Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Fastback kirjoitti:Moon kova poika kepittään. Vanha '65 fb 289 2v ja 4v manuaali tuntui nopealta, kellot pysähtyi 15,8s/144kmh. Tuntuu tämä nyky katiskakin nopealta vaikka en ihan päässyt 10 nopeimman sakkiin. Ensikesänä ollaan nopeimman 5 sakissa? Tiukka tinki. Tavoitteita pitää olla. Joko muut hidastuu tai mä kepitän nopeampaa.
Invavaihteet on kädettömille apinoille Sitten kun tarvii ajaa oikeasti kovaa niin tarvitaan Lencoa.
Homer65 kirjoitti:Jaa, ettei automaagi muka ole hauska? Mulle ei ole kukaan ajaneista sanonut, että onpa kurjaa kun on -tomaatti, päinvastoin!!
En ole kuullut myöskään suoralla kutosella ajavan sanovan että paskahan tää on, ihanaa olla erilainen. Mutta jokainen, kuka on automaatin jättänyt taakseen ja siirtynyt manuaalin on ollut onnesta soikeana. Eli jos et homer tykkää olla soikeana, niin pysy sitten automaatissa
Antti66HT kirjoitti:Siinähän ne on peräkanaa... Loppunopaudesta päätelleen tehoreservit samaa luokkaa.
...ja sori OT.. Back to imusarja bisness
oho, en tiennytkään että homerin musse painaa taistelukunnossa 1740 kg, Homerin autohan on kevyt, mutta kai se homer on sitten se pieni, pyöreä ja vissiin painava???
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
punainen91 kirjoitti:Fastbäkki, jos et "osaa" vastata kyseiseen topiikkiin, niin sitt oot hiljaa. Ota huomioon että minäkin opin täältä paljon asioita niin, voin olla mieheni avuksi jossain kohtaa, kun on tarvis laittaa autoa kesä kuntoon.
Miten tämä vastaus tukee topiaksen ongelmaa? Täytyy kyllä Topiakselle antaa kreditit siitä, ettei heti itke moderaattorien perään jos pojilla lähtee lapasesta. Topiaksena menisin orggis imusarjalla, vai tarttetko nyt oikeasti paremman imusarjan? Miettisin ensin valmiiksi mihin loppuviimeksi tähtäät ja alat ostelle siihen päämäärään osia määrätietoisesti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
No en tartte uutta imaria rait nau, mutta kyselen muiden kokemuksia eri vaihtoehdoista ja toimivuuksista katukäytössä. Eikös se kumminkin niin ole että kun autoa/konetta jatkojalostetaan niin ainahan sieltä haluaisi saada mahdollisimman paljon irti? Kartoitetaan pullonkaulat ja yritetään päästä niistä eroon, ettei mikään kohta ahista!
Topias74 kirjoitti:Eikös se kumminkin niin ole että kun autoa/konetta jatkojalostetaan niin ainahan sieltä haluaisi saada mahdollisimman paljon irti? Kartoitetaan pullonkaulat ja yritetään päästä niistä eroon, ettei mikään kohta ahista!
Täydellisen samaa mieltä kanssasi. Siitä huolimatta joku suunnitelma pitää olla, sillä jos mopo karkaa kesken kaiken lapasesta niin voivat ne jo hankitut osat olla niitä uusia pullonkauloja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Topias74 kirjoitti:Mä oon taas usein miettiny tota Pro-Flo XT:tä että miten se toimis? Mahtuis jopa 90mm läppärunko!
Tuo Edelbrock olisi kyllä kokeilemisen arvoinen. 75 mm läppärungolla aloittaa kokeilut. Huom! matala jakaja tai jakaja lepikkoon.
Sinun koneesi huutaa paremman imusarjan perään.
Tuolla koneella olisi helppo selättää Ford bb 460 cid virtahepoja.
PS. Mun kone joka on aikalailla kilpakäyttöön suunniteltu kulkee tuossa alussa hieman jäljessä.
Kone hieman pienempi 334 cid, TWS Box-R imusarja ja 90 mm Acufab.
Joo hengettömiä alakierroksilla vaivaiset 150 hp / 2500 rpm (onhan se paljon vähemmän kuin ns. vääntökoneissa (mulla on diesel joka max vääntö 300 Nm / 2100 rpm ja sekin sutii vielä kakkosella)).
RPM Power Torque
2,500 148 312
3,000 170 305
3,500 222 333
4,000 286 377
4,500 324 379
5,000 389 410
5,500 441 425
6,000 480 421
6,500 512 414
jne. up to 8200 rpm.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Antti66HT kirjoitti:Siinähän ne on peräkanaa... Loppunopaudesta päätelleen tehoreservit samaa luokkaa.
...ja sori OT.. Back to imusarja bisness
oho, en tiennytkään että homerin musse painaa taistelukunnossa 1740 kg, Homerin autohan on kevyt, mutta kai se homer on sitten se pieni, pyöreä ja vissiin painava???
Antti täysin oikeassa tehoreservit samaa luokkaa.
Mitä tekemistä tässä on tuon 1740 kg ja Homerin elopainon kanssa? En ymmärrä?
Taistelu kunto on se mitä viivalle tuodaan. Toinen voittaa ja toinen häviää ja selittelee.
Valitettavasti vain pieni ja kevyt on nopeampi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mexico65 kirjoitti:Valitettavasti vain pieni ja kevyt on nopeampi.
Kunnes molemmat saavuttavat huippunopeutensa. Se on sama sillon paljonko auto painaa.
Kummatkin olette oikeassa. Vartilla ja mutkaradalla pienellä ja kevyellä on helpompaa, saman tehoisella moottorilla kevyempi on nopeampi. Suurinta mahdollista huippunopeutta ajaessa kevyempi kiihtyy suhteessa rivakammin kuten varttimaililla, mutta huippunopeuden lähestyessä ei painolla ole merkitystä. Ainoat vastustavat voimat ovat ilmanvastus ja vierintävastus. Käytännössä ja teoriassa.
Homer, Antti65ht ja mexico. 2012 ei tartte selitellä enää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
tuosta koitwetaan pitää huoli. Huomenna lielahressa ryskää.
Tobbe vois lisätä otsikkoon +OT:tä isosti niin voidaan jatkaa pohdintoja laajemmin.
Fb:n kanssa samoilla linjoilla. Epilen että ruiskukoneen "kuiva" imusarja ei helpolla konetta pilaa, vaikka olisikin vähän kasvun varaa... Itellä ollut windsorin päällä performer, performer rpm ja victor jr. Ja seuraavan kerran jos ja kun kone menee palasiksi, ei jr mene takaisin... Lol
mites tuo käyrä jatkuu... Ymmärrän.. Köh köh.
Alaväännöstä löylyä: ykkösvaihteella sutii kuitenkin ja kakkosella ollaan jo tehoalueella ? Mitäs sillä alaväännöllä tekee? Täysin pois karsittavaa ylellisyyttä?