Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mistä saan oikeaoppiset keskityrenkaat? jäi vielä epäselväksi!!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Homer65 kirjoitti:Mistä saan oikeaoppiset keskityrenkaat? jäi vielä epäselväksi!!!
Teetät alsalevystä mittojen mukaan, mä voin joskus ottaa näytekappaleet mukaan, jos muistan. Olisi ollut mukana Natikoissa, Fun Runissa ja ties missä.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Olishan se kiva... Ollut tämkin suunnitteilla vuosia, mutta jotenkin ei ole saanut aikaiseksi, kun ei ole suuresti vaivannutkaan. Nyt on auto ollut mulla aika lailla päivälleen 16v... ;)´. Jaa niin, talvella 1995 orgis talvi vanteet sopi napoihin .lol.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Jukka »

kaara91 kirjoitti:Koskaan ei renkaaseen laiteta yli 4bar painetta, vaikka uusi rengas kestääkin kuulemma helposti 10bar rikkoontumatta. Mutta vanne saattaa hajota tällä paineella.
Tästä olen täysin eri mieltä.
Jopa erään rengasmerkin edustaja painotti että heidän tuotteensa pitää ehdottomasti käyttää reilussa ylipaineessa (yli 5bar) että rengas nousee kunnolla vanteelle.
Näin kun on toimittu niin eipä ole tullut takuupainotuksia,paitsi muualla asennetuista renkaista.
Ihan omin silmin olen nähnyt ilmiön että rengas on "poksahtanut" paikalleen mutta yli 5barissa renkaan jalkaosa vielä liikkuu kohti vanteen reunaa eli ei ole noussut vielä kunnolla vanteelle.

Tasapainojen määrä ei aina kerro totuutta pyörän pyöreydestä tai laadusta.

Jos ostaa kalleinta niin ei ainakaan saa huonointa. :lol:
-Jukka-
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Jukka »

kaara91 kirjoitti:Tuossa renkaan kyljestä tekstiä.
Joo.Noinhan se periaatteessa on mut käytäntö on asia erikseen.
Onhan tuossa viereisellä ohitustielläkin satasen rajoitus... :wink:
-Jukka-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Homer65 kirjoitti:Mistä saan oikeaoppiset keskityrenkaat? jäi vielä epäselväksi!!!
Epäselvä EDELLEEN!!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja jeppe »

tuolta saa ainaki mittojen mukaan tilattua http://www.tommisbillet.com/suomi/unive ... index.html
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Homer65 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Mistä saan oikeaoppiset keskityrenkaat? jäi vielä epäselväksi!!!
Epäselvä EDELLEEN!!!
Early-Mustankiin tarve?

Mittaa vanteen keskireikä ja pyörännavan halkaisija niin siinä sulla on mitat.
Sit vaan lähimpään palvelevaan rengasliikkeeseen ostoksille. Hyväsä lykyssä löytyy suoraan hyllystä.
Niin ja saahan niitä netistäkin niinku edelläkin jo todettiinkin.
-Jukka-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jukka kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Mistä saan oikeaoppiset keskityrenkaat? jäi vielä epäselväksi!!!
Epäselvä EDELLEEN!!!
Early-Mustankiin tarve?

Mittaa vanteen keskireikä ja pyörännavan halkaisija niin siinä sulla on mitat.
Sit vaan lähimpään palvelevaan rengasliikkeeseen ostoksille. Hyväsä lykyssä löytyy suoraan hyllystä.
Niin ja saahan niitä netistäkin niinku edelläkin jo todettiinkin.
:shock: Voihan vinetto!! Rengasliikkestä?? :roll: . Tyhmälle ei tullut mieleenkään :oops: :oops: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

kaara91 kirjoitti:Tuolta ainakin pitäisi saada niitä soviterenkaita. soviterenkaat.fi
Vittu, että tulee joskus viisas :poks: olo!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Renkaista, vanteista, soviterenkaista ja painotuksesta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

kaara91 kirjoitti:Tossa oli pari viileempää yötä ja tuli käytyä tolla ratsulla parit yövuorot töissä. Huomasin vaan yhden seikan kun lähdin tohon länsiväylälle ajeleen kohti kotia. Tunne oli vähän sama, kun olisi lähtenyt autolla liikkeelle 20 asteen pakkasilla. Kummallinen tärinä tuntui n. 5km ajan ja sitten se poistui pikku hiljaa. Nuo renkaat ei ole pyöreät kun auto seisoo paikallaan kauemmin. Tässä tapauksessa riitti n. 9tuntia. Toistin homman kotona ja tarkistin asian painotuskoneessa viileän yön jälkeen. 10g heittoa ja 3mm painauma yhdessä kohtaa rengasta, eli juuri siinä kohdassa missä rengas osuu maahan. Noilla matalaprofiilirenkailla näköjään tuo ilmiö vain korostuu kun tuo kylkiosa on matala. Tuli vaan todistettua asia, että talvisäilytyksessä kannattaa vaihtaa huonommat renkaat alle, tai nostaa auto pukkien päälle, tai siirrellä autoa kuukauden välein hiukan, jotta tuo kohta renkaissa vaihtaa paikkaa. Muistelen jossain autolehti artikkelissa olleen, että rengas "pilaantuu "varmimmin, kun sillä ei ajeta lainkaan, vaan (seisotetaan samassa paikassa pitkiä aikoja. Homeri ei sitten kommentoi tätä kohtaa :lol: ) Renkaan paras säilytysasento ja paikka on irrallaan ja lappeeltaan päällekäin pinottuna pimeässä ja viileässä paikassa.
:cry: :pylly:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin