T56 vs T5, +400 hp Musseen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Derviksen riemuksi heitän hatun tosi korkealle ilmaan:
http://www.summitracing.com/parts/FMS-M-6038-A460/
Ps. multa voisi tollaiset epäpyhät fox mustangin koneenkiinnikkeet löytyä - ehkä, riippuu kuka kysyisi.
http://www.summitracing.com/parts/FMS-M-6038-A460/
Ps. multa voisi tollaiset epäpyhät fox mustangin koneenkiinnikkeet löytyä - ehkä, riippuu kuka kysyisi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
"Pienellä" työllä noilla asentaa vaikka fullerinkaara91 kirjoitti:Kumpaan vaihdelaatikkoon noi on tarkoitettu?

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Alla löyhästi aiheeseen liittyvä lause ford muscle sivustolta, jonka mukaan kaikki T-5:t olis noita WC laatikoita. Hassua lukea kun on niin monessa paikassa nähnyt levitettävän(Väärää?) infoa noista world class t5 laatikoista. T5z lienee sitten jonkin verran upgreidattu? Onko muuta kuin sisääntuloakselin laakerin retaineri?
"Finally, we should mention that the T5 is also called the "World Class T5", but many people incorrectly believe the term World Class refers to a stronger type of T5. All Borg Warner T5's are considered "World Class", so don't rely on that term to indicate the type of T5 you have."
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... /index.php
"Finally, we should mention that the T5 is also called the "World Class T5", but many people incorrectly believe the term World Class refers to a stronger type of T5. All Borg Warner T5's are considered "World Class", so don't rely on that term to indicate the type of T5 you have."
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... /index.php
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Huom
T5 n. 75 lbs
TKO n. 105 lbs
T45 n. 109 lbs
T56 n. 108-129 lbs
T-5 kestää hyvin sb 350 - 450 hp koneen perässä niin radalla kuin vartillakin. Huomioon ottaen, että jotain järkeä löytyy myös ratin ja penkin välistä. Vuosien saatossa kun olen pystynyt jonkin verran vertaamaan erilaisia manuaaleja, niin voin todeta, että T-5 on parasta mitä pikkulohkon taakse voi laittaa. T-5 laatikon parhaita ominaisuuksia on keveys nopeus ja täsmällisyys verrattuna muihin TKO 500/600, T45 ja T56. Kestävyydestä saattaa olla eriäviä mielipiteitä mutta onko kokemusta? Edellisessä autossani 65 FB oli ja on edelleen T-5 aski +400 hp koneen perässä. Tuo aski on asennettu autoon 2000 ja sillä on ajettu ratakisoja 4 vuotta ja tuon jälkeen useita rata harjoittelu päiviä sekä lähes joka vuosi kiskottu varttimailia. Koska kone on vain 306 cid ja tehot kohtuulliset niin Botniaring taittui vain aikaan 1,25,00 s, vartimailin aikakin on lopulta painunut 12 sekunnin puolelle mutta T-5 aski, 8" perä ja Fordin vakio kytkin (vaijeri toiminen) toimii yhä yli 11 rankan vuoden jälkeen kuulema moitteettomasti.

T5 n. 75 lbs

TKO n. 105 lbs

T45 n. 109 lbs

T56 n. 108-129 lbs

T-5 kestää hyvin sb 350 - 450 hp koneen perässä niin radalla kuin vartillakin. Huomioon ottaen, että jotain järkeä löytyy myös ratin ja penkin välistä. Vuosien saatossa kun olen pystynyt jonkin verran vertaamaan erilaisia manuaaleja, niin voin todeta, että T-5 on parasta mitä pikkulohkon taakse voi laittaa. T-5 laatikon parhaita ominaisuuksia on keveys nopeus ja täsmällisyys verrattuna muihin TKO 500/600, T45 ja T56. Kestävyydestä saattaa olla eriäviä mielipiteitä mutta onko kokemusta? Edellisessä autossani 65 FB oli ja on edelleen T-5 aski +400 hp koneen perässä. Tuo aski on asennettu autoon 2000 ja sillä on ajettu ratakisoja 4 vuotta ja tuon jälkeen useita rata harjoittelu päiviä sekä lähes joka vuosi kiskottu varttimailia. Koska kone on vain 306 cid ja tehot kohtuulliset niin Botniaring taittui vain aikaan 1,25,00 s, vartimailin aikakin on lopulta painunut 12 sekunnin puolelle mutta T-5 aski, 8" perä ja Fordin vakio kytkin (vaijeri toiminen) toimii yhä yli 11 rankan vuoden jälkeen kuulema moitteettomasti.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Morjens,Mexico65 kirjoitti: T-5 aski toimii yhä yli 11 rankan vuoden jälkeen kuulema moitteettomasti.
Onko vakio-osilla?
Mistä peräisin ja minkä ikäinen?

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Joku vanha ns. WC T5, johon Niemensivu teki rempan Ford Racing rattailla. Muutos nosti väännön keston noin 200 lbs -> 300 lbs.65HT kirjoitti:Morjens,Mexico65 kirjoitti: T-5 aski toimii yhä yli 11 rankan vuoden jälkeen kuulema moitteettomasti.
Onko vakio-osilla?
Mistä peräisin ja minkä ikäinen?
Jos nyt joku ei ole nähnyt miten ko. autolla on laatikkoa kohdeltu niin tuossa näyte;
Oi niitä aikoja...
Hyvin hönkii voortin rautakansilla C9OE (302 koneesta).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Mites se menikään, fast65 osti kipon hiekkasärkiltä. Jompi kumpi vaihtoi alukannet ja nyttenkin taitaa olla jotain "köyryä" menossa. Uuden omistajan toimesta auto sai lapaa raskaasti ekoissa tai toisissa natikoissa. Kevyen auton kanssa tuollainen T5 toimii kyllä, G-forcelta taa tosi tymäkkää T5 pohjaista vaihteistoa ne ei tosin ole enää halpoja, edes kalliita vaan tosi kalliita.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Modified T5 Transmission - No Time To Lose
"Why use the T5 and not the beefier models? You just answered your own question there, Sparky, with the word "beefier," as in "heavy." The typical Tremec 3550 TKO has a rotating mass of approximately 50.52 pounds (without Fifth gear installed), whereas the T5 weighs in at a mere 34 pounds, a savings of 16.5 pounds of rotational weight. The weight savings is especially evident in non-power adder cars, where it's usually good for 1.5 tenths e.t. and 1.5-2 mph."
"Strong and light. These two words don't often go together in a performance environment such as drag racing. But that's exactly what Pro Motion Performance Powertrain has to offer racers who will row their own gears in Factory Stock, Pure Street, and Real Street next season. Pro Motion has devised a modified Tremec T5 (yes, we said T5) that can handle high-nine-second e.t.'s in a 3,000-plus-pound race Mustang. How is this possible when your buddy can crack his T5 like a two-minute egg in his bolt-on '87 GT? Simple-build it strong with the right parts."
The Pro Motion-modified T5 is also available in a full helical configuration. This version is available only in a 2.92 First-gear setup. If you're in the market, you can grab the straight-cut version for $2,560, while the helical version will set you back $2,655. You can get a $125 core credit if you have a T5 with a good case.
Read more: http://www.mustang50magazine.com/techar ... z1ju5Ymr5x
OK , jos tavoite ajella matalia yhdeksän sekunnin aikoja niin asia saattaa muuttua...
Kallis / halpa?
Mitä tämä merkitsee kun kyseessä on voitto?
Astro A-5 five-speed transmission that is capable of handling 525 lb-ft of torque and 650 hp. With the upgraded Fifth gear, our unit retails for $2,195.
Read more: http://www.musclemustangfastfords.com/p ... z1juAEfebR
"Why use the T5 and not the beefier models? You just answered your own question there, Sparky, with the word "beefier," as in "heavy." The typical Tremec 3550 TKO has a rotating mass of approximately 50.52 pounds (without Fifth gear installed), whereas the T5 weighs in at a mere 34 pounds, a savings of 16.5 pounds of rotational weight. The weight savings is especially evident in non-power adder cars, where it's usually good for 1.5 tenths e.t. and 1.5-2 mph."
"Strong and light. These two words don't often go together in a performance environment such as drag racing. But that's exactly what Pro Motion Performance Powertrain has to offer racers who will row their own gears in Factory Stock, Pure Street, and Real Street next season. Pro Motion has devised a modified Tremec T5 (yes, we said T5) that can handle high-nine-second e.t.'s in a 3,000-plus-pound race Mustang. How is this possible when your buddy can crack his T5 like a two-minute egg in his bolt-on '87 GT? Simple-build it strong with the right parts."
The Pro Motion-modified T5 is also available in a full helical configuration. This version is available only in a 2.92 First-gear setup. If you're in the market, you can grab the straight-cut version for $2,560, while the helical version will set you back $2,655. You can get a $125 core credit if you have a T5 with a good case.
Read more: http://www.mustang50magazine.com/techar ... z1ju5Ymr5x
OK , jos tavoite ajella matalia yhdeksän sekunnin aikoja niin asia saattaa muuttua...
Kallis / halpa?
Mitä tämä merkitsee kun kyseessä on voitto?
Astro A-5 five-speed transmission that is capable of handling 525 lb-ft of torque and 650 hp. With the upgraded Fifth gear, our unit retails for $2,195.
Read more: http://www.musclemustangfastfords.com/p ... z1juAEfebR
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Näyttää olevan nuo t5:n vakiot rattaat melko loivalla kulmalla. Näyttää pää paino suunnittelussa olleen ääni 
Näyttäisi että noissa astron rattaissa kulma on aika lähellä esim. Toploaderia. Hampaatkin näyttää jo paljon paremmalta. hmm.

Näyttäisi että noissa astron rattaissa kulma on aika lähellä esim. Toploaderia. Hampaatkin näyttää jo paljon paremmalta. hmm.
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Jatketaas tähän. 65 -mustangin t5z pitäis jossain vaiheessa vaihtaa kestävämpään laatikkoon. Lähinnä vaihtoehdot ovat t56(m) tai tko600. Kumpi ja miksi? Ajo pääasiassa kadulla. Molemmat kestää pikkulohkon perässä ja taitaa kummatkin vaatia tunnelin korotuksen.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Mulla ainakin tuntuu vähän kankealta käyttää tuo oman tremec 3550, joka on käytännössä sama kuin nykypäivän TKO 500 ja 600. Ei saa aikaiseksi nopeita vaihtoja! 

Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Onko joku joskus rikkonut tollasen T5:n? Ainakaan minä en moisessa ole onnistunut mutta yritetään edelleen. Siinä Z versiossa on muuten myös paksumpaa akselia jne. Joten eroaa aika paljon perus T5 WC mallista, on myös huomattavasti äänekkäämpi suoraan "out of the box", tosin RVS hiljentää vollotusta kyllä huomattavasti. Perus T5:sta kidutin yhden kesän katuslikseillä ja 700nm turbopannulla eikä hajonnut, T5Z kesti useamman kesän ihan kaikenlaista kiusaamista paikaltaan lähdöistä motari burniksiin 4's vaihteella ilman tuskaa. Joten ei nuo minusta ihan huonoja ole.
Nyt on foxin T5 FE:n perässä ja jos amerikan poikia uskoo niin sen pitäisi räjähtää samantien. Lupaan testata kyllä keston ihan huolella.
400hp 302 ei minun mielestä tarvitse normaalikäytössä muuta kuin ehjän T5:n jossa hyvät öljyt ja RVS:t.
Jos jollain kuitenkin jaa ehjä T5Z ylimääräiseksi niin ostan erittäin mielelläni heti moisen!
Nyt on foxin T5 FE:n perässä ja jos amerikan poikia uskoo niin sen pitäisi räjähtää samantien. Lupaan testata kyllä keston ihan huolella.

400hp 302 ei minun mielestä tarvitse normaalikäytössä muuta kuin ehjän T5:n jossa hyvät öljyt ja RVS:t.
Jos jollain kuitenkin jaa ehjä T5Z ylimääräiseksi niin ostan erittäin mielelläni heti moisen!
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Re: T56 vs T5, +400 hp Musseen
Joku vanha ns. WC T5, johon Niemensivu teki rempan Ford Racing rattailla. Muutos nosti väännön keston noin 200 lbs -> 300 lbs.
Nyt kuulemma tuo aski hylkii vaihteita eli on huollon / korjauksen tarpeessa.
Tosin viimeiset vuodet se on joutunut kärsimään papereiden mukaan yli 500 hp koneen vääntöä.
Vieläkin olen samaa mieltä, ettei 302 pohjaisen koneen taakse kannata T5 askia kummempaa (painavampaa) hankia. Kestää noin 10 - 15 vuotta kovaa ajoa +400 hp koneen perässä vaivatta ja varmaan pitempään jos öljyt välillä vaihtaa.
Nyt kuulemma tuo aski hylkii vaihteita eli on huollon / korjauksen tarpeessa.
Tosin viimeiset vuodet se on joutunut kärsimään papereiden mukaan yli 500 hp koneen vääntöä.
Vieläkin olen samaa mieltä, ettei 302 pohjaisen koneen taakse kannata T5 askia kummempaa (painavampaa) hankia. Kestää noin 10 - 15 vuotta kovaa ajoa +400 hp koneen perässä vaivatta ja varmaan pitempään jos öljyt välillä vaihtaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.