5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Auto on -94 musse 5.0L V8 HO mosalla
1) Paljos tollasesta saa hepoja pihalle niin että päästöt pysyy kurissa
2) onkos tässä toi AOD automaatti aski?
3) onko jollain mittaa tosta AOD automaatti askista jos tossa mussessa on toi lodju?
4) löytyykö jostain tollasen moottorin päästötiedot?
sen takia tässä kyselen koska tollasen tekniikka pitäis astuttaa -98 Jeep Wranglerin keulille
1) Paljos tollasesta saa hepoja pihalle niin että päästöt pysyy kurissa
2) onkos tässä toi AOD automaatti aski?
3) onko jollain mittaa tosta AOD automaatti askista jos tossa mussessa on toi lodju?
4) löytyykö jostain tollasen moottorin päästötiedot?
sen takia tässä kyselen koska tollasen tekniikka pitäis astuttaa -98 Jeep Wranglerin keulille
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Eikös siihen käy jeepin oma V8 tai syslerin? Vai käykö ne vaan noihin vanhempiin jeeppeihin? 
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Hyssssss!!!!Topias74 kirjoitti:Eikös siihen käy jeepin oma V8 tai syslerin? Vai käykö ne vaan noihin vanhempiin jeeppeihin?
Jumaleissa, kerrankin kun joku laittaa Fordin jaloa voimanlähdettä mooppariin, niin nyt jätkät tietopankit auki!!!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
noiulla vuosiumalleilla on vaan semmonen juttu että kone ei sais olla vanhempi kun auto. muistaakseni.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Jep, vähäpäästöiseen saa vaihtaa vähäpäästöisen koneen jos se on uudempi, tai omaa vähintään saman päästötason. Eli vanhemmankin koneen voi vaihtaa, jos päästötaso on sama.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
En haluu pilata iloa mut käyppä kysymässä konttorilta mielipidettä.
Mulle on ainakin sujuvasti valehdeltu et jos joku moottori on vähäpäästöiseksi luokiteltu ni sillon se on vähäpäästöinen ainoastaan siinä mallisarjassa, koska korimallin vaihtuessa muuttuu se koneen ympäristö eli yleensä ilmanputsari ja siitä lähtevät putket, pakoputkisto, yms. Ja tän takia noita vähäpäästösiä ahdinpelejä on hieman hankala saada leimattua yleismallisilla keulacoolereilla...
Loota on muistaakseni 4R70W jos ei ni sit AOD-E. Ei ainakaan AOD.
Noi on kaikki saman mittasia ulkomitoiltaan paitsi Lincolnissa muistaakseni siinä Mark jotakin oli vähän pidempi.
Just nyt en pääse mittaamaan ku on toi kalusto vähän hankalasti tallissa ja noita ylimääräsiä AOD:n kuoria tuli lahjotettua pois tossa kesällä.
Mulle on ainakin sujuvasti valehdeltu et jos joku moottori on vähäpäästöiseksi luokiteltu ni sillon se on vähäpäästöinen ainoastaan siinä mallisarjassa, koska korimallin vaihtuessa muuttuu se koneen ympäristö eli yleensä ilmanputsari ja siitä lähtevät putket, pakoputkisto, yms. Ja tän takia noita vähäpäästösiä ahdinpelejä on hieman hankala saada leimattua yleismallisilla keulacoolereilla...
Loota on muistaakseni 4R70W jos ei ni sit AOD-E. Ei ainakaan AOD.
Noi on kaikki saman mittasia ulkomitoiltaan paitsi Lincolnissa muistaakseni siinä Mark jotakin oli vähän pidempi.
Just nyt en pääse mittaamaan ku on toi kalusto vähän hankalasti tallissa ja noita ylimääräsiä AOD:n kuoria tuli lahjotettua pois tossa kesällä.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Mutta eikös Foordit ja kaikki muutkin (ainakin) -91 alkaen ole vähäpäästöisiä, ellei jo ennemmin papereissa lue että varustettu katalysaattorilla... Jotenki tolleen se on koulussa ny opetettu.
Ja eiköhä se lähes vakio ja miksei viritettykkin moottori päästöt läpäse, jos ei nii se on huonompi juttu ja jotain on menny vikaan. Noi OBD mittaukset tuli vasta 2000 luvun puolella, että sen suhteen päästömäärät on samat kun et uudempaan oo sitä konetta laittamassa. Ja myös toi on hyvä, että Jeeppis on -98 eikä -99, käsittääkseni sillon tarttis kaikkeen e- hyväksynnät, eikä oikeestaan mitään sais tehä...
Ja eiköhä se lähes vakio ja miksei viritettykkin moottori päästöt läpäse, jos ei nii se on huonompi juttu ja jotain on menny vikaan. Noi OBD mittaukset tuli vasta 2000 luvun puolella, että sen suhteen päästömäärät on samat kun et uudempaan oo sitä konetta laittamassa. Ja myös toi on hyvä, että Jeeppis on -98 eikä -99, käsittääkseni sillon tarttis kaikkeen e- hyväksynnät, eikä oikeestaan mitään sais tehä...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 614
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
tosta voi katella vaikka alkajaisiksi: http://www.airflowresearch.com/95mustang_dyno.php
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Todennäköisimmin on AODE. Kun löytyy O/D OFF -nappi kabiinista ja laatikon vänkärin puolelta sähköliitin ylöspäin, niin se on AODE.oka66 kirjoitti:2) onkos tässä toi AOD automaatti aski?
AODE:ssä moottorin ohjausboksi ohjaa myös vaihtohetkiä ja turbiinin lukitusta eli TCC:tä (Torque Converter Clutch). Boksia ohjelmoimalla voidaan vaikuttaa laatikon käyttäytymiseen.
Viimeksi muokannut SamiM, 12 Tammi 2012, 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Nythän ei puhuttu siitä, mitä pakoputkesta oikeesti tulee, vaan päästötasosta joka on määritelty ko. moottorille joskus aikanaan, kuten esim. Pakujenkin täytyy täyttää euro 5 normit tän vuoden alusta, eli karkeesti et voi laittaa 2012 pakuun 2011 vuoden konetta, ellei se täytä euro 5 normia.
Ja toi mitä puhuttiin mallisarjasta pitää ihan paikkansa, mutta poikkeuksiakin on, olen itse tehnyt vähäpäästöiseen mallisarjan ulkopuolisen moottorin muutoskatsastuksen, onnistuu kyllä, paperisotaahan siinä jonkun verran on. Mutta on niitä sellaisia inssejäkin, jotka käyttää maalaisjärkeä, ja kun tietyt ehdot täyttyy ja muuten näyttää tehdastekoiselta, niin leimakin heltiää. Kannattaa kyllä ensin etsiä se katsastusmies, joka ei asiaa heti torppaa, ja hoitaa hänen kanssaan asia loppuun asti.
Ja toi mitä puhuttiin mallisarjasta pitää ihan paikkansa, mutta poikkeuksiakin on, olen itse tehnyt vähäpäästöiseen mallisarjan ulkopuolisen moottorin muutoskatsastuksen, onnistuu kyllä, paperisotaahan siinä jonkun verran on. Mutta on niitä sellaisia inssejäkin, jotka käyttää maalaisjärkeä, ja kun tietyt ehdot täyttyy ja muuten näyttää tehdastekoiselta, niin leimakin heltiää. Kannattaa kyllä ensin etsiä se katsastusmies, joka ei asiaa heti torppaa, ja hoitaa hänen kanssaan asia loppuun asti.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Olen kysynyt konttorilta tota moottorin vaihtoa ja on täysin sallittu jos tossa -94:ssa on EURO2 päästöt.
Moottorin koko käy just kun isoin jonka saan laittaa on 302,5 ja heposet 217hv, painon kans pitäis pysyy hyvin kurissa kun toi Jeepin oma 4.0L malmikasa painaa niin paljon.
Amc:n omista koneista ei oo löytynyt vaa sopivaa, ainut mikä siellä on varteen otettava on 4.7 V8 -99-05.
Jos oikein muistan niin eikös toi C4 tomaattilaatikko ollut aika lyhyt ja kestävä, muistelisin sellain kun kerran laitoin 302:sen + C4 Caprin keulille.
Kiinnostais kans toi fordin 4.6L 32v V8 laittaa keulille mut tehot paukkuu pahasti yli niin ei oo toivoa, vai mikä noissa on pienin tehosin?
Afr:n ja Svo:n kannet on tuttua osaa.
Olen myös kirjautunut AMC ja Jeep sivuille.
Moottorin koko käy just kun isoin jonka saan laittaa on 302,5 ja heposet 217hv, painon kans pitäis pysyy hyvin kurissa kun toi Jeepin oma 4.0L malmikasa painaa niin paljon.
Amc:n omista koneista ei oo löytynyt vaa sopivaa, ainut mikä siellä on varteen otettava on 4.7 V8 -99-05.
Jos oikein muistan niin eikös toi C4 tomaattilaatikko ollut aika lyhyt ja kestävä, muistelisin sellain kun kerran laitoin 302:sen + C4 Caprin keulille.
Kiinnostais kans toi fordin 4.6L 32v V8 laittaa keulille mut tehot paukkuu pahasti yli niin ei oo toivoa, vai mikä noissa on pienin tehosin?
Afr:n ja Svo:n kannet on tuttua osaa.
Olen myös kirjautunut AMC ja Jeep sivuille.
Viimeksi muokannut oka66, 31 Maalis 2012, 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Tossa ois motti nyt irrallaan odottamassa muutoksia

Täytyy purkaa mosa ja kattoo mitäs kaikkee siihen on pistetty kun ei oo vakio imusarja, peltisarjat ja kansista ei oo vielä tietoo että mitkä on.
Täytyy purkaa mosa ja kattoo mitäs kaikkee siihen on pistetty kun ei oo vakio imusarja, peltisarjat ja kansista ei oo vielä tietoo että mitkä on.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Pakosarjat on ainakin ihan vakiot kuristimet.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Pakosarjoissa on Ford motorsport laatat että tiedä häntä.Lauri kirjoitti:Pakosarjat on ainakin ihan vakiot kuristimet.
Jos ottaa pois noi pakokaasun kierrätys systeemit niin pääsekö päästöistä läpi katsastuksesta?
Oon kahen vaiheilla että kummat kannet tilais alu GT 40 tai ARF:t.
Meinasin tehä tosta koneesta samanlaisen kuin toi 340hv GT 40 pata