

Onnea ostoksesta! Älä kuitenkaan Reinoa unohda nyt ihan kokonaan!mutkanen kirjoitti:Machi jo ostettu ja pitäis kuukauden sisään olla kotosalla, joten alan varautuun jo valmiiksi tuleviin muutoksiin. Auto on alkuperäiskuntoinen muttei mikään tuleva historiikki vaan tarkoitus tehdä katu/race henkinen vehje. Mutta tällä hetkellä hetkellä tärkeintä on saada se keväällä liikenteeseen joten tehhään mitä ehitään.
Tämä on kyllä niin totta. En halunnut sanoa sitä ääneen, siksi tarjosin heti kättelyssä tota kevyempää koppaa. Keveys on vaan kova juttu, ei joudu voimansiirron paikat niin koville jos on woemoo ja paenoo. Esimerkkinä '72 Machiini tehtiin uusi taka-akseli, joka varmasti kestää nykytehot. 31 rihlaiset vetarit olivat siinä rajoilla, 33 rihlaisille vetareille ei ole tasauspyörästöjä saatavilla kuin spooli ja se ei katukäytössä ole kauhean miellyttävä. Seuraava vaihtoehto on 35 rihlan vetoakseli, eli paksuutta ja painoa tulee. Valitsin muut osat tarkoin tiedostaen auton painon ja käyttötarkoituksen. Otin tukevan prismabanjon hitsatulla selkärangalla, Richmondin välityksen jne. Ajattelin säästäväni painossa ottamalla alumiinicasen, mw alumiini pinion supportin ja levyjarrut. Lopullinen painonsäästö oli 1 kg, eli säästö paloi osien tukevuuteen. 31 rihlan vetareilla olisi todennäköisesti pärjännyt, mutta ruokahalun kasvaessa olisivat ne jääneet turhan äkkiä pieniksi. Moser lupaa 650hv tehonkestoa 31r vetareilla minun akselin leveydellä ja auton painolla. Ainoa keventävä toimenpide katiskassani on etupuskurin päivittäminen lasikuituiseen.stangrider kirjoitti:Mitä siitä Co..ttea tekemään, isompaa mottia vaa keulille, niin kevenee meno!
Kyllä. Jos on voimaa niin joskus se pyörä voi pitää ja se on useimmiten riippuen moottorista 50-120 kmh. Jos motti sysää, niin koville ne vetarit on tuollakin. Toisaalta jos ajetaan invavaihteistolla, niin se ei kuormita voimansiirtoa niin rajusti mitä manuaali jos ei ajeta transbraken kanssa. Kaiken saa rikki väärällä käytöllä.Homer65 kirjoitti:JEPjep. Täytyy muistaa, että kevyemmätkin voimansiirron kalikat kestää, paremmin, kun alle ei laita sliksejä.
Ei tuolla kuuhun mennä, mutta iso mutta. Kone on vallan matalaruttuinen. Tuohon tulisi best bang for the buck kun laittaisit etsintään centrifugaaliahtimen, blow through kaasarin ja paremman gasopumpun. Pidät jengat alle 6000 rpm niin kone ja fmx kestää. Tulisi "helposti" pauhua. Noita käytettyjä settejä löytyy esim. www.racingjunk.com sivuistoilta huru mycket.mutkanen kirjoitti:Jes, juurikin kyseisellä varustuksella mennään ( tällä tietoo ). Vin koodia kun tossa kattelin niin antaa 177hp. koneelle mutta mitähän niissä oikeesti on kun nehän on jotain niitä saaste ajan alun niin sanottuja tehoja ?
turhaa höyryämistä noista 28r vetoakseleista, ne kestää kyllä yllättävän paljon kun vaan muut osat perässä on kunnossa. vaikka ite olenkin muutaman katkassu.Fastback kirjoitti:Kyllä. Jos on voimaa niin joskus se pyörä voi pitää ja se on useimmiten riippuen moottorista 50-120 kmh. Jos motti sysää, niin koville ne vetarit on tuollakin. Toisaalta jos ajetaan invavaihteistolla, niin se ei kuormita voimansiirtoa niin rajusti mitä manuaali jos ei ajeta transbraken kanssa. Kaiken saa rikki väärällä käytöllä.Homer65 kirjoitti:JEPjep. Täytyy muistaa, että kevyemmätkin voimansiirron kalikat kestää, paremmin, kun alle ei laita sliksejä.
Jos mutkanen meinaa mennä 302-351 linjalla alta 500hv eikä aio käyttää slicksejä radalla tai kadulla, niin 9" akselilla pärjää. Jos autossa on siis 9" akseli, niin siellä on 100 % varmuudella 28 rihlaiset vetoakselit. Ne ovat tehdaslaisina oem kalikoina kohtuu kestävät, esim. aftermarket 28 r vetari ei juuri eroa kestoltaan tehdaslaisesta. Sitten jos pikapano, ahdettu pikkulohko & isolohko, slicksit ja detroitlocker alkaa kiinnostamaan, niin sitten vaan täytyy ennakoida tarvittava teho nyt ja tulevaisuudessa ja rakentaa perä sen perusteella. En minäkään tarvitse 35r vetareita, 31r vetarit menivät jo ulos valmistajan suosituksesta ja 33r olisivat olleet parhaiten alueella, mutta tasauspyörästöjen puute kaatoi sen idean.
Jos autossasi on 9" akseli niin ei mitään paniikkia kesälle. Millä voimalinjalla keksintö tulee? Veikkaan 351c 2V, fmx ja 9" perä ilman lukkoa?