Virtuaali Mustang EARLY
Valvoja: Ville K
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Virtuaali Mustang EARLY
Tehdäänpä jatko juttu autoharrastamisen ihanuudesta ja hinta tasosta. Jokainen voi lisätä juttuun omakohtaisia kokemuksia, varosien hankintaa ja ennen kaikkea hinta !! Nähdään lopussa kuinka ihanan halpaa se auton rakentaminen on. Rakennetaan siis virtuaali Mustang, joka suunnilleen olisi katulaillinen ja hinnat / osat todellisia. Koitan pitää jutun edistyessä laskuria.
HUOM !!
Seuraava juttu on täysin kuvitteellinen. Vain rakennus vaiheet ja hinnat perustuvat tosielämään.
Pera, 30v. kotipaikka: Nakkilan kirkon paikkeilla. Pitkäaikainen autoharrastaja, pääasiassa kupalavolkkarit. Isänsä kanssa natiaisena tallatessaan Porin katuja, ei voinut välttyä altistumalta tartunnalta Mustang kuumeeseen. Nyt on kaikki muu harrastekalusto myyty pois ja ostoaikeissa on Mustang. Peukalo ei ole Peralla keskellä kämmentä, mutta ihan kaikki hommat ei kuitenkaan onnistu. Haaveena on katuauto jolla ei jää heti jalkoihin, soveltuvuus töissä käymiseen, radalla kurvailuun kuin kiihdyttelyynkin. Slalomiakin pitäisi päästä kokeilemaan, kun on liittynyt hienoon clubiin jossa näitä kaikkia ajetaan. Vuosiluvulla ei ole väliä, mutta V8 pitää olla! Peralla ei ole aikaisempia suhteita kerhoon.
Rahaa on käytettävissä auton ostoon tasan 6000€
Rakentamiseen sama summa kuin meillä kaikilla.
Aloitetaanpa ostamalla siis Peralle Mustang…
HUOM !!
Seuraava juttu on täysin kuvitteellinen. Vain rakennus vaiheet ja hinnat perustuvat tosielämään.
Pera, 30v. kotipaikka: Nakkilan kirkon paikkeilla. Pitkäaikainen autoharrastaja, pääasiassa kupalavolkkarit. Isänsä kanssa natiaisena tallatessaan Porin katuja, ei voinut välttyä altistumalta tartunnalta Mustang kuumeeseen. Nyt on kaikki muu harrastekalusto myyty pois ja ostoaikeissa on Mustang. Peukalo ei ole Peralla keskellä kämmentä, mutta ihan kaikki hommat ei kuitenkaan onnistu. Haaveena on katuauto jolla ei jää heti jalkoihin, soveltuvuus töissä käymiseen, radalla kurvailuun kuin kiihdyttelyynkin. Slalomiakin pitäisi päästä kokeilemaan, kun on liittynyt hienoon clubiin jossa näitä kaikkia ajetaan. Vuosiluvulla ei ole väliä, mutta V8 pitää olla! Peralla ei ole aikaisempia suhteita kerhoon.
Rahaa on käytettävissä auton ostoon tasan 6000€
Rakentamiseen sama summa kuin meillä kaikilla.
Aloitetaanpa ostamalla siis Peralle Mustang…
Viimeksi muokannut JXA-26, 14 Joulu 2011, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Virtuaali Mustang
Mun budjetilla ja tuolla ostohinnalla valinta osuu melko väistämättä foxiin, nelosfoxi jos löytyis hyvällä kopalla niin sais laittaa reilusti euroja lootaan ja koneeseen. Toisaalta taas ajettavan projektin kanssa motivaatio säilyy parhaiten. Itte ostin silloin sen punaisen gt:n 3600€ mutta se koppa oli melko heikko harrastekäyttöön kun oli vähä kärsinyt ympäriajossa. 5.0 kone varmaankin pellin alle, ja pelimerkkien jako tasaisesti koko autoon: alustaan, jarruihin ym.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Virtuaali Mustang
Aihion hommaamiseen on siis tuo 6t€, ja rakentamiseen miljardeja... (niikuin meillä kaikilla)
Nettiautoa nyt selaillessa vaihtoehdot ovat:
- totaali projekti early.
- Vakio leimassa oleva 80-93 FOX
- Vakio taxfree 94-98 sn95
Mitä halutaan ruveta rakentaan ?
Nettiautoa nyt selaillessa vaihtoehdot ovat:
- totaali projekti early.
- Vakio leimassa oleva 80-93 FOX
- Vakio taxfree 94-98 sn95
Mitä halutaan ruveta rakentaan ?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Virtuaali Mustang
JXA-26 kirjoitti:Aihion hommaamiseen on siis tuo 6t€, ja rakentamiseen miljardeja... (niikuin meillä kaikilla)
Nettiautoa nyt selaillessa vaihtoehdot ovat:
- totaali projekti early.
- Vakio leimassa oleva 80-93 FOX
- Vakio taxfree 94-98 sn95
Mitä halutaan ruveta rakentaan ?
Pera katsoo tulevaisuuteen ja myös autonsa arvostukseen myös ajansaatossa ja päätyy työlääseen early 65 - 68 projektiin.
Valinta päättyy 67 HT hyväkuntoiseen hylsyyn.
Miksi 67.
-moottori vaihtoehdot riittävän laajat sb->bb.
-päästöt ei tule vastaan
-riittävästi viripalikkaa tarjolla, niin koneeseen kuin alustaan
-mahdottoman hyvännäköinen mustangi
Peralla mielessä jotain tällaista...ja Natikat 2015 voitto.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Virtuaali Mustang
Entäpä jos Pena onkin erilainen nuori eikä tuijota pelkkää sylinterilukua vaan on saanut vaikutteita nykyajan "downsizingista" (lukenut ja uskonut liikaa Tuulilasia
). Ja sitten Pena lähteekin hieromaan kauppaa seuraavasta paketista:
- Kopaksi neloskoneinen Foxi, vaikkapa Kajaani / Ylöjärvi akselille myynnissä ollut -91 porrasperä (1300 eur)
- Varaosa-autoksi kolaroitu, teknisesti toimiva 88 Thunderbird Turbo 2,3 turbonelosella ja manuaalilla (600 eur)
Huom. hinnat todellisia kauppahintoja kuluneelta talvelta
Ja sitten vaparinelari Mustin pellin alta pois ja tilalle Tunturipöllöstä turbokone, 8,8 lukkoperä, isommat jarrut ja laatikko kummasta nyt parempi löytyy. Ja avot n. 2000 euron panostuksella Penalla on n 200 heppainen viheltävä turbomustangi. Kykenee mataliin 15 sekunnin aikoihin vartilla, eikä mahdottomia jää vakio-GT:lle radallakaan.
Vielä 4000 euroa käyttämättä HANKINTAHINNASTA. Jos iskee akuutti Kreikka-syndrooma (budjettikriisi) niin vaparinelari ja ylimääräinen T5 myyntiin ja ainakin 500 euroa on lisää rakentelurahaa vauhtikauppoihin tai Internetin kauppialle ruokittavaksi.
- kunnollinen pakoputkisto (0-500 eur)
- vähän porttailua kanteen, pako- ja imusarjoihin (0-500 eur)
- isompi turbo (100-1000 eur)
- normaalit alustakommervenkit (jouset, iskarit CC-platet, kunnon renkaat. 1000 eur ->
Riippuu mitä Pena haluaa, mutta muutama tonni noihin menee. Mutta sitten alkaakin olla paketti sellainen että sillä pääsee jo lujaa ja pärjää monelaisissa kerhokahinoissa. Eikä rahaa ole välttämättä mennyt juurikaan yli hankintabudjetin. Näin eurokriisitunnelmissa melkoinen budjettiraaseri siis. Tämä ei ehkä ole niitä kaikkein sähkyvimpiä tai huomiotaherättävimpiä Mustang- kokonaisuuksia, mutta suorituskyvyltään jo aika potentiaalinen paketti. Eikä olisi kaikilla samanlaista
Ja varallisuuden ja tietämyksen kasvaessa 2,3 turbokoneella saa Foxin kulkemaan aika helpostikin matalia 13 s aikoja vartilla
Älkääkä kysykö miksi tällainen idea on mielessä. Kun olisi vaan aikaa...

- Kopaksi neloskoneinen Foxi, vaikkapa Kajaani / Ylöjärvi akselille myynnissä ollut -91 porrasperä (1300 eur)
- Varaosa-autoksi kolaroitu, teknisesti toimiva 88 Thunderbird Turbo 2,3 turbonelosella ja manuaalilla (600 eur)
Huom. hinnat todellisia kauppahintoja kuluneelta talvelta

Ja sitten vaparinelari Mustin pellin alta pois ja tilalle Tunturipöllöstä turbokone, 8,8 lukkoperä, isommat jarrut ja laatikko kummasta nyt parempi löytyy. Ja avot n. 2000 euron panostuksella Penalla on n 200 heppainen viheltävä turbomustangi. Kykenee mataliin 15 sekunnin aikoihin vartilla, eikä mahdottomia jää vakio-GT:lle radallakaan.
Vielä 4000 euroa käyttämättä HANKINTAHINNASTA. Jos iskee akuutti Kreikka-syndrooma (budjettikriisi) niin vaparinelari ja ylimääräinen T5 myyntiin ja ainakin 500 euroa on lisää rakentelurahaa vauhtikauppoihin tai Internetin kauppialle ruokittavaksi.
- kunnollinen pakoputkisto (0-500 eur)
- vähän porttailua kanteen, pako- ja imusarjoihin (0-500 eur)
- isompi turbo (100-1000 eur)
- normaalit alustakommervenkit (jouset, iskarit CC-platet, kunnon renkaat. 1000 eur ->
Riippuu mitä Pena haluaa, mutta muutama tonni noihin menee. Mutta sitten alkaakin olla paketti sellainen että sillä pääsee jo lujaa ja pärjää monelaisissa kerhokahinoissa. Eikä rahaa ole välttämättä mennyt juurikaan yli hankintabudjetin. Näin eurokriisitunnelmissa melkoinen budjettiraaseri siis. Tämä ei ehkä ole niitä kaikkein sähkyvimpiä tai huomiotaherättävimpiä Mustang- kokonaisuuksia, mutta suorituskyvyltään jo aika potentiaalinen paketti. Eikä olisi kaikilla samanlaista

Älkääkä kysykö miksi tällainen idea on mielessä. Kun olisi vaan aikaa...
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Virtuaali Mustang
Mulla on Late seuraavat 3,5kk aikaa, hoidat sen tunturipöllön raadon meille, osia vauhtiputkasta ja paritonnia mun tilille, niin kasaillaan sulle turbomusseLate kirjoitti:Entäpä jos Pena onkin erilainen nuori eikä tuijota pelkkää sylinterilukua vaan on saanut vaikutteita nykyajan "downsizingista" (lukenut ja uskonut liikaa Tuulilasia). Ja sitten Pena lähteekin hieromaan kauppaa seuraavasta paketista:
- Kopaksi neloskoneinen Foxi, vaikkapa Kajaani / Ylöjärvi akselille myynnissä ollut -91 porrasperä (1300 eur)
- Varaosa-autoksi kolaroitu, teknisesti toimiva 88 Thunderbird Turbo 2,3 turbonelosella ja manuaalilla (600 eur)
Huom. hinnat todellisia kauppahintoja kuluneelta talvelta![]()
Ja sitten vaparinelari Mustin pellin alta pois ja tilalle Tunturipöllöstä turbokone, 8,8 lukkoperä, isommat jarrut ja laatikko kummasta nyt parempi löytyy. Ja avot n. 2000 euron panostuksella Penalla on n 200 heppainen viheltävä turbomustangi. Kykenee mataliin 15 sekunnin aikoihin vartilla, eikä mahdottomia jää vakio-GT:lle radallakaan.
Vielä 4000 euroa käyttämättä HANKINTAHINNASTA. Jos iskee akuutti Kreikka-syndrooma (budjettikriisi) niin vaparinelari ja ylimääräinen T5 myyntiin ja ainakin 500 euroa on lisää rakentelurahaa vauhtikauppoihin tai Internetin kauppialle ruokittavaksi.
- kunnollinen pakoputkisto (0-500 eur)
- vähän porttailua kanteen, pako- ja imusarjoihin (0-500 eur)
- isompi turbo (100-1000 eur)
- normaalit alustakommervenkit (jouset, iskarit CC-platet, kunnon renkaat. 1000 eur ->
Riippuu mitä Pena haluaa, mutta muutama tonni noihin menee. Mutta sitten alkaakin olla paketti sellainen että sillä pääsee jo lujaa ja pärjää monelaisissa kerhokahinoissa. Eikä rahaa ole välttämättä mennyt juurikaan yli hankintabudjetin. Näin eurokriisitunnelmissa melkoinen budjettiraaseri siis. Tämä ei ehkä ole niitä kaikkein sähkyvimpiä tai huomiotaherättävimpiä Mustang- kokonaisuuksia, mutta suorituskyvyltään jo aika potentiaalinen paketti. Eikä olisi kaikilla samanlaistaJa varallisuuden ja tietämyksen kasvaessa 2,3 turbokoneella saa Foxin kulkemaan aika helpostikin matalia 13 s aikoja vartilla
Älkääkä kysykö miksi tällainen idea on mielessä. Kun olisi vaan aikaa...

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Virtuaali Mustang
Pera on saanut tarpeekseen puhisevista nelareista jo hitlerin kostoja rakennellessaan. Kulkihan hänen 1,2 boxeri, rakettipolttoaineella jo matalia 18sek. aikoja -98 Keimolassa.Late kirjoitti:Entäpä jos Pena onkin erilainen nuori eikä tuijota pelkkää sylinterilukua...
Nyt halutaan YLEISTÄÄ mitä kaikkea voi tapahtua, kun aloittaa rakentelemaan unelmiensa laitetta. Meillä kaikilla on varmasti "hienoja" kokemuksia. Käydään auton rakentaminen vaihe vaiheelta yksityiskohtaisesti läpi. Moni (varsinkin bb-miehet) ovat kertoneet huimista auton rakennuskuluista... Nyt on lupa huimistella.
Pera on saanut tarjouksia jotka kaikki maksaa 6000€:
-67 HT.sta, johon on vaihdettu jo jenkeissä lattiapellit ja uudet takakyljet tulee mukaan mätien tilalle. Auto on 289 + C4, (jumissa) tullattu Suomeen.
-67 HT, ollut Suomenkilvissä viimeksi -85, siirtokunnossa kuutos tekniikalla. Aloitettu projekti, joka jäänyt kesken. Kaikki alustan osat on uusia.
-88 GT leimassa kevääseen, "pientä laittoa"
-97 GT cabriolet, taxfree. 3,8 V6 + manuaali. Rätti rikki, käyntihäiriötä.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Virtuaali Mustang
Heitetääs vaikka tämmönen esimerkki:
´88 Gt avo, niitäkin näyttää olevan tällä hetkellä yksi vastaava myynnissä nettiautossa 6500 pyynnillä, joka varmaan tuohon 6000 hintaan irtoaisi. Siihen putkisto ja peltisarjat+500, 3.73 perävälitys asennettuna 550, "säästää" siinä ettei samalla entraa lukkoa, lukkolevyt 120e ja työt päälle, Kunnon iskarit ja urkkupuslat n. 5-600, apurunkojen yhdistäjät 250e ja asennus itse, noilla avuilla kulkee vartilla jo 14.445 sekkaa. Myydessä saa taas omat pois, eli ton alussa autoon sijoitetut 6000
(samanlailla noi kataiset ym laskee)
´88 Gt avo, niitäkin näyttää olevan tällä hetkellä yksi vastaava myynnissä nettiautossa 6500 pyynnillä, joka varmaan tuohon 6000 hintaan irtoaisi. Siihen putkisto ja peltisarjat+500, 3.73 perävälitys asennettuna 550, "säästää" siinä ettei samalla entraa lukkoa, lukkolevyt 120e ja työt päälle, Kunnon iskarit ja urkkupuslat n. 5-600, apurunkojen yhdistäjät 250e ja asennus itse, noilla avuilla kulkee vartilla jo 14.445 sekkaa. Myydessä saa taas omat pois, eli ton alussa autoon sijoitetut 6000

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Virtuaali Mustang
Vaihtoehtoisesti Pera soittais mulle ja tekis tarjouksen vuotta vanhemmasta avosta?Ville K kirjoitti:Heitetääs vaikka tämmönen esimerkki:
´88 Gt avo, niitäkin näyttää olevan tällä hetkellä yksi vastaava myynnissä nettiautossa 6500 pyynnillä, joka varmaan tuohon 6000 hintaan irtoaisi. Siihen putkisto ja peltisarjat+500, 3.73 perävälitys asennettuna 550, "säästää" siinä ettei samalla entraa lukkoa, lukkolevyt 120e ja työt päälle, Kunnon iskarit ja urkkupuslat n. 5-600, apurunkojen yhdistäjät 250e ja asennus itse, noilla avuilla kulkee vartilla jo 14.445 sekkaa. Myydessä saa taas omat pois, eli ton alussa autoon sijoitetut 6000(samanlailla noi kataiset ym laskee)

-Jukka-
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Virtuaali Mustang
Mexicon linjoilla mennään!!- 67 kuutoskoneella lähtökohdaksi, niin saadaan kaikki mahdolliset alustamuutokset työn alle. Strouykattu isolohko nokalle, puhaltimella akka saa kuivata kiharoitaan, vaparimeinkiä. Ekaks kori kuntoon ja samalla vahvistukset ja apurungon yhdistäjät kohdalleen. Eturipustukset on sen verran paskat, että sitten ruvetaan miettimään nykyaikasempaa etupään kombinaatiota.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Virtuaali Mustang
Pera taitaa olla sen verran kova pelimies, että hommaa suuri töisen -67 HT.n joka ollut viimeksi leimassa -85. Varsinkin kun osoittautui alkuperäiseksi Suomi Mustangiksi, Speden pikkuserkun entinen. Rekkari X-1
-88 GT osoittautui sen verran mielenkiintoiseksi, että siitä syntyi kaupat Peran velipojan Ranen kanssa. (Uusi topic) Nyt voivat veljekset rällätä kylillä ja rassailla kimppatallilla earlya.
Ja sitten hakemaan öörliä 500km päästä, joka on ostettu näkemättä huikeasta kysynnästä johtuen.
-88 GT osoittautui sen verran mielenkiintoiseksi, että siitä syntyi kaupat Peran velipojan Ranen kanssa. (Uusi topic) Nyt voivat veljekset rällätä kylillä ja rassailla kimppatallilla earlya.
Ja sitten hakemaan öörliä 500km päästä, joka on ostettu näkemättä huikeasta kysynnästä johtuen.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Virtuaali Mustang EARLY
Ukot puhhuu jottain turbosta ja sit ne virittää emännän hiustenkuivaajaa nii että peruukki lentää betonielementin läpi! 

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Virtuaali Mustang EARLY
Purettavahan se on koko paska, että näkee paljonko on paikkaamista. Purkaminen ei paljoa maksa kun tekee itte, pitäiskö koppa soodapuhaltaa?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Virtuaali Mustang EARLY
Jep, mutta koska Pera on ajellut vain kuplavolkkareilla ja haluaa menestyä slalomissa, on hänelle kuitenkin paras vaihtoehto jättää tuohon Harrin mainitsemaan 67:aan se suora kuutonen!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Virtuaali Mustang EARLY
Pena on normaalia mustang harrastajaa valveutuneempi yksilö ja lähtee merta edemmäksi kalaan. Penan paras kaveri lähtee messiin pakettiautolla saatte itse päättää onko se Transit vai Vito, mutta autotraileri tulee mukana. Vehkeellä on mittaa sen verran että laivamatka maksaa 250e kun Pena käyttää tutun huolintaliikkeen laivapaikkaa mennessä. Bensahan on luonnollisesti ilmaista joten sitä ei lasketa.
http://www.blocket.se/lund/MUSTANG_Pro_ ... m?ca=4&w=3
Pena löysi suoraan unelmiensa auton '68 ht, tinkaa sen 3 tonnilla pois. Auto on mustang II tyylisellä keulalla joten sinne voi hivuttaa vaikka modularin tai muuten kookkaan moottorin. Tässähän on perusasiat kunnossa. Lauttapaikka takaisin toiset 250e. Rahaa on palanut 3500e. Rahaa jäi 2500e. Lisäksi mukana tuli Transitti kuorma vanhoja ja orggis osia joita voi täällä myydä ja netota rahaa. Pena möi kaikki kalikat pois Turkulaiselle '67 ht mussen entisöijälle hintaan 1000e. Rahaa käytössä siis 3500e. Pena hakee Tamppereelta 1970 vuosimallin 460cid+C6 kombinaation hintaan 1500e. Rahaa jäljellä 2000e. Penallä kävi tuuri, sillä motti on edelleen std. koossa, pykälää pytyssä ei yhtään ja pieni cc kannet orggis männillä tarkoittaa lähes 11 ruttua. Pena ostaa uuden cloyesin jakopään 100e, Torker II imusarjan 150e ja 750 tuplapumpun 150e, johon remppa sarja 50e. Rahaa jäljellä 1550e. Pena kaivaa kansista pakopuolelta kyttyrät pois, muotoilee imupuolen hieman, ostaa us-partsista tiivistesarjan hintaan 100e. Pena väijyy hyvää kauppaa ja ostaa Turun ympäryskunnasta C460 kärsän nostajineen hintaan 300e, saa Huittisten SUPER GAS jätkiltä vanhat kisa jouset jotka shimmataan sopivaan jäykkyyteen ilmaiseksi - suhteita pitää käyttää. Pena käy Porissa ja ostaa Niemensivulta 300e Scorpion rullavipat kansiin, Sepellä on hyvä päivä ja saa tingattua arpin asennusrasvan mukaan. Rahaa tähteellä 850e. Motti kasaan orggisosilla ja pienelä riskillä ohuille tönäreillä. Kone tuottaa putjet tyyliin 480hv ja tolkuttomat väänöt jo joutokäynniltä.
Pena vai Rane mikä olikaan niin on kuplia rassailtuaan vaipunut synkkään itsetutkiskelun alhoon ja hukuttanut murheensa viinaan, tupakkan ja naisiin. Sitten Pena jättää vuodeksi ryyppäämisen ja röökit niin säästyvällä paalulla "tonni kuussa" auto on jo melkein vuodessa iskussa.
Kaikki muut tarinan henkilöt paitsi Pena ja Rane ovat olemassaolevia henkilöitä, ettei toi nyt ihan kaukaa haettua ole itte asiassa.
On muuten linkin autossa paljon tehty töitä alustan kanssa. Hintaa oikeasti 32.000 kruunua, ei jösses, tossa olisi jollekin oiva rakentelu projekti. Jollekin EI PUSSIHOUSULLE. Jos ton joku tänne ostaisi, niin ensimmäisenä raakkaisi kaaret ja alustan pois ja aloittaisi entisöinnin....
http://www.blocket.se/lund/MUSTANG_Pro_ ... m?ca=4&w=3
Pena löysi suoraan unelmiensa auton '68 ht, tinkaa sen 3 tonnilla pois. Auto on mustang II tyylisellä keulalla joten sinne voi hivuttaa vaikka modularin tai muuten kookkaan moottorin. Tässähän on perusasiat kunnossa. Lauttapaikka takaisin toiset 250e. Rahaa on palanut 3500e. Rahaa jäi 2500e. Lisäksi mukana tuli Transitti kuorma vanhoja ja orggis osia joita voi täällä myydä ja netota rahaa. Pena möi kaikki kalikat pois Turkulaiselle '67 ht mussen entisöijälle hintaan 1000e. Rahaa käytössä siis 3500e. Pena hakee Tamppereelta 1970 vuosimallin 460cid+C6 kombinaation hintaan 1500e. Rahaa jäljellä 2000e. Penallä kävi tuuri, sillä motti on edelleen std. koossa, pykälää pytyssä ei yhtään ja pieni cc kannet orggis männillä tarkoittaa lähes 11 ruttua. Pena ostaa uuden cloyesin jakopään 100e, Torker II imusarjan 150e ja 750 tuplapumpun 150e, johon remppa sarja 50e. Rahaa jäljellä 1550e. Pena kaivaa kansista pakopuolelta kyttyrät pois, muotoilee imupuolen hieman, ostaa us-partsista tiivistesarjan hintaan 100e. Pena väijyy hyvää kauppaa ja ostaa Turun ympäryskunnasta C460 kärsän nostajineen hintaan 300e, saa Huittisten SUPER GAS jätkiltä vanhat kisa jouset jotka shimmataan sopivaan jäykkyyteen ilmaiseksi - suhteita pitää käyttää. Pena käy Porissa ja ostaa Niemensivulta 300e Scorpion rullavipat kansiin, Sepellä on hyvä päivä ja saa tingattua arpin asennusrasvan mukaan. Rahaa tähteellä 850e. Motti kasaan orggisosilla ja pienelä riskillä ohuille tönäreillä. Kone tuottaa putjet tyyliin 480hv ja tolkuttomat väänöt jo joutokäynniltä.
Pena vai Rane mikä olikaan niin on kuplia rassailtuaan vaipunut synkkään itsetutkiskelun alhoon ja hukuttanut murheensa viinaan, tupakkan ja naisiin. Sitten Pena jättää vuodeksi ryyppäämisen ja röökit niin säästyvällä paalulla "tonni kuussa" auto on jo melkein vuodessa iskussa.
Kaikki muut tarinan henkilöt paitsi Pena ja Rane ovat olemassaolevia henkilöitä, ettei toi nyt ihan kaukaa haettua ole itte asiassa.
On muuten linkin autossa paljon tehty töitä alustan kanssa. Hintaa oikeasti 32.000 kruunua, ei jösses, tossa olisi jollekin oiva rakentelu projekti. Jollekin EI PUSSIHOUSULLE. Jos ton joku tänne ostaisi, niin ensimmäisenä raakkaisi kaaret ja alustan pois ja aloittaisi entisöinnin....

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3