Syksyn ratapäivä 2011
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Ja viäläkin nostetaan tätä osioo ettei kukaan unohda tulla viimeiseen myös melurajoittamattomaan ratatapahtumaan ja slaalomiin mukaan.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Syksyn ratapäivä 2011
mukana kuin pukama!!! Ja jos CYR vaan suo niin Mikalle pistetaan hanttiin mika pystytaan slalomissa... 

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Syksyn ratapäivä 2011
No joo, katsotaan Arto ekana tuo huominen 1/8 mailin kiihtytys ja sitten paremmin Jurvan sessiot.
Kyllä liisinki on voimassa jos vain herra pro-charggeri on samaa mieltä.
Kyllä liisinki on voimassa jos vain herra pro-charggeri on samaa mieltä.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- svt1finland
- Addikti
- Viestit: 237
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 22:48
- Auto: '66 Shelby Cobra CSX 4000
'67 Shelby G.T.500
'96 Mustang Cobra SVT
'07 Shelby GT500
'12 Shelby GT350 - Paikkakunta: Teisko
- Viesti:
Re: Syksyn ratapäivä 2011
On se vaan hianoo kun Vesa pääset ratapelillä mukaan!
Ja Arto, parhaat kisailut on aina kun pääsee loppuun asti vääntämään pisteistä.
Vauhtia kisailuihin on haettu eilen Valkeakoskelta Harisen penkistä.
Ihmeellinen on vika kun ahtopaineet nousee hienosti noin 6000 kierrokseen 0,9 baariin ja putoaa heti sen jälkeen 0.65:een.
No näillä mennään kuten koko kesä on menty. Muuten oli hyvä säätökäynti. Parani nuo katuajon ominaisuudet roimasti.
Ps. Jos teette hitaan radan niin saanko ajaa Vanilla
T:Mika
Ja Arto, parhaat kisailut on aina kun pääsee loppuun asti vääntämään pisteistä.
Vauhtia kisailuihin on haettu eilen Valkeakoskelta Harisen penkistä.
Ihmeellinen on vika kun ahtopaineet nousee hienosti noin 6000 kierrokseen 0,9 baariin ja putoaa heti sen jälkeen 0.65:een.
No näillä mennään kuten koko kesä on menty. Muuten oli hyvä säätökäynti. Parani nuo katuajon ominaisuudet roimasti.
Ps. Jos teette hitaan radan niin saanko ajaa Vanilla

T:Mika
:::::
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Tulossa ollaan. Kalusto on iskussa ja toivottavasti myös kuski.
Sain sentään eilen uudet jarrupalat. Tänään tuli sitten sisäänajettua niitä 200km edestä seututeillä. En tiedä tuleeko enää laitettua Ebc:n paloja Hawkeilla piisaa muutama reipas jarrutus ja nää pyytää 200 mailia kaupunki ajoa ja sen päälle sitten vähän reippaampia jarrutuksia vielä. Ei niitä ihan ohjeen mukaisesti ehdi sisäänajaa mutta pittää vielä huomenna matkalaa painella jarruja aina välillä.
Ps: kaippa tuo slaalomi pidetään parkkipaikalla kun ajotkin alkaa vasta 15:00?
Sain sentään eilen uudet jarrupalat. Tänään tuli sitten sisäänajettua niitä 200km edestä seututeillä. En tiedä tuleeko enää laitettua Ebc:n paloja Hawkeilla piisaa muutama reipas jarrutus ja nää pyytää 200 mailia kaupunki ajoa ja sen päälle sitten vähän reippaampia jarrutuksia vielä. Ei niitä ihan ohjeen mukaisesti ehdi sisäänajaa mutta pittää vielä huomenna matkalaa painella jarruja aina välillä.
Ps: kaippa tuo slaalomi pidetään parkkipaikalla kun ajotkin alkaa vasta 15:00?
-
- Mega-addikti
- Viestit: 819
- Liittynyt: 14 Kesä 2011, 20:32
- Auto: Ford Thunderbird SC -93
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Parkkiksellahan ne on taidettu aina Jurvas ajaa, ainakin niin mä luulen.
Nyt vielä mietinnäs, ajanko omallani vai tolla vinoletillä Cobralla. Valkoinenhan on tallis nosturilla.
Nyt vielä mietinnäs, ajanko omallani vai tolla vinoletillä Cobralla. Valkoinenhan on tallis nosturilla.
(Thunderbird SC -90)
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Kerran ajettiin radallakin, eli parkkiksella oli lähtö ja maali ja jonkun verran keiloja. Radalle mentiin siitä sisäsuoran kohdalta, ajettiin s-mutkat parilla keilalla muokattuna ja kääntökeilat oli maaliviivalla.Lintunen kirjoitti:Parkkiksellahan ne on taidettu aina Jurvas ajaa, ainakin niin mä luulen.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 819
- Liittynyt: 14 Kesä 2011, 20:32
- Auto: Ford Thunderbird SC -93
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Siksi en tätä varmana tietona postannukkaan, kun en oo ollu kuvioissa mukana kuin vähäsen vasta. Kiitos Arto65FB selvennyksestä!Arto65FB kirjoitti:Kerran ajettiin radallakin, eli parkkiksella oli lähtö ja maali ja jonkun verran keiloja. Radalle mentiin siitä sisäsuoran kohdalta, ajettiin s-mutkat parilla keilalla muokattuna ja kääntökeilat oli maaliviivalla.Lintunen kirjoitti:Parkkiksellahan ne on taidettu aina Jurvas ajaa, ainakin niin mä luulen.

(Thunderbird SC -90)
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Väsyneenä mutta ONNELLISNA kotona taas hienon ratapäivän/slalomkisan jälkeen. Radalla ajoi tänään 12 autoa ja virallisia aikoja ajoi 13 henkilöä.
Slaalomista mulla ei ole tilastoja, ne löytyy Artolta. Vaan tässä on rata-ajon viralliset tulokset.
Early modified (kaikki oli 65-66 HT malleja):
1. Taisto Rajala 1.28,71
2. Harri Kunttu 1.28,75
3. Katri Vermanne 1.30,34 (Taiston autolla. Hienoa Katri!)
4. Seppo Luoma-Pukkila 1.31,28
5. Erkki Nikkilä 1.35,81
Late modified (2xFox ja 6xSN95):
1. Mika Kosola 1.21,18
2. Vesa Mattila 1.23,50
3. I. Karmakainen 1.26,78
4. Pekka Hämäläinen 1.28,28
5. Ilpo Kotakari 1.28,65
6. Marko Virtanen 1.29,90
7. Arto Malinen 1.30,21
8. Eliisa Malinen 1.41,25
Tätä ajanottoa on varmaan hyvä tulevana/tulevina ratapäivinä pitää yllä. Monella lienee se race-chrono mutta näin saadaan vertailuaikoja kaikkien
ihmeteltäviksi perinteisellä käsi-ajanotolla. Kyllä varmaan löytyy vapaaehtoisia ajanottoon (kiitos Taistolle tänään) kun vuorotellaan.
Vesa
Slaalomista mulla ei ole tilastoja, ne löytyy Artolta. Vaan tässä on rata-ajon viralliset tulokset.
Early modified (kaikki oli 65-66 HT malleja):
1. Taisto Rajala 1.28,71
2. Harri Kunttu 1.28,75
3. Katri Vermanne 1.30,34 (Taiston autolla. Hienoa Katri!)
4. Seppo Luoma-Pukkila 1.31,28
5. Erkki Nikkilä 1.35,81
Late modified (2xFox ja 6xSN95):
1. Mika Kosola 1.21,18
2. Vesa Mattila 1.23,50
3. I. Karmakainen 1.26,78
4. Pekka Hämäläinen 1.28,28
5. Ilpo Kotakari 1.28,65
6. Marko Virtanen 1.29,90
7. Arto Malinen 1.30,21
8. Eliisa Malinen 1.41,25
Tätä ajanottoa on varmaan hyvä tulevana/tulevina ratapäivinä pitää yllä. Monella lienee se race-chrono mutta näin saadaan vertailuaikoja kaikkien
ihmeteltäviksi perinteisellä käsi-ajanotolla. Kyllä varmaan löytyy vapaaehtoisia ajanottoon (kiitos Taistolle tänään) kun vuorotellaan.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Hieno ratatapahtuma, kiitoksia kaikille mukana olleille!
Rata oli kesän ajojen jälkeen mielestäni nopeampi kuin kevään ratapäivillä. Tosin pääsuoran lopussa jo aikaisemmin olleet epätasaisuudet olivat siellä vieläkin.
Ajanotto oli hyvä lisä päivän päätteeksi. Pientä kilpailumeininkiä oli havaittavissa kommenteissa puolin ja toisin (Vai mitä Homer!!
), mutta sehän vain yllyttää kokeilemaan josko pystyisi vielä parantamaan.
Mikan auto on kyllä nopea! Käsittääkseni 1.21.18 on kerhon ennätys Botniaringillä?? Korjatkaa jos joku on joskus ajanut kovempaa kerhon tapahtumissa.
Katri paransi aikaansa keväästä 3 sek!
Saas nähdä pitääkö kohta puuttua tohon ajamiseen!
Oma auto toimi hyvin, mutta renkaat kuluivat loppuun. Aika-ajossa auto tuntui välillä kulkevan kuin kuulalaakereiden päällä. Lopulta oli ajettava varman päälle, että sai kellotettua kohtuullisen ajan. Jos ja jos ja jos...
Ilman muuta jatketaan ensikesänä ajanottoa. Aikaajossa on kuitenkin ripaus racefiilistä.
Rata oli kesän ajojen jälkeen mielestäni nopeampi kuin kevään ratapäivillä. Tosin pääsuoran lopussa jo aikaisemmin olleet epätasaisuudet olivat siellä vieläkin.
Ajanotto oli hyvä lisä päivän päätteeksi. Pientä kilpailumeininkiä oli havaittavissa kommenteissa puolin ja toisin (Vai mitä Homer!!

Mikan auto on kyllä nopea! Käsittääkseni 1.21.18 on kerhon ennätys Botniaringillä?? Korjatkaa jos joku on joskus ajanut kovempaa kerhon tapahtumissa.
Katri paransi aikaansa keväästä 3 sek!


Oma auto toimi hyvin, mutta renkaat kuluivat loppuun. Aika-ajossa auto tuntui välillä kulkevan kuin kuulalaakereiden päällä. Lopulta oli ajettava varman päälle, että sai kellotettua kohtuullisen ajan. Jos ja jos ja jos...
Ilman muuta jatketaan ensikesänä ajanottoa. Aikaajossa on kuitenkin ripaus racefiilistä.

Viimeksi muokannut JYK-90, 15 Elo 2011, 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Pahus kun ei päässyt tänä vuonna mukaan slalom ja rata ajoon 
Mulla oli viime vai toissa vuonna kerhon ratapäivillä race chrono botniaring aika 1.22.7 katulaillisilla renkailla ja huonoilla jarrupaloilla
Mikalla on aikaa laittaa auto kuntoon ens kesäksi kun mä otan pari sekuntia tosta 1.21.18 ajasta pois
Mikan auto on kyllä nopea! Käsittääkseni 1.21.18 on kerhon ennätys Botniaringillä?? Korjatkaa jos joku on joskus ajanut kovempaa kerhon tapahtumissa.

Mulla oli viime vai toissa vuonna kerhon ratapäivillä race chrono botniaring aika 1.22.7 katulaillisilla renkailla ja huonoilla jarrupaloilla

Mikalla on aikaa laittaa auto kuntoon ens kesäksi kun mä otan pari sekuntia tosta 1.21.18 ajasta pois

Mikan auto on kyllä nopea! Käsittääkseni 1.21.18 on kerhon ennätys Botniaringillä?? Korjatkaa jos joku on joskus ajanut kovempaa kerhon tapahtumissa.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Syksyn ratapäivä 2011
SUURET kiitokset Veskulle auton lainasta slalomiin !! Kauheesti olis autossa potenttiaalia, kun vaan osais pikkasen hillitä ihteensä tuolla keilojen välissä...
Ennen viimeistä slalom osakilpailua lähes kaikissa luokissa oli kärkisijat avoinna. Monella näytti tulevan luovutus voitto muille, kun ei ollut paikalla puolustamassa sijoitustaan.
Tuolta löytyy cupin lopulliset sijoitukset --> http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 495#p69495

Ennen viimeistä slalom osakilpailua lähes kaikissa luokissa oli kärkisijat avoinna. Monella näytti tulevan luovutus voitto muille, kun ei ollut paikalla puolustamassa sijoitustaan.

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Minun paras aika Botniaringillä viralisella ajanotolla ja 225/45 16 Yokohama 048 katulailisilla renkailla 1:24.187, 1:24.487, 1:24.995.FBFIN65 kirjoitti:Pahus kun ei päässyt tänä vuonna mukaan slalom ja rata ajoon
Mulla oli viime vai toissa vuonna kerhon ratapäivillä race chrono botniaring aika 1.22.7 katulaillisilla renkailla ja huonoilla jarrupaloilla
Mikalla on aikaa laittaa auto kuntoon ens kesäksi kun mä otan pari sekuntia tosta 1.21.18 ajasta pois![]()
Mikan auto on kyllä nopea! Käsittääkseni 1.21.18 on kerhon ennätys Botniaringillä?? Korjatkaa jos joku on joskus ajanut kovempaa kerhon tapahtumissa.
Mikan aika on todella hyvä "katuautolle".
Eikä Vesankaan aikaa tarvitse hävetä.
Yleisesti pidän katuautolle 1:25.000 alitus erinomaisena suorituksena oli alla sitten mitkä renkaat tahansa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Toivottavasti saitte hyvin yönne nukuttua 
...


-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Syksyn ratapäivä 2011
Suuret kiitokset täältäkin järjestäjille mukavasta tapahtumasta. Kyllä Jurvassa on aina hieno kurvailla. Sinne kyllä pitää vähintään kerran kesässä päästä.
Itsellä jäi nopeat kierrokset noin 10:neen kun kone kävi vähän lämpimänä 5 nopean kiekan jälkeen vaikka keli oli mitä mainioin. Juuri sitten piti lopettaa kun jarrut alkoi pitää kunnolla
. Eipä ole ennen tuollailla lämmennyt vaikka useampia kierroksia on putkeen ajanut. Ehkä pitkätsarjat lämmittää konehuonetta enemmän kuin lyhkäset. No ei siinä sen vakavampaa jokusen desin pulautti vettä pihalle mutta ei viitsinyt sen jälkeen enää radalle mennä kun täyttelin järjestelmän. Eipä tuohon vakio mittariin ole luottamista kun se näytti ihan normaali lukemia ja Ford racingin syylerin luulisi piisavan jäähdyttämään. No pitää laittaa kunnollinen mittari ja kylmempi termari niin sietää paremmin kurvailla. Steedan lowers "pelti" on jo aiemmin tilattu auttamaan konehuoneen lämpötiloja.
Nyt ei kyllä tuntunut olevan renkaissa oikein pitoa. Vaikka löin campperit tappiin niin silti puski hirveästi. Renkaissa on sentään vielä 2-3mm pintaa ovat tosin jo aika vanhat ja ovat nähneet jo monet ratapäivät. Race chronon mukaan jäi aika reippaasti enkasta. Alkaa näyttää siltä että jos haluaa omia ennätyksiään rikkoa tai edes lähelle niitä niin pitää hommata paremmin rata-ajoon soveltuva setti pelkästään ratakäyttöön.

Itsellä jäi nopeat kierrokset noin 10:neen kun kone kävi vähän lämpimänä 5 nopean kiekan jälkeen vaikka keli oli mitä mainioin. Juuri sitten piti lopettaa kun jarrut alkoi pitää kunnolla

Nyt ei kyllä tuntunut olevan renkaissa oikein pitoa. Vaikka löin campperit tappiin niin silti puski hirveästi. Renkaissa on sentään vielä 2-3mm pintaa ovat tosin jo aika vanhat ja ovat nähneet jo monet ratapäivät. Race chronon mukaan jäi aika reippaasti enkasta. Alkaa näyttää siltä että jos haluaa omia ennätyksiään rikkoa tai edes lähelle niitä niin pitää hommata paremmin rata-ajoon soveltuva setti pelkästään ratakäyttöön.
