Mitkä olisi kompromissi pyöränkulmat 91:ssen radalle/kadulle

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Mitkä olisi kompromissi pyöränkulmat 91:ssen radalle/kad

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

91GT kirjoitti:
JYK-90 kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Tuon casterin voi mitata seuraavalla tavalla. Käännetään pyörää +20 astetta ja mitataan camber kulma. Käännetään pyörä -20 astetta ja mitataan uusi camber kulma. Lasketaan näiden erotus ja kerrotaan se luvulla 1,46. Tulos on etsitty caster kulma.
Casterin ja camperin voi myös mitata tuolla. Mittari on helppo käyttää ja ainakin -65 autoon saa kulmat riittävän lähelle haluttua. Näitä saa myös sellaisia jotka käy 15"-18" vanteisiin. Suosittelen!


http://www.summitracing.com/parts/SPS-91010/
Tuo summitin mittauslaite näyttää aika hyvältä mutta kuvasta en saa selvää miten sillä näkee casterit.
Caster mitataan lyhyesti selostettuna seuraavasti.

-Laite vanteeseen kiinni, tarkistetaan vatupassilla että on pystysuorassa.
-Käännetään rengasta 15 astetta ulos ulos.
-Asetetaan mittalaitteessa oleva ilmakupla mittauspylväs näyttämään nollaa.
-Käännetään rengasta 15 astetta sisään päin.
-Mittari näyttää casterin.

Kuten jo kirjoitin laite on helppo käyttää.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
sakke
Aktiivi
Viestit: 135
Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
Auto: Mustang HT -68 351 C4
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitkä olisi kompromissi pyöränkulmat 91:ssen radalle/kad

Viesti Kirjoittaja sakke »

Mittalaitetta odotellessa pitää alkaa suunnittelemaan aste-kääntölevyjä. Onnistuuhan mittaus myös piirtämällä viivat lattiaan, niinkuin kaara91 on neuvonut. Mutta kun aina pitäisi kaikki vermeet tehdä ite. Laakerointia pitää miettiä, vai onko kellään hyviä vinkkejä?
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Vastaa Viestiin