AOD:n säätöä!
AOD:n säätöä!
Eli pystyykö tuossa AOD-lootassa säätämään noita vaihtohetkiä myöhäsemmäks? Kun tuntuu että vaihtaa niin älyttömän aikaisin isompaa osakaasulla ettei kerkee kierrokset nousemaan juuri ollenkaan! Olis mukavampi kiihdyttää vähän pitemmälle kierroksilla eikä väännättää ahdoilla! Täyshappi kiihdytyksessä kyllä vaihtaa isommilla kierroksilla!
Re: AOD:n säätöä!
Pientä korotusta saa kiristämällä TV-vaijeria, jolloin kyllä myös vaihtotuntuma muuttuu tiukempaan suuntaan eli Fordin automaateille ominainen sivistynyt vaihtokäytös alkaa häipymään. TV-vaijerin säädössä pitää olla tarkkana ettei kaasu pohjassa sitten vaijeri/TV-kara pohjaa.
Seuraava askel on sitten governorin vaihto Transgo Hi-Rev kitin muodossa. Nostaa osakaasun vaihtokohtia ~500 kierrosta ylemmäs ja samalla täyskaasun vaihtokohtia ylemmäs valinnan mukaan.
Seuraava askel on sitten governorin vaihto Transgo Hi-Rev kitin muodossa. Nostaa osakaasun vaihtokohtia ~500 kierrosta ylemmäs ja samalla täyskaasun vaihtokohtia ylemmäs valinnan mukaan.
Re: AOD:n säätöä!
Missäs se kuvernööri sijaitsee? Onko vaikea vaihtaa, että tarviiko laatikkoa kuinka paljon purkaa? Mistä saa tilattua niitä hi-rev kittejä? 
Re: AOD:n säätöä!
Kuvernööri eli keskipakosäädin sijaitsee pääakselilla ja käsiksi pääsy vaatii kardaanin ja laatikon hännän irrotuksen (laatikon kannake irrotettava myös, tunkki levynpalasen kanssa tukemaan laatikkoa öljypohjasta). Kuvernöörin venttiiliosan eli alumiiniosan irrotus ristikantaruuveilla riittää, vastapaino saa jäädä paikalleen. Hi-Rev kittiä löytyy nettikaupoista ja ehkä kotimaastakin laatikkofirmoista.
Governor kuvassa vasemmalla sinisellä akselilla oleva vihreä palikka poikittain.

Tässä lähikuva, venttiili sijaitsee yläosan alumiinisessa pesässä.

Tässä TransGo Hi-Rev Kitin sisältö, vasemmalta kara, 2-3 vaihtoventtiilin jouset 2 kpl ja governorin jousi.

Tässä governor exploded view.

2-3 shift valve on numero 15, johon vaihdetaan jouset kun halutaan vaihtokohdat todella ylös. Tätä sinun ei tarvitse tehdä.

Governor kuvassa vasemmalla sinisellä akselilla oleva vihreä palikka poikittain.
Tässä lähikuva, venttiili sijaitsee yläosan alumiinisessa pesässä.
Tässä TransGo Hi-Rev Kitin sisältö, vasemmalta kara, 2-3 vaihtoventtiilin jouset 2 kpl ja governorin jousi.
Tässä governor exploded view.
2-3 shift valve on numero 15, johon vaihdetaan jouset kun halutaan vaihtokohdat todella ylös. Tätä sinun ei tarvitse tehdä.

Re: AOD:n säätöä!
Sorry, lievä ratsastus:
Löytyykö AOD:hen manuaalikoneistoa/kit:iä? Jos löytyy, onko käyttökokemuksia kellään?
Löytyykö AOD:hen manuaalikoneistoa/kit:iä? Jos löytyy, onko käyttökokemuksia kellään?
Re: AOD:n säätöä!
Taitaa tuo laatikkojumppa olla talven remonttiohjelmassa mukana! Mulla meinaan on vähän isompi jumppa siinä kun on otettava tankkia alas että saa kardaanin irti takapäästä ja vedettyä laatikosta irti! Katellaanko Sami joskus talvella porukalla vaikka sitä lootatouhua että mitä kaikkea sille kannattais tehdä? Voishan siihen olla se shift-kittikin paikallaan vähän terävöittämään vaihtoja.
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: AOD:n säätöä!
Tuolta lötyy: http://www.silverfoxtrans.com/silverfox ... /Home.htmljjs kirjoitti:Sorry, lievä ratsastus:
Löytyykö AOD:hen manuaalikoneistoa/kit:iä? Jos löytyy, onko käyttökokemuksia kellään?
Ite meinaan tilata enskesäks moisen...
Ei vielä kokemuksia.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: AOD:n säätöä!
Monelta valmistajalta löytyy kaikenlaisia kittejä ja valmiita koneistojakin. Muistuttaisin kuitenkin kaikkia jotain muutoksia vaihteiston osalta ajokkiinsa suunnittelevia, että kokonaisuus tämänkin aiheen osalta olisi kannattavaa pitää rakentelun touhussa mielessään. Homma kannattaisi aloittaa miettimällä ja puhumalla muiden kanssa, että mitä siltä ajokiltaan haluaa ja mitä jotkin muutokset käytännössä tarkoittavat. Kun muutetaan jotakin osa-aluetta, muuttuu silloin todnäk jokin tai jopa moni muukin.
Tuo vaihtokohtien muuttaminen on toimenpiteenä onneksi vielä sieltä yksinkertaisesta päästä ja sen vaikutukset rajoittuvat aika pienelle osalle käyttöaluetta onnistuessaan, että mahdollisesti jälkisäätö jää aika vähälle.
Tuo vaihtokohtien muuttaminen on toimenpiteenä onneksi vielä sieltä yksinkertaisesta päästä ja sen vaikutukset rajoittuvat aika pienelle osalle käyttöaluetta onnistuessaan, että mahdollisesti jälkisäätö jää aika vähälle.