Ponipuoti
Valvoja: Ponipuoti
Alueen säännöt
Kerhon verkkokaupan https://www.ponipuoti.fi tiedotteita ja muuta infoa kerhon virallisista tuotteista.
Kerhon verkkokaupan https://www.ponipuoti.fi tiedotteita ja muuta infoa kerhon virallisista tuotteista.
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ponipuoti
Onhan se 2012 vuonna hankala toteuttaa, siitähän vois tulla postimyynti äkkiä? Ei kai se luulisi mahdoton homma olla päivittää listaa nettiin ja kuka ponipuotia hallinnoi niin pitää se päivitettynä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
Hah! Ton jälkeen sivun voi vaihtaa: "monsterit.fi"JXA26Wosu kirjoitti:Tämä on ollut iänkaikkinen kompastuskivi. Tästä on keskusteltu niin kauan kuin olen ollut aktiiviporukassa.
Jukka lähtee Tepolle malliksi ja Fastback kuvaajaksi niin eiköhän webbipipot sit tee jotain asialle...

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Eiköhän malli ja kuvaaja löydy lähempääkin, varsinkin kun Teppokin on todistettavasti kuvaustaitoinen.JXA26Wosu kirjoitti:Tämä on ollut iänkaikkinen kompastuskivi. Tästä on keskusteltu niin kauan kuin olen ollut aktiiviporukassa.
Jukka lähtee Tepolle malliksi ja Fastback kuvaajaksi niin eiköhän webbipipot sit tee jotain asialle...
Em ymmärrä mikä kompastuskivi tuo olisi.
Onhan se toiminut ennenkin vai muistanko väärin?
-Jukka-
- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
Olenkohan minäkin ymmärtänyt väärin, että Tepolle maksetaan ponipuotitoiminnasta vai tuleeko yhtä pyyteettömästi mitä kerholehti??Jukka kirjoitti:Eiköhän malli ja kuvaaja löydy lähempääkin, varsinkin kun Teppokin on todistettavasti kuvaustaitoinen.JXA26Wosu kirjoitti:Tämä on ollut iänkaikkinen kompastuskivi. Tästä on keskusteltu niin kauan kuin olen ollut aktiiviporukassa.
Em ymmärrä mikä kompastuskivi tuo olisi.
Onhan se toiminut ennenkin vai muistanko väärin?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
- pokkinen
- Aina äänessä
- Auto: Ford Transit
Kukaan ei ole ymmärtänyt väärin, kyllä me (FMOC) Tepolle maksetaan, niin kuin jokaisessa kerhon kokouksessa asia ilmoitetaan budjetissa reilusti kaikille jäsenille, eipä vaan ole Fastbackia, eikä muitakaan uusia halukkaita Tepon korvaajia kokouksissa näkynyt, joissa myös AINA uutta vetäjää kaikille Tepon maksullisille toiminnoille etsitään ja jopa kovaan ääneen kuulutetaan.Fastback kirjoitti:Olenkohan minäkin ymmärtänyt väärin, että Tepolle maksetaan ponipuotitoiminnasta vai tuleeko yhtä pyyteettömästi mitä kerholehti??
Jos Fastback, Jukka tai joku muu tuntee piston rinnassaan, että voisi ilman palkkaa lähteä Corralin päätoimittajaksi, kerhon rahastonhoitajaksi, ponipuodin vetäjäksi, kerhovaraston pitäjäksi, kerhokärryn sijoituspaikaksi ja ponipuodin nettikaupan pitäjäksi, ottakaa välittömästi yhteys minuun pj(at)mustangclub.fi.
Mikäli joku tuntee piston rinnassaan että voisi tarjota tätä koko pakettia maksullisena, mutta edullisemmin kuin Teppo, ottakaa myöskin yhteys minuun, niin kilpailutan paketin heti ja nyt.
Jos joku vielä tästä asiasta itkee, eikä ole tehnyt omaa tarjousta koko paketin tai sen osittaisesta hoitamisesta , tulen poistamaan ko. viestin välittömästi.
Tarjouksia heti kehiin tai jopa talkoomiehiä hommaan, olisiko halukkaita ... puhelin käteen ja siihen nro. 0400639779 / Juha
Tarjoan tänään erikoisen etuoikeuden Fastabackille ja Jukalle. Saatte saman rahan kuin Teppo kun otatte koko paketin hoitaaksenne, eli ei tarvitse tehdä edes edullisempaa tarjousta. Kiinnostuitteko ? yhteys minuun heti ja saatte alkaa rakentamaan Corral nro2:sta ja kuvaamaan nettiin ponipuoti web-shoppiin upeita myyntikuvia jne. ...Ai niin, kumman teistä pihaan hinaan kerhokärryn ? Kummalle teistä tuon kerhokassan ja kirjanpidon sekä kerhovaraston ja arkiston ?
Ja tämä juttu ei ollut vitsi eikä vinoilua mihinkään suuntaan.
Tällä ilmoituksella FMOC etsii uutta vetäjää yllä mainittuihin toimintoihin, joko takoopohjalta tai kilpailevalla tarjouksella. Tarjoukset osoitteeseen pj(at)mustangclub.fi
Tässä topicissa ilmoitan kuukauden kuluttua kaikki tarjoukset, jotka olen saanut. Tämä on julkinen tarjouspyyntö johon saa tarjota muutkin kuin kerhomme jäsenet. Mikäli uusia tarjouksia tai ehdotuksia ko. toimintojen hoitamisesta ei tule , jatkamme vanhalla sopimuksella. PISTE.
Se henkilö joka vielä kerhon maksullisia toimintoja arvostelee, nimitetään kyseisen toiminnan vastuuhenkilöksi tällä puheella. Eli kirjoittamalla tähän topicciin, olet saanut nimityksen ja tehtävän. Toivon että vastauksia/arvosteluja tulee tähän todella paljon ja topicci kasvaa kasvamistaan. Näin kerho voi taloudellisesti paljon paremmin kun talkoolaisia saadaan lisää meidän nykyisten talkoolaisten lisäksi. Yllä mainitut ja arvostellut toiminnot on todellakin kerhon ainoat toiminnot mistä maksamme korvauksia, koska niihin ei ole löytynyt kerhon sisältä harrastuspohjalta vetäjää, niin kuin muihin tehtäviin . Löytyisikö se Corral/ ponipuotivastaava vihdoinkin nyt jopa Fastbackista tai Jukasta ? Olette loistokavereita jos tähän talkoilla kerhohengessä suostutte, niin kuin minäkin olen tähän oikeasti yllättävän paljon aikaa vievään PJ:n hommaan suostunut. ?
nimimerkillä: uutta ponipuotivastaavaa haetaan ja samalla talkoilla se menisi muutaman Corralin tekeminenkin.... pikku hommia harrastuksena
P.S tähän topicciin ei sitten kirjoitella mitään p..skaa. Vain todelliset tarjoukset/ehdotukset näiden asioiden hoitamisesta sallitaan. Tarjouksia ja ehdotuksia kehiin olkaa hyvät. Se voit olla juuri sinä, uusi talkoohenkinen Corralin päätoimittaja ?
EDIT: voin tässä ihan malliksi kertoa hyvän esimerkin. Tänään oli Ford Nationals 2012 kokous johon oli kutsuttu kaikki entiset ja tulevat talkoolaiset, että voimme järjestää taas hienon tapahtuman kesällä 2012. Paikalla oli 5-6 henkilöä kaikkiaan? ... siis kokonaisuudessaan. Taisi olla 1 henkilö lisäkseni FMOC:sta ja loput 4-5kpl oli Freak-väkeä ??
Jos joku vielä kehtaa julkisesti arvostella jo nyt vähäisillä tekijämäärillä järjestettyjä tapahtumia tai jotain muita kerhon toimintoja, niin sellainen henkilö saa mielestäni hävetä. Minun tai jonkun muun aktiivin tässä kuuluisi olla äänessä ja itkeä miksi ei ole sitä tai miksi ei ole tätä, eikä sellaisten henkilöiden jotka eivät tee arvostelemalleen asialle mitään. PISTE.
FMOC ei ole itsessään mikään henkilö vaan FMOC on jokainen meistä, eli myös sinä itse olet FMOC joka tätä topiccia luet. Jos FMOC toiminta ei ole mieleistä, se tarkoittaa siis sitä, että sinä itse et tee mitään epäkohdille jotka koet olemassa olevan.
Koittakaa nyt ymmärtää tällainen juttu tässä toiminnassa, ennen kuin arvostelette "kerhoa", joka todellisuudessa onkin sinä itse.
- Juha -
- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
Pokkisen vastaus osoittaa tietynlaista johtajuutta. Vastaus ei ollut puolustamista vaan vaihtoehtojen etsintää ja avoimesti. Hyvä. Mielestäni kerholla on nyt puheenjohtaja kuka nauttii luottamustani.
Täytyykö lehden päätoimittaja olla kerholainen?
Täytyykö lehden päätoimittaja olla kerholainen?
- pokkinen
- Aina äänessä
Ei ole pakollista olla kerholainen, mutta väitän että vaikeuttaa todella paljon tehtävää , jos ei ole ”sisällä” toiminnoissa eikä tunne kerhoa, sen väkeä , kalustoa ja historiaa. Homma ei ole pelkkää taittamista vaan siihen kuuluu miljoona muutakin asiaa. Olin itse kova poika laskemaan minisuksilla korkeitakin mäkiä nuorena miehenä, mutta en silti lähtisi lumilautailu-magazinen päätoimittajaksi itseäni tarjoamaan.Fastback kirjoitti: Täytyykö lehden päätoimittaja olla kerholainen?
En tiedä enkä tunne Fastback sinun ja Tepon henk.kohtaisia asioita enkä henkilökohtaisista väleistänne. Ilmassa on kuitenkin pientä henkilökohtaisuutta havaittavissa ? Toivottavasti olen täysin väärässä ja otat nämä ostopalvelumme esiin aika ajoin vain ajaaksesi sydämestäsi kerhon etuja ? Kun et ole kerhon kokouksissa ollut, et varmaankaan tiedä että jokaisessa syyskokouksessa olen kyseenalaistanut ostotoiminnat ja kysellyt halukkaita talkoilla niitä tekemään tai jonkun halukkaan tarjoamaan kilpailevaa tarjousta asiasta. Niinpä tämä koko juttu on kesken sopimuskauden hieman epäesteettistä käsitellä ja epäluottamuslause nykyiselle tekijälle. Ihmettelen myös aina kun arvostellaan ”maksullista” kerholehteä tai muuta toimia, niin silloin syytetään Teppoa ja osoitellaan sormella siihen suuntaan. Tästä eteenpäin osoitelkaa sormella minua, että en ole talkoomiestä siihen löytänyt tai itse asiassa jokainen voi katsoa peiliin, miksi ei tee sitä asiaa itse, mitä arvostelee. Tässä kuitenkin alla koko paketti mitä voi hallitukselle tarjota ja se käsitellään asianmukaisesti. Tämä siis kaikille halukkaille tiedoksi.
-Corral päätoimittaja, johon sisältyy lehden koostaminen, juttujen kirjoitus ja niiden hommaaminen, päätapahtumissa käynti ja niiden kuvaaminen, sekä juttujen koordinointi jäseniltä. Valokuvien muokkaus. Mainoksien organisointi lehteen jne jne. Eli käytännössä lehden teko alusta loppuun asti kaikkine työvaiheineen painovalmiiksi.
-Rahastonhoitaja. Kerhon talouden hoito kokonaisuudessaan käytännön asioissa, hallituksen ohjeiden mukaan. Laskutus ja myyntireskontra sekä varastokirjanpito. Hallituksen ja kerhon kokouksissa käynti sekä raportointi hallitukselle sekä tilitoimistolle.
-FMOC toimisto. Kaikki päivittäiset kerhoasiat koordinoidusti kulkee toimiston kautta. Faxit ja scannaukset yms. normaalit toimistoasiat. Postilaatikon ja postiliikenteen hoito.
-Kerhovarasto ja arkisto. Kaikki kerhomateriaalin säilytys ja arkistointi vuosien varrelta sekä kerhon omaisuuden säilytys lämpimässä tilassa. (n.30m2 tilantarve.)
-Kerhokärryn varastointi lämpimässä tilassa että ei mene näyttelymateriaali pilalle ja kerhotiski ei ruostu. ( n.15m2 tilantarve)
-Ponipuoti. Ponipuotituotteiden säilytys, hankkiminen , myynti Corralin kautta, postitus sekä varastokirjanpito ja ponipuotikassa. (web-kauppa ei sisälly toistaiseksi tähän sopimukseen)
-Hallitus vaatii vähintään yhtä laadukasta ja luotettavaa jälkeä kaikissa asioissa , kuin nykyisellä toimijalla on. Myös mahdollinen rahaliikenteen hoito vaatii yleisesti rehelliseksi ja tarkaksi tunnettua henkilöä.
Sitten hieman taustaa asialle. Aikanaan Corralille ei löytynyt millään tekijää talkoomielessä kerhoväestä, joten hallitus teki päätöksen että siitä korvaus tekijälle maksetaan. Eipä meinannut siltikään löytyä ja Teppo lupasi lehteä toistaiseksi tehdä hallituksen määräämällä korvauksella, kunnes joku toinen vaihtoehto löytyy tilalle. Toisin sanoen sanon taas kerran että se kuka Tepolle asiasta vinoilee, menee ihan väärään osoitteeseen. Teppo hoitaa yllä mainittuja toimintoja viimeisen päälle ja vähän paremminkin, juuri niin kuin hallitus on päättänyt. Eli tästä eteenpäin kaikki ostotoimintoihin liittyvä arvostelu suoraan hallitukselle. Teppo on syytön mies ja tekee suomen hienointa kerholehteä hallituksen tekemän päätöksen perusteella. Eli kiitos siitä Tepolle johon voi varmaan suurin osa kerhoväestä yhtyä. Nyt on vaan niin, että jos joku luulee että Corralin tekeminen on hallituksen sisäpiirin sopimus Tepon kanssa, on tällainen henkilö täysin väärässä. Juuri siitä syystä joka vuosi asia nostetaan esille, että löytyykö muita tekijöitä. Itsellä meni poikkeuksellisesti hieman hermo (ei ole tapana) kun taas tässä topicissa vinoiltiin väärän miehen suuntaan.
Ja uskokaa tai älkää, minulla menee myös hermo jos väärien syytösten / vinoilun kohteena olisi Fastback tai Jukka tai kuka vaan.
Topicin aloittava kysymys oli ihan hyvä ja Jukka sai osakseen yleistä vinoilua vastaan tarkoitettua tekstiä (pahoittelen, minäkin olen vain ihminen). Tällä hetkellä ponipuodissa ei ole vielä sisällä kesän tuotteet, eli ei ole tavaraa mitä laittaa esille. Heti kun tuotteet saapuvat , webbitiimi lupasi homman hoitaa ja tuotteista tiedot esille laittaa.
Tästä eteenpäin siis kaikki ostopalveluihin liittyvä vinoilu minulle yv:nä tai pj(at)mustangclub.fi
- Juha -
-
- Addikti
- Auto: Joskus sai ajella punaisella HT-66:lla :)
No joo, vähän laiskasti on juttuja tullut viime aikoina, mutta ymmärrän pointin... Kyllä meidän kerholaistenkin pitäs olla vähän energisempiä tuottamaan lehden sisältöä.... Ei se haittaa vaikka ei niin tekniikasta tai muusta ymmärrä
... riittää kun tietää kerholaisuudesta 

- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
Palauduin viikon reissulta ja on jäänyt harrastustoiminta hieman heikolle.
En tiennytkään että Teppo tietää ja tuntee kaikki? Lehden tekoa auttaa jos tuntee ja tietää kaikki, mutta ei se ole mahdollista. Mitä jos saisimme uuden innokkaan ja kykenevän jäsenen lehteä tekemään, eihän sekään vielä kaikkia tunne. Kerhossa on tuhat jäsentä ja sieltä ei löydy lehdentekijöitä? Aikoinaan kun tästä kuulin, niin eka ajatus oli tuo, että täh, eikö kerhosta löydy vapaaehtoisia lehdentekijöitä. Hmm, no ok, ei löydy. Harmittaa edelleen kun en Kimille tehnyt juttua lehteen vaikka siitä joskus oli hänen kanssaan puhetta.
Ostopalvelu on siis yksi vaihtoehto, käsittääkseni vielä kallis Euroissa mitattuna. Ostopalveluna lehteä tehtäessä se on ihan sama kuka sitä tekee, kunhan se on ns. riippumaton tai esteetön lehden tekijä. Lehden nykytekijä on hallituksen päätöksen mukainen ja hallitus siitä vastatkoot.
Eniten kuitenkin minulla nosti niskavilloja pystyyn se, että kerholehteä alkoi toimittamaan mustang-osabusinesta harjoittava henkilö. Minulla ei tuolla hetkellä ollut mitään henkilöä vastaan. Kerhon hallitus laittoi konkreettisesti pässin vartioimaan kaalimaata. Enkä minä ollut ainoa kenen nenään palaneen käry osui. Konkreettinen esimerkki, Hyvä lehti = hyvä Teppo = hyvä Tuumacid. Kommentteihini tartuttiin voimakkaasti. Hallitus sanoi pitävänsä huolen, ettei väärinkäytöksiä tai ristiriitoja synny. Eipä näistä ole raportteja annettu tai kuultu, olisiko se läpinäkyvyyden paikka jota viimepäivinä on saatu uutisistakin lukea. Sen suurempia salaliittoteorioita esittämättä, ei tarvita rakettitiedemiestä, kun noista johtaa jos jonkunnäköisiä eturistiriitoja. On totta etten ole kokouksissa käynyt, mutta ehkäpä siellä on joka kerta todettu ettei tutkitusti ole mitään eturistiriitoja edellisten tai nykyisten hallitusten suhteen. Näin ne asiat etenevät oikeassakin maailmassa, suhteilla mennään ja rahalla saadaan.
Minun ja Tepon väleissä taitaa haista minun arvostelu lehden ostoa kohtaan jo edellä mainittujen asioiden valossa. Olen sanonut ihan jostain toisista asioita julkisesti toisella forumilla, joista tällä forumilla on vaiettu. Eli kyllä siellä ikävä kyllä taitaa henkilökohtaisuuksia olla puolin ja toisin esim. mitä minä olen kuullut itsestäni kerrottavan.
Mielestäni jos kerhosta löytyy innokkaita lehdentekijöitä, niin katson auttaneeni kerhoa sydämellisesti x Eurolla jota ulkoistaminen maksaa kaikkine sivutöineen yms. Pitäisi kysyä mitä sinä pystyt tekemään kerholle, ei sitä, mitä kerho pystyy tekemään sinulle. Ehkäpä päivän trendi on, ettei sellaista pyyteetöntä tekemisen meininkiä enää ole niin paljoa tai tekemiseen väsyy.
Olen sanottavani sanonut, tämän saa poistaa jos siltä tuntuu. Pöyhitään asiaa uudelleen syyskokouksen alla.
En tiennytkään että Teppo tietää ja tuntee kaikki? Lehden tekoa auttaa jos tuntee ja tietää kaikki, mutta ei se ole mahdollista. Mitä jos saisimme uuden innokkaan ja kykenevän jäsenen lehteä tekemään, eihän sekään vielä kaikkia tunne. Kerhossa on tuhat jäsentä ja sieltä ei löydy lehdentekijöitä? Aikoinaan kun tästä kuulin, niin eka ajatus oli tuo, että täh, eikö kerhosta löydy vapaaehtoisia lehdentekijöitä. Hmm, no ok, ei löydy. Harmittaa edelleen kun en Kimille tehnyt juttua lehteen vaikka siitä joskus oli hänen kanssaan puhetta.
Ostopalvelu on siis yksi vaihtoehto, käsittääkseni vielä kallis Euroissa mitattuna. Ostopalveluna lehteä tehtäessä se on ihan sama kuka sitä tekee, kunhan se on ns. riippumaton tai esteetön lehden tekijä. Lehden nykytekijä on hallituksen päätöksen mukainen ja hallitus siitä vastatkoot.
Eniten kuitenkin minulla nosti niskavilloja pystyyn se, että kerholehteä alkoi toimittamaan mustang-osabusinesta harjoittava henkilö. Minulla ei tuolla hetkellä ollut mitään henkilöä vastaan. Kerhon hallitus laittoi konkreettisesti pässin vartioimaan kaalimaata. Enkä minä ollut ainoa kenen nenään palaneen käry osui. Konkreettinen esimerkki, Hyvä lehti = hyvä Teppo = hyvä Tuumacid. Kommentteihini tartuttiin voimakkaasti. Hallitus sanoi pitävänsä huolen, ettei väärinkäytöksiä tai ristiriitoja synny. Eipä näistä ole raportteja annettu tai kuultu, olisiko se läpinäkyvyyden paikka jota viimepäivinä on saatu uutisistakin lukea. Sen suurempia salaliittoteorioita esittämättä, ei tarvita rakettitiedemiestä, kun noista johtaa jos jonkunnäköisiä eturistiriitoja. On totta etten ole kokouksissa käynyt, mutta ehkäpä siellä on joka kerta todettu ettei tutkitusti ole mitään eturistiriitoja edellisten tai nykyisten hallitusten suhteen. Näin ne asiat etenevät oikeassakin maailmassa, suhteilla mennään ja rahalla saadaan.
Minun ja Tepon väleissä taitaa haista minun arvostelu lehden ostoa kohtaan jo edellä mainittujen asioiden valossa. Olen sanonut ihan jostain toisista asioita julkisesti toisella forumilla, joista tällä forumilla on vaiettu. Eli kyllä siellä ikävä kyllä taitaa henkilökohtaisuuksia olla puolin ja toisin esim. mitä minä olen kuullut itsestäni kerrottavan.
Mielestäni jos kerhosta löytyy innokkaita lehdentekijöitä, niin katson auttaneeni kerhoa sydämellisesti x Eurolla jota ulkoistaminen maksaa kaikkine sivutöineen yms. Pitäisi kysyä mitä sinä pystyt tekemään kerholle, ei sitä, mitä kerho pystyy tekemään sinulle. Ehkäpä päivän trendi on, ettei sellaista pyyteetöntä tekemisen meininkiä enää ole niin paljoa tai tekemiseen väsyy.
Olen sanottavani sanonut, tämän saa poistaa jos siltä tuntuu. Pöyhitään asiaa uudelleen syyskokouksen alla.
Hyvää 30-v. juhlavuotta kaikille, pitäkää hauskaa.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
- pokkinen
- Aina äänessä
Hyvin taas luettu ja ymmärretty. Jos kirjoitin että vain todelliset kehitysehdotukset tähän topicciin, tarkoitin että EI MITÄÄN MUUTA !! Tämä topic on nyt palstalla käsitelty ja lukittu. Tästä eteenpäin vain ylläolevien ohjeiden mukaan minulle tai hallitukselle henk. kohtaisesti.pokkinen kirjoitti: P.S tähän topicciin ei sitten kirjoitella mitään p..skaa. ........VAIN TODELLISET ehdotukset näiden asioiden hoitamisesta sallitaan ... puhelin käteen ja siihen nro. 0400639779 / Juha
tai pj(at)mustangclub.fi .
- Juha -