Mittari heitti toimimasta
- JiiL
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 20 Kesä 2011, 23:42
- Auto: Ford Mustang 66 HT
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
Mittari heitti toimimasta
Tuosta 66-mussesta heitti nopeusmittari toimimasta. En ole vielä ehtiny kattomaan, mikä siellä on vikana. Meneekös noista yleensä vaan vaijeri vai onkos siellä mittarin sisällä joku kuluva osa (hammasratas tms.) joka yleensä kosahtaa?
Ford Mustang 66 HT
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
- JiiL
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 20 Kesä 2011, 23:42
- Auto: Ford Mustang 66 HT
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
Re: Mittari heitti toimimasta
Vielä kun olis se kiekkamittari.
Pitää tutkailla vaijerin molemmat päät niin eiköhän se vika sieltä jostain löydy.

Ford Mustang 66 HT
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
Re: Mittari heitti toimimasta
Todennäköisesti vaijeri poikki tai kuori venynyt esin. kuumaan pakosarjaan vastaamiseen takia. Mittari on ns. itseinduktioon perustuva aika simppeli laite josta voi katketa kelan käämilanka. Alapään muovinen hammasratas oireilee siten että mittarinneula vispaa edestakaisin ennen kuin ratas menee kokonaan sileeksi. Hammasrattaan nopea kuluminen aiheutuu siitä että vaijeri takertelee pyöriessään vaipan sisällä jos linjassa on tiukkoja mutkia, kuori on litistynyt tai muuten vaurioitunut.
Jos mittari lakkaa toimimasta kerrasta niin kyllä se useimmiten on vaijeri poikki.
Vaijerin sisäosaa saa irtotavarana sen kun vain mittaa vanhan tai vanhat pätkät ja ostaa uuden mikäli vaippaosa on kunnossa.
Jos mittari lakkaa toimimasta kerrasta niin kyllä se useimmiten on vaijeri poikki.
Vaijerin sisäosaa saa irtotavarana sen kun vain mittaa vanhan tai vanhat pätkät ja ostaa uuden mikäli vaippaosa on kunnossa.
Mustang -67HT
- JiiL
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 20 Kesä 2011, 23:42
- Auto: Ford Mustang 66 HT
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
Re: Mittari heitti toimimasta
Pitää tutkailla, onko siinä vaijerissa vaurioita. Näyttää aika edullisesti saavan noita vaijereita ja tuskin on kovin työläs homma edes vaihtaa. En tosin tiedä missä kohtaa kiinnitys on laatikossa, mutta toivottavasti sellaisessa, että vaijeri on sieltä päästä helppo irottaa.
Ford Mustang 66 HT
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
289, C4 + 9" lukkoperä
rek. CRP-66
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mittari heitti toimimasta
Simppeli on vaihtaa, vaatii yhden mutterin avaamisen, muistaakseni. Samalla on helppo tarkistaa rattaan kunto!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Mittari heitti toimimasta
Omassani (-67) tuo vaijerin alapää on kyllä RUUVILLA kiinni...mutta voihan niitä tietysti olla mutterillakin ja vaihtotyö kestää noin ½h jos sillä nyt jotrain merkitystä on. Jos kuorta ei tarvitse vaihtaa niin mittaristo irti (ellei käsi sovi kojelaudan alitse irroittamaan yläpään helaa) ja alapää irti askista hammasratas veke (samalla sen tarkistus, montako hammasta ja mihin suuntaan vinous jos tarvii vaihtaa) Vaijeri yläpäästä vetäen pois ja uutta tilalle.Homer65 kirjoitti:Simppeli on vaihtaa, vaatii yhden mutterin avaamisen, muistaakseni. Samalla on helppo tarkistaa rattaan kunto!!
Mustang -67HT
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mittari heitti toimimasta
IronHorse kirjoitti:Omassani (-67) tuo vaijerin alapää on kyllä RUUVILLA kiinni...mutta voihan niitä tietysti olla mutterillakin ja vaihtotyö kestää noin ½h jos sillä nyt jotrain merkitystä on. Jos kuorta ei tarvitse vaihtaa niin mittaristo irti (ellei käsi sovi kojelaudan alitse irroittamaan yläpään helaa) ja alapää irti askista hammasratas veke (samalla sen tarkistus, montako hammasta ja mihin suuntaan vinous jos tarvii vaihtaa) Vaijeri yläpäästä vetäen pois ja uutta tilalle.Homer65 kirjoitti:Simppeli on vaihtaa, vaatii yhden mutterin avaamisen, muistaakseni. Samalla on helppo tarkistaa rattaan kunto!!






Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey