suosittelen, sillähän se selviää ja taas ollaan viisaampia, ainakin jos asiaa julkisesti täällä, jälkikäteen, pohditaan. Eihän minunkaan auto TARVITSE, kaikkia siihen laitettuja osia! Kuskin vaihtaminen olisi varmaan helpoin tapa parantaa aikaa, lajista riippumatta. Se vaan ei korvaisi sitä helvetillistä mielihyvää, mitä ajaminen itselleni tarjoaa. Se on kokemus mitä ei voi vaihtaa ja tarjon sitä mielelläni myös muille. Hantin paikka on yleensä tyhjä jos lähdetään hiukankin Mustia kiusaamaan. Jos äitisi antaa luvan, tule kysymään mahdollisuuta kyyditykseen, muutama on jo kokeillutkin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Topias74
Superpölöttäjä

No mä en usko että siitä 75mm läppärungosta ainakaan mitään suurempaa haittaa olisi, ilmaa sais ainakin enempi mutta en tiedä tuota cobran imusarjaa, että kuinka isoa läppistä siihen voi asentaa, orkkiksena ei varmaan käy, mutta jos siinä on varaa kairata isommaks, niin sen mä teen, vinku kouraan ja lasit päähän ja menox! :lol: Tietty täytyy ensin mitata mikä se vanha on, mutta päällisin puolin näyttäis pienemmältä! Ja tänään soittelin muuten tuonne Jyväskylään Motest Oy:n Oikarille ja kysyin että onko Tatech ruisku hänelle tuttu laite, ja hän sanoi että onpa hyvinkin, joten sinne säätöön kevveemmällä ja lupas vielä vähän opettaa ja neuvoa minua jatkossa sen säätämisessä! Joten kevättä odotellessa! 8)
Topias74
Superpölöttäjä

Se isompi läppärunko olis valmiina hyllyssä, se on kyllä tarkoitettu T-Bird SC:hen, mutta päällisin puolin näyttäis käyvän myös musseen, vivustotkin täsmää. Ja tuo mun moottorihan on nykyään MAP-ohjattu sen Tatech-ruiskun myötä että Maffi runkoja ei ole. Täytyy se imarin reikä kattoo, pystyykö tota isompaa läppistä laittaan!
91GT
Addikti

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Mulla on 75mm läppärunko Trick Flow:n street heat setin kaverina. Kyllä tossa mulla ihan mukavasti alavääntöä silti on mutta pirun herkkä se tietysti on kaasujalan suhteen. Sillä tuntuu että olis koneessa enemmänkin puhtia mitä onkaan kun 1/2 - 3/4 kaasulla kone vetää ihan sikana mutta täyskaasulla ei paljoa eroa ole tuohon 3/4 kaasuun mutta vähän sentään. Kaasun annostelu pidon rajalla on ehkä vaikeempaa mitä olis pienemmällä läpällä. Mul on tossa koneessa jotain 325-350hp ja nyt laittaisin 70mm läpän näillä kokemuksilla mutta en ala sitä vaihtamaan. Kyllä tuollakin ihan hyvin pärjää. Ehkä jonottaminen ei tolla niitä mukavampia juttaja ole kun sammuu herkästi ja hyökkää myös herkästi pitää kytkimellä vaan pelata niin pärjää.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että onko sinulla Topias vielä käytössä tyhjäkäynti moottori/venttiili. Mulla ei ole kun aiheutti melkoista laukkaamista pienillä kierroksilla pintakaasulla ajettaessa. En tiedä johtuuko se koneen yläkerrasta vai isosta läpästä. Kylmä tyhjäkäyntiä kun pitää jalalla hoitaa niin välillä vähän murahtelee turhankin voimakkaasti naapurien iloksi kesäaamuisin töihin lähdettäessä :lol: .
Topias74
Superpölöttäjä

Kyllä mulla on tuossa vielä tyhjäkäynti moottori, mutta ei alkuperäinen, laitettu letkuliitoksella toisenlainen! Mulla taas toi on semmonen että kylmänä tyhjäkäynti vähän seilaa mutta kun lämpiää niin käynti tasottuu. Ja jos kaasuttaa niin sit kun palautuu tyhjäkäynnille niin kierrokset käy aika alhaalla. Mutta mulla tuo on siis MAP-ohjattu ruisku ei orkkis! Tuon tiukan nokan takia saattaa tuo käyntikin heitellä kun ei oo tasaiset imut imusarjassa! Tämä on yksi epäily käynnin seilaamiseen!
Topias74
Superpölöttäjä

Jaahas huomenna koittaa totuuden hetki, kun ajetaan cobra dynoon! Saapa nähä saadaanko päästöistä läpi vai ei, vai aletaanko hommaamaan uutta nokka-akselia! :?
Topias74
Superpölöttäjä

Kokeillaan kepillä jäätä! En oo ehtiny cobraan tehdä mitään muutoksia kun oon väsänny ton böördin kuntoon. Mä luotan Motestin Oikarin osaamiseen ja jos se päästöjen saaminen on mahdotonta ilman vippaskonsteja niin vaihdamma sen nokka-akselin sitten.
Topias74
Superpölöttäjä

Nonni, saatiinhan ne päästöt pitkän hieromisen tuloksena, ja auton äkkipikaisuutta vähän parantamalla, ja tulihan numeroitakin, 313hv/5500 rpm ja 454nm/3900rpm. Täytyy yrittää laittaa tuo käppyräkin tänne jos onnistun. Mut meinas tulla ja tulikin vähän mutkiakin matkaan, menomatkalla pari kertaa alkoi nykimään ja kierroslukumittari hyppi sinne tänne. No dyno sessio meni ihan ok, sit kun lähdin ajeleen kotio kohti niin muutaman kilsan päästä taas alkoi kauhea rykiminen ja taas kieppikello näytti mitä sattuu, neljä kertaa piti ajaa tien sivuun ja miettiä mitä tekis ja kävin kurkkimassa konehuoneessa ja kokeilemassa liitoksia, mut eipä niissä mitään, sit taas tien päälle ja taas se toimi muutaman kilsan. Mikä helevatti tommosen aiheuttaa, oisko joku sytytyskatkos jossain piuhassa ja boxissa? :? Korjaamista tulee uutta kokoajan eteen... :(
Topias74
Superpölöttäjä

Joo kyllä käppyrät oli ihan ok, ja vääntökäyräkin hyvä, mutta mutta, kaasuläpän avautuminen on liian nopeaa alussa, jonka takia tyhjäkäynniltä kaasualuelle siirtyminen on liian äkkinäistä ja aiheuttaa sitä rajua rynkytystä vedossa! Täytyy kokeilla jotain konsteja jolla kaasuläpän alkua voisi hidastaa, vaikka isompi puolikiekko jossa vaijeri on. Ja MAP-anturin paikka täytyy tutkia onko se nyt paras mahdollinen, vai voisiko paikkaa parantaa nykyisestä letkuhässäkästä! Ja tosiaan se imusarja hommakin on vielä mietittävä, nimittäin dynolapussa keskialueella ihmeellinen seoksessa ylöspäin oleva patti, joka johtuu jostain piikistä imusarjassa, eli tuleekohan siellä virtauksessa jotain häikkää? Sen "patin" jälkeen muistaakseni seoksetkin lähtee rikastumaan. Taitaa olla pitkä savotta edessä ennenkuin auto on semmonen kun haluan, niin käynniltään kuin ajettavuudeltaankin(se rynkytys)! :roll:

Niin ja semmonen homma näkyi myös dynossa että ilmeisesti vetarit on saanu joskus vähän iskua tai jotain, katottiin kun alkoi rullilla ajamaan niin vanteet vemputti tosi paljon :evil: , mutta tarkemmin kun alettiin tutkimaan niin jarrulevytkin vemputti keskiöstä asti, olisko laipat vähän vääntyny joskus jossain tilanteessa? :shock:
Topias74
Superpölöttäjä

Pitäisköhän tääkin keskustelu siirtää tonne Projektit puolelle? Taidan tehdä sen nimellä Topiaksen luikero! :lol:
MrFairlane
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

kaara91 kirjoitti:Jep tota samaa kaasuläpän aukeemista oon pohtinut kerran aikaisemminkin. Se vaatis ison epäkeskokiekon jossa olisi ulkokehällä vaijeriura jonka säde muuttuisi pienemmäksi kun läppää avataan. Hyvä että muutkin on samaa mieltä, kun vaan läppärungon valmistajatkin huomaisi asian. Mutta viritys läpillähän asento on ja off. Tossakin tapauksessa vois olla kaksi läppää, jotka aukee samoin kuin vaiheittain toimivassa 2 kurkkuisessa kaasarissa.
Mulla on tuon '59:n läppärungoissa juurikin tuollaiset epäkeskohihnapyörät. Läppärungot ovat tosin kotoisin kahdesta 600cc gixxeristä.
Näyttää muuten tuon vakio GT:n hihnapyöräkin hieman epäkeskolta.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Vastaa Viestiin