Lämpömittari
Lämpömittari
Keväällä sain jenkkilästä Mustang-73 Avon,jossa on paljon puutteita.Lämpömittari menee pikkuhiljaa "tappiin"vaikka anturi on vaihdettu ja lämmöt syylärissä n. 60.
Moottori pitäisi olla 351 C 2V.Tehot? Mistä saa korjausoppaita,helmalistat uudet ja takakontin lattia noin aluksi.
Moottori pitäisi olla 351 C 2V.Tehot? Mistä saa korjausoppaita,helmalistat uudet ja takakontin lattia noin aluksi.
-
Jyty64
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 22:14
- Auto: ex. 64 1/2 HT, 260, C4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lämpömittari
Lämpömittarin ongelmasta en osaa sanoa. Korjausoppaita ja muuta alan kirjallisuutta löytyy Alfameristä (www.alfamer.fi) ja osille on useita kotimaisia varaosatoimittajia. Itse olen käyttänyt ja voin suositella Trade Partsia (www.tradeparts.info).
-73 Ford ilmoitti 351 2V koneelle 168 hv, koodi on H. VIN koodissa ens. merkki on vuosi (1973=3), toinen on tehdas (F=Dearborn, R=San Jose, T=Metuchen), seuraavat kaksi merkkiä on kori (avo=03) ja sitten on moottori eli H. Loput 6 numeroa on valmissarjanumero.
-73 Ford ilmoitti 351 2V koneelle 168 hv, koodi on H. VIN koodissa ens. merkki on vuosi (1973=3), toinen on tehdas (F=Dearborn, R=San Jose, T=Metuchen), seuraavat kaksi merkkiä on kori (avo=03) ja sitten on moottori eli H. Loput 6 numeroa on valmissarjanumero.
Re: Lämpömittari
Kiertääkö siellä syylarissa vesi kuinka hyvin? Ei kai se lämpö siellä syylarissa välttämättä nouse, jos sinne ei vettä kierrä. Jos pillit on tukossa, niin ei kierrä. Nimim. "kokemusta on" Keittääkö se? Jos ei keitä, niin voisikohan mittariston voltage regulaattori toimia noin.Mustang73 kirjoitti:Keväällä sain jenkkilästä Mustang-73 Avon,jossa on paljon puutteita.Lämpömittari menee pikkuhiljaa "tappiin"vaikka anturi on vaihdettu ja lämmöt syylärissä n. 60.
Moottori pitäisi olla 351 C 2V.Tehot? Mistä saa korjausoppaita,helmalistat uudet ja takakontin lattia noin aluksi.
Tehot? Jotain sadan ja viidensadan välillä, kun ei tiedä onko loppuunajettu originaali vai ihan hyvässä kunnossa oleva originaali vai jonkun shadetree mekaanikon viritys tai Roushilta ostettu vanha Nascar-motti? Kun olet saanut lämpöasiat selville, käy vetämässä varttimaili ja katso loppunopeudesta jollain nettilaskurilla noin suurinpiirtein. Tehdaskin on varmaan jotain ilmoittanut, mutta ne oli 38 vuotta sitten.
Korjausoppaat: Haynes ja Chilton vähän yleismallisia 1965-1973, vähän kaikesta, aina ei kaikesta tarpeeksi, hanki mallivuoden Shop Manual. Oppaat kuten pellit saat luotettavilta kotimaisilta osatoimittajilta, joiden yhteystiedot saat helpoiten klubin jäsenlehdestä Corralista.
Re: Lämpömittari
Olen "aloittelija",joten ei keitä ,koska olen ajellut vain lyhyitä matkoja kerralla(20 km)pitäiskö keittää.Voiko olla vesipumppu,vai miten "selvästi" voi varmistaa kiertääkö
vesi "syylarissa".Näkyykö se sieltä katsomalla/muulla keinoin?Saako korjausohjeita/oppaita/monisteita suomeksi?
vesi "syylarissa".Näkyykö se sieltä katsomalla/muulla keinoin?Saako korjausohjeita/oppaita/monisteita suomeksi?
Re: Lämpömittari
Voihan se olla vesipumppukin, joka ei kierrätä. Jos on ajettu pelkällä vedellä, niin voi olla hapertunut siivet pois. Toisaalta uusissakin pumpuissa on ollut vikoja, että siipipyörä on irronnut.
Onko alavesiletkussa sisällä jousi tukena? Jousen puute voi aiheuttaa sen, että toimiva pumppu imaisee letkun lommolle eikä vesi taaskaan kierrä kunnolla.
Katsopa korkin reiästä pillien päitä niin hyvin kuin pystyt, siellä voi olla lohkosta irronnutta ruostetta ja kattilakiveä. Jos rei'issä näkyy pieniä "kiviä" pillien suulla, niin uuden jäähdyttimen hankinta voi olla edessä mutta sen jälkeen, kun lohkokin putsattu ja tarkastettu.
Jaa niin, pistä myös mekaaninen lämpömittari kiinni, jos joltain tutulta sellainen löytyy. Tai sitten kokeile toista sähköistä mittaria kuin toi auton oma.
Onko alavesiletkussa sisällä jousi tukena? Jousen puute voi aiheuttaa sen, että toimiva pumppu imaisee letkun lommolle eikä vesi taaskaan kierrä kunnolla.
Katsopa korkin reiästä pillien päitä niin hyvin kuin pystyt, siellä voi olla lohkosta irronnutta ruostetta ja kattilakiveä. Jos rei'issä näkyy pieniä "kiviä" pillien suulla, niin uuden jäähdyttimen hankinta voi olla edessä mutta sen jälkeen, kun lohkokin putsattu ja tarkastettu.
Jaa niin, pistä myös mekaaninen lämpömittari kiinni, jos joltain tutulta sellainen löytyy. Tai sitten kokeile toista sähköistä mittaria kuin toi auton oma.
Re: Lämpömittari
Osa VIN-koodista saattaa löytyä stanssattuna lohkon takaosasta. Jos täsmää auton koodiin, on ainakin orkkis lohko.Arto65FB kirjoitti:Mustang73 kirjoitti:...kun ei tiedä onko loppuunajettu originaali vai ihan hyvässä kunnossa oleva originaali...
Re: Lämpömittari
Jos 351C kone,niin aloita katsomalla onko termarin alla linkissä näkyvä lätkä http://351cleveland.wetpaint.com/page/B ... ass+Washer

71 Mach1 351C 4v
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost
Re: Lämpömittari
Termostaatin alla oli linkin muk.Testasin lopulta mittarin näytön "keittämällä"kytketyn anturin ja seuraamalla mittarin näyttöä joka oli loogisesti nouseva ja veden kiehuessa mittarin "tappiin" jäi selvä
hajurako,mistä päättelin sen näyttävän oikein.Lopulta otin termostaatin pois ja virtaama syylärissä oli kova,mutta ajettaessa joskun nousi lämpöTAPPIIN ? Ilmavaivoja? vai tukos lohkossa?Kone ei keitä,
ei öljyssä muutoksia(ei syö öljyä,joten kone kunnossa?).Tulevaa talvea varten meinaan nostaa koneen pois.(Öljyvuotoa yms)Kannattaako kokonaisena nostaa vaihdelaatikon kanssa.
Kone pitäisi olla 351 C 2V.Lohkossa startin takana oli D2AE-C(O ?)A ja yläpuolella 3010.Kaasarissa "ruuvin"alla lappu Motorgraft D3AT DC B 3C 29.Auttaako moottorin tunnistuksessa?Venttiilikopassa
K 600C Tarra? Miten "pienillä" virityksillä koneeseen saisi n. 250 hv,koska kone muuten käy ja toimii "kohtalaisesti"(ei syö öljyä n.1500 km,) pieniä "vuotoja" lukuun ottamatta.Miten tunnistan automaattilaatikon ja perän ?.Liikkeelle lähtiessä "moksahtaa" perä/laatikko?.Ford Mustang 1973#3F03H219537 ?
hajurako,mistä päättelin sen näyttävän oikein.Lopulta otin termostaatin pois ja virtaama syylärissä oli kova,mutta ajettaessa joskun nousi lämpöTAPPIIN ? Ilmavaivoja? vai tukos lohkossa?Kone ei keitä,
ei öljyssä muutoksia(ei syö öljyä,joten kone kunnossa?).Tulevaa talvea varten meinaan nostaa koneen pois.(Öljyvuotoa yms)Kannattaako kokonaisena nostaa vaihdelaatikon kanssa.
Kone pitäisi olla 351 C 2V.Lohkossa startin takana oli D2AE-C(O ?)A ja yläpuolella 3010.Kaasarissa "ruuvin"alla lappu Motorgraft D3AT DC B 3C 29.Auttaako moottorin tunnistuksessa?Venttiilikopassa
K 600C Tarra? Miten "pienillä" virityksillä koneeseen saisi n. 250 hv,koska kone muuten käy ja toimii "kohtalaisesti"(ei syö öljyä n.1500 km,) pieniä "vuotoja" lukuun ottamatta.Miten tunnistan automaattilaatikon ja perän ?.Liikkeelle lähtiessä "moksahtaa" perä/laatikko?.Ford Mustang 1973#3F03H219537 ?
Re: Lämpömittari
D2AE = 1972 suunnitteluaMustang73 kirjoitti:Lohkossa startin takana oli D2AE-C(O ?)A ja yläpuolella 3010.Kaasarissa "ruuvin"alla lappu Motorgraft D3AT DC B 3C 29.Auttaako moottorin tunnistuksessa?Venttiilikopassa
K 600C Tarra? Miten "pienillä" virityksillä koneeseen saisi n. 250 hv,koska kone muuten käy ja toimii "kohtalaisesti"(ei syö öljyä n.1500 km,) pieniä "vuotoja" lukuun ottamatta.Miten tunnistan automaattilaatikon ja perän ?.Liikkeelle lähtiessä "moksahtaa" perä/laatikko?.Ford Mustang 1973#3F03H219537 ?
3D10 = 1973 huhtikuu 10.
Vakiona puristussuhde luokkaa 8.0:1.
Kansissa imusarjan puolella kulmassa numero 2 jos 2V ja 4 jos 4V. Paitsi aussikansissa ei ole numeroa ollenkaan.
VIN-koodin H-kirjain tarkoittaa, että autossa alunperin ollut 351C-2V.
Laatikon tunnistus
Ysituumaisen tunnistus
ÄLÄ aja ilman termostaattia. Vesi ei kierrä moottorissa oikein. Moottorin vesitilassa oleva ruoste/kattilakivi/lika aiheuttaa todennäköisimmin lämpöongelmasi jos niitä onkaan.