
Dyno ohjelmat?
Dyno ohjelmat?
Onkos joku muu kokeillu noita dyno-ohjelmia? Onko ne kuinka paikkaansa pitäviä tai suuntaa antavia? Olen tässä parina päivänä ite dynotellu eri nokka-akseleita 8 erilaista ja tulokset ovat aika mielenkiintoisia! Ohjelma on Dyno2000, ja kone joka kasattu on jokaisessa sama, vain nokkakeppi vaihdettu! Ja sen mukaan nyt tuo fordin e-303 on aika ylivoimainen muihin verrattuna, onkohan joku nyt pielessä?
Muutama comppi, yks trick flow, yks ford, yks lunati joka on mulla koneessa oikeasti nyt paikallaan! Kertokaapa omia kokemuksia!

Re: Dyno ohjelmat?
itsellä oli alle 10 hepan heitto tolla compin camquestilla kivinummen antin dynoon verrattuna että kai niillä joskus aika lähelleki pääsee
Re: Dyno ohjelmat?
Jos kaikki mahdollinen huomioidaan oikein Dyno 2000:ssa, niin lopputulos on +/- 15 hp todellisuuteen, joskus jopa hyvin lähellä moottori dynon tuloksia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Dyno ohjelmat?
Tässä vähän tulosta niistä eri nokista:
-E-303 Teho 370hv/5500r/min. Vääntö 409lb/ft/4000r/min. olikohan tuo se väännön yksikkö siinä? No laitan kaikkiin saman!Älkää takertuko siihen, korjaan sen tuotapikaa!
Comp 276HR Teho 313hv/6000r/min. Vääntö 296lb/ft 5000r/min.
Comp XE 264 HR Teho 355hv/6000r/min. Vääntö 343lb/ft 4500r/min.
Comp XE 276 HR Teho 326hv/6000r/min. Vääntö 309lb/ft 5000r/min.
Lunati Voodoo 61011 Teho 329hv/6000r/min. Vääntö 311lb/ft 5000r/min. Mulla autossa tällä hetkellä!
Comp XE 270 HR Teho 342hv/6000r/min. Vääntö 327lb/ft 5000r/min.
Comp 270 HR Magnum Teho 342hv/6000r/min. Vääntö 326lb/ft/5000r/min.
Trick Flow TFS 51402000 Teho 290hv/6000r/min. Vääntö 270lb/ft/5000r/min. Ei ollu tarkkoja asteita käytössä!
Että tämmöstä! Melkein voisi kuvitella näistä että mitä tiukempi akseli, sen vähemmän tehoa ja vääntöä se antaa ja senkin korkeammilla kierroksilla!
-E-303 Teho 370hv/5500r/min. Vääntö 409lb/ft/4000r/min. olikohan tuo se väännön yksikkö siinä? No laitan kaikkiin saman!Älkää takertuko siihen, korjaan sen tuotapikaa!
Comp 276HR Teho 313hv/6000r/min. Vääntö 296lb/ft 5000r/min.
Comp XE 264 HR Teho 355hv/6000r/min. Vääntö 343lb/ft 4500r/min.
Comp XE 276 HR Teho 326hv/6000r/min. Vääntö 309lb/ft 5000r/min.
Lunati Voodoo 61011 Teho 329hv/6000r/min. Vääntö 311lb/ft 5000r/min. Mulla autossa tällä hetkellä!
Comp XE 270 HR Teho 342hv/6000r/min. Vääntö 327lb/ft 5000r/min.
Comp 270 HR Magnum Teho 342hv/6000r/min. Vääntö 326lb/ft/5000r/min.
Trick Flow TFS 51402000 Teho 290hv/6000r/min. Vääntö 270lb/ft/5000r/min. Ei ollu tarkkoja asteita käytössä!
Että tämmöstä! Melkein voisi kuvitella näistä että mitä tiukempi akseli, sen vähemmän tehoa ja vääntöä se antaa ja senkin korkeammilla kierroksilla!

Re: Dyno ohjelmat?
Hyvin menee mettään nuo laskelmat...eli tarkemmat laskelmat ovat tarpeen.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Dyno ohjelmat?
Joo, jotain on pielessä.Topias74 kirjoitti:Tässä vähän tulosta niistä eri nokista:
-E-303 Teho 370hv/5500r/min. Vääntö 409lb/ft/4000r/min. olikohan tuo se väännön yksikkö siinä? No laitan kaikkiin saman!Älkää takertuko siihen, korjaan sen tuotapikaa!
Comp 276HR Teho 313hv/6000r/min. Vääntö 296lb/ft 5000r/min.
Comp XE 264 HR Teho 355hv/6000r/min. Vääntö 343lb/ft 4500r/min.
Comp XE 276 HR Teho 326hv/6000r/min. Vääntö 309lb/ft 5000r/min.
Lunati Voodoo 61011 Teho 329hv/6000r/min. Vääntö 311lb/ft 5000r/min. Mulla autossa tällä hetkellä!
Comp XE 270 HR Teho 342hv/6000r/min. Vääntö 327lb/ft 5000r/min.
Comp 270 HR Magnum Teho 342hv/6000r/min. Vääntö 326lb/ft/5000r/min.
Trick Flow TFS 51402000 Teho 290hv/6000r/min. Vääntö 270lb/ft/5000r/min. Ei ollu tarkkoja asteita käytössä!
Että tämmöstä! Melkein voisi kuvitella näistä että mitä tiukempi akseli, sen vähemmän tehoa ja vääntöä se antaa ja senkin korkeammilla kierroksilla!
Tuo kone tuotti Santalan dynossa +350 hp (tarkempia arvoja ei minulla käytössä). Tosin kone oli dynossa kaasari versiona, jollain paremmalla 2-taso imusarjalla, Holley 650 dp ruokimassa, sytkä vehkeet taisi olla Cranelta.
Jos jotain vihjettä antaisin niin…
• Duration @ .050 (Int/Exh): noin 215/220
• Gross Valve Lift (Int/Exh): noin .500 - .550
• LSA 112 - 116
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Dyno ohjelmat?
Joo kyllä muakin vähän arveluttaa nuo tulokset, mutta kun ei siihen ohjelmaan kovin paljon parempia tietoja saa. Onko tohon trick flow nokkaan imu ja pakoventtiilien avautumis ja kiinnimeno asteita jossain? Mikäs sen oikeastaan määrää että mikä on hyvä vääntönokka tai että varmasti menee päästöistä? Mulla jotenkin semmonen kuva että nää ruiskut tartteis ainakin sen LSA:n 112 tai enemmän. Pitäis jostain opiskella varmaan vähän enemmän näistä nokka-akseleista että miten joku aste vaikuttaa johonkin! 

Re: Dyno ohjelmat?
Cranen nokkakortista grind number TFS-51402000Topias74 kirjoitti:Joo kyllä muakin vähän arveluttaa nuo tulokset, mutta kun ei siihen ohjelmaan kovin paljon parempia tietoja saa. Onko tohon trick flow nokkaan imu ja pakoventtiilien avautumis ja kiinnimeno asteita jossain? Mikäs sen oikeastaan määrää että mikä on hyvä vääntönokka tai että varmasti menee päästöistä? Mulla jotenkin semmonen kuva että nää ruiskut tartteis ainakin sen LSA:n 112 tai enemmän. Pitäis jostain opiskella varmaan vähän enemmän näistä nokka-akseleista että miten joku aste vaikuttaa johonkin!
cam timing .05" nostolla
imu 3 BTDC ja 38 ABDC max nosto 108 ATDC
pako 49 BBDC ja (4) BTDC max nosto 116 BTDC
.006 asteita ei ole annettu.
Jossain Coraanissa oli juttu näistä nokan asteista. Ei ehdi nyt etsimään, kun on kiirus talliin.
Re: Dyno ohjelmat?
No nyt annetuilla asteilla(kiitos arto) rupes Trick Flow:n nokkakeppikin jo näyttään paremmalta!
Teho 382hv/5500r/min.
Vääntö 412ft/lbs/ 4000r/min.
Lobe center 110
intake asteet 107,5
Exhaust asteet 112,5
Overlap 7
221 / 233
Jotta tommosta! Näin näyttää nyt Dyno2000!
P.S. Jännä muuten että toisella sivustolla annetaan asteiksi 283/291 ja toisella 275/279!
Teho 382hv/5500r/min.
Vääntö 412ft/lbs/ 4000r/min.
Lobe center 110
intake asteet 107,5
Exhaust asteet 112,5
Overlap 7
221 / 233
Jotta tommosta! Näin näyttää nyt Dyno2000!
P.S. Jännä muuten että toisella sivustolla annetaan asteiksi 283/291 ja toisella 275/279!
Re: Dyno ohjelmat?
Ja Lunatin uudet arvot, kun löysin oikeat asteet:
Teho 371hv/5500r/min. Vääntö 414ft/lbs/ 4000r/min.
Näillä arvoilla olis ne 1.6 kiikut.
Mun koneessa on kiikut 1.7/ 1.6
Onkohan tuo 1.7 imupuolella? Ja 1.6 pakopuolella?
Mites se nyt vaikuttaa asteisiin, kun arvot oli annettu 1.6 kiikuilla ja jos imupuolella onkin 1.7 keinu?
Teho 371hv/5500r/min. Vääntö 414ft/lbs/ 4000r/min.
Näillä arvoilla olis ne 1.6 kiikut.
Mun koneessa on kiikut 1.7/ 1.6
Onkohan tuo 1.7 imupuolella? Ja 1.6 pakopuolella?
Mites se nyt vaikuttaa asteisiin, kun arvot oli annettu 1.6 kiikuilla ja jos imupuolella onkin 1.7 keinu?
Re: Dyno ohjelmat?
Ei se paljon asteisiin vaikuta, eli kun nokalla ei ole nostoa, niin 1.6*nosto on nolla ja 1.7*nosto on nolla. Yleensä tuo advertised duraatio on jollain pienellä nostolla luokkaa .002-.008", siihen ehkä vaikuttaa asteella. Sen sijaan, jos kansissa riittää virtaamista, niin vippasuhde vaikuttaa kyllä vääntöön ja sitä kautta tehoihin.Topias74 kirjoitti:Ja Lunatin uudet arvot, kun löysin oikeat asteet:
Teho 371hv/5500r/min. Vääntö 414ft/lbs/ 4000r/min.
Näillä arvoilla olis ne 1.6 kiikut.
Mun koneessa on kiikut 1.7/ 1.6
Onkohan tuo 1.7 imupuolella? Ja 1.6 pakopuolella?
Mites se nyt vaikuttaa asteisiin, kun arvot oli annettu 1.6 kiikuilla ja jos imupuolella onkin 1.7 keinu?
Re: Dyno ohjelmat?
Noi mun antamat asteet oli siis TFS1-nokalle, eli tuolle 275/279 nokalle.Topias74 kirjoitti:No nyt annetuilla asteilla(kiitos arto) rupes Trick Flow:n nokkakeppikin jo näyttään paremmalta!
Teho 382hv/5500r/min.
Vääntö 412ft/lbs/ 4000r/min.
Lobe center 110
intake asteet 107,5
Exhaust asteet 112,5
Overlap 7
221 / 233
Jotta tommosta! Näin näyttää nyt Dyno2000!
P.S. Jännä muuten että toisella sivustolla annetaan asteiksi 283/291 ja toisella 275/279!
Re: Dyno ohjelmat?
Yllättävän (?) lähelle menee teholukema Lunatin nokalla tuolle koneelle, mutta noiden softan antamien arvojen tehohuippu on kovin alhaisella kierrosluvulla. Esim. Lunati antoi oikeassa dynossa tehohuipun n. 6000rpm, mikä toisaalta sekin vähän alhaisen oloinen tuolle nokalle.
Arvojen puolesta en ihan heti usko että TFS Stage 1 tuottaisi enemmän tehoa tuossa kombossa kuin Lunati. Eihän näitä aina voi tuijottaa tarkasti arvojen mukaan mutta ero nokkien välillä on niin suuri.
1.7-kiikulla lasket tietysti imunokan noston uudelleen, ja voit lisätä 050-nostoon pari astetta niin alkaa olla kartalla.
Arvojen puolesta en ihan heti usko että TFS Stage 1 tuottaisi enemmän tehoa tuossa kombossa kuin Lunati. Eihän näitä aina voi tuijottaa tarkasti arvojen mukaan mutta ero nokkien välillä on niin suuri.
1.7-kiikulla lasket tietysti imunokan noston uudelleen, ja voit lisätä 050-nostoon pari astetta niin alkaa olla kartalla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Dyno ohjelmat?
Eikös tuo ole se stage 1? Ja arvot on 283/291.
http://www.trickflow.com/partdetail.asp ... toview=sku
Koko tämä kysely, tutkinta ja tiedustelu liittyy siihen mun päätökseen että vaihdanko sen nokka-akselin tässä joskus, vai en!
Kun en viitsis itekkään aina ruveta kikkaileen niiden päästöjen kanssa! Ja kun en vielä oo päässy perehtymään tuohon ruiskuunkaan että miten se toimii ja miten sitä säädetään, kun ei oo mulla vielä ohjelmaa joka aukaisis ne tiedostot ja kansiot jossa ne on! Ja tietääkö joku mikä se Tatech:in boksi on malliltaan? Vois sit kysellä vihjeitä säätämiseen ihan suoraan sieltä missä ne niitä myy!
http://www.trickflow.com/partdetail.asp ... toview=sku
Koko tämä kysely, tutkinta ja tiedustelu liittyy siihen mun päätökseen että vaihdanko sen nokka-akselin tässä joskus, vai en!

Re: Dyno ohjelmat?
Täh??? Tuolla tosiaan sanoo advertised duraatiot tuollaiseksi ja samoin Summilan sivuilla on samat. No, kait pitäisi ollakin kun Summit omistaa Trick Flown. Olisko noi nyt sitten 0-nostolla, mutta tuossa mun nokkakortissa on .006" nostolla tuo 275/279 ja päällä lukee advertised duration.Topias74 kirjoitti:Eikös tuo ole se stage 1? Ja arvot on 283/291.
http://www.trickflow.com/partdetail.asp ... toview=sku