MSD-6 AL ja tulppien kärkiväli

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastbäck65
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
Paikkakunta: Helsinki

MSD-6 AL ja tulppien kärkiväli

Viesti Kirjoittaja Fastbäck65 »

Tarkoitus olisi säädellä sytytystulppien kärkiväliä.

Moottorissa (289) on 11:5 puristukset ja MSD 6-AL boxi sekä Blaster 2 puola. Minkä kokoista väliä tulppaan ehdottaisitte käytettäväksi??
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

oikea kärkivälin mitta lukee MSD:n manuaalissa.

0.040-0.050" 10.5-13.0 puristuksille.
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mikä vikana muuten MSD:ssä kun ei heti sammu virta-avaimesta? Jarruja painamalla vasta sammuu eli jokin jäännösvirta jää sinne...
Myös rinkimittari jää virrat pois asennossa hieman koholle...
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Myös rinkimittari jää virrat pois asennossa hieman koholle...
Rinkikellossa viisari jää näyttämään sitä kierrosmäärää mikä koneessa on sammutushetkellä. Näin tekee ainakin Autometerin mittari. Sanottakoon nyt vielä että näin ainakin tekee kun tyhjäkäynniltä sammuttaa, kovemmilla kierroksilla eioo tullu testattua :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ok. Mulla on se Aurtometerin mittari. Mutta jännäksi asian tekee se, että kun sammuttaessa avain käännetään siihen ensimmäiseen virrattomaan asentoon,menee rinkineula alas nollaan ja sitten kun kääntää rattilukkoasentoon, neula nousee tosiaan siihen 600-700 rinkiin...
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Anonymous kirjoitti:Mikä vikana muuten MSD:ssä kun ei heti sammu virta-avaimesta? Jarruja painamalla vasta sammuu eli jokin jäännösvirta jää sinne...
Myös rinkimittari jää virrat pois asennossa hieman koholle...
Laturille virtalukolta menevään herätevirtajohtoon tulee em tapauksessa laittaa diodi.
Diodi tulee mukana MSD:n lootassa, ja ohjeet löytyvät ouneers mänuaalista.
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ok. Diodista ei ole tietoakaan kun kaikki oli autossa valmiina kiinni.

Elikkäs minkäarvoinen diodi tulee siihen väliin tuikata?
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

no virtaahan siitä menee läpi varmasti alle 0.5 ampeeria joka tilanteessa ja volttejakaan ei ole kuin 12.

osaavat varmasti antaa sähköliikkeessä tarpeeksi tömäkän että kestää.
Ei vaikuta käytännössä hintaakaan.

Niin ja se estosuunta sitten niin päin että sähkö ei pääse laturilta virtalukkoa kohti.
Eli siis se diodissa oleva vaalea rengas piuhassa laturia kohti.
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Voitko vielä kertoa ,mikä johto se on , joka sieltä boxilta lähtee virtalukolle?
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

http://www.msdignition.com/pdf/6series.pdf

Tuossa linkissä on MSD 6 -sarjan ohje, kannattaa printata vastaisen varalle.

Diodiohjeet ovat sivulla 8.
Asennuspaikka riippuu vähän automallista.
Kuva
Vastaa Viestiin