Borg-Warner T-5 vaihteisto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Vieras

Borg-Warner T-5 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tervehdys!

Mihin hintoihin Mustang-ihmiset olisivat valmiita luopumaan B&W T-5 vaihteistosta? Sekä NWC tai WC versio kävisi, samoin myös 2.3T perässä ollut. Mistä muutenkin Mustangin vaihteistoja kannattaisi kysellä?

t, Ari
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

Moi!
En tiedä auttaako yhtään mutta mulla voisi ensi talvena jäädä ylimääräiseksi T-5, joka on kotoisin 2,3T:n perästä, NWC. Metsästin kyseisiä laatikoita pari vuotta sitten ja piukassa tuntuivat olevan, mutta kysyä kannattaa ainakin Niemensivun Sepolta, Trade Partsilta ym Ford-osakauppiallta.
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

On toi teefemma vähän sellainen laatikko, ettei siitä ihmiset ole vielä oikein valmiita luopumaan. Katotaan tilannetta sitten uudelleen jahka meksikaanit saavat TKOII-tuotantonsa kunnolla käyntiin.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kyllähän TKOII:sta on saatavailla jo. Mitä suunnitelmia Kimillä on jos laatikon tulee kestää 500/600lbs vääntöä???
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Eeeiihän mullä... aattelin vaan, että jos isot pojat meinaa vaihtaa niitä, niin sitten T-vitosia saattais saadakki. Vaikka toisaalta sit ei tarvis miettiä, notta kestääkö loota lähettämistä...
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Moro!

Niin, ei mulla tuo T-5 tehojen takia tulisi Manta B:hen (D)OHC -koneen jatkeeksi, vaan lähinnä luontaisen sopivuuden takia. Noita Cosworth Sierran T-5:sia kun ei liiemmin niitäkään liiku. Nyt tilanne näyttää valoisammalta, koska melkoisella varmuudella saan Getrag 265:n sittenkin. Tuo T-5 olisi mahdollisten välitysvariaatioiden kannalta parempi minulle, tuossa isossa getragissa ei välitykset ole parhaasta päästä, ellei sitten vaihteisto ilahdukseksi osoittaudu Sport versioksi. Eurooppalaisiin takavetoisiin on melko vaikea löytää nykysellään hyvää vaihteistoa (ellei ole BMW). T-5 ja getragit ovat lähes tulkoon ainoita vaihtareita, mutta T-5:sia pitäisi ainakin teoriassa löytyä enemmän.

t, Ari
Vastaa Viestiin